רשמים ראשונים: Transformers War for Cybertron

השנה אנו זוכים לחופש מסדרת הרובוטריקים הקולנועית, מה שהעניק לאקטיוויז'ן את ההזדמנות להפיק כותר פעולה שקורץ במיוחד למעריצי הקומיקס, ומלא בכל טוב

Transformers: War for Cybertron
Transformers: War For Cybertron | צילום: יח"צ

בדיוק כמו Spiderman: Shattered Dimensions, שהוצג בפני בחדר הסמוך, גם המשחק החדש של "הרובוטריקים" לא נשען על אף אחד מסרטי הקולנוע אלא על סדרת הקומיקס המקורית, בתקווה למצוא חן בעיני המעריצים הרבים. זהו משחק פעולה שמזכיר מעט את Gears of War בסגנונו, אך העובדה שאנו מסוגלים להפוך בכל רגע לטנק או חללית בהחלט מביאה עמה חוויות חדשות ומסקרנות.

העלילה של War for Cybertron מתרחשת הרבה לפני זו של הסרטים או סדרת האנימציה הקלסית. כאן אנחנו נלחמים על עתידו של כוכב הבית, המצוי במלחמה הרסנית בין הרובוטריקים לשקרניקים. מגהטרון, מנהיג השקרניקים, הוא עדיין לא התגלמות הרוע אלא "רק" דיקטאטור שמנסה לכפות את דעתו על שאר התושבים באגרוף ברזל, ואילו אופטימוס הוא עדיין לא פריים אלא אזרח מודאג שרק מתחיל לגלות את כוחו.

 

הקמפיין לשחקן יחיד ליניארי לחלוטין ולוקח אותנו תחילה דרך עלייתו של מגהטרון לשלטון, ואחר כך למרד של אופטימוס כנגדו. בכל שלב מלווים אותנו שלושה רובוטריקים נוספים - הם יכולים להיות שותפים אנושיים להרפתקה דרך מערכת Co-Op שמאפשרת לשחקנים נוספים להצטרף או לפרוש מההרפתקה בכל רגע, או יצירי מחשב שמנסים להועיל כמיטב יכולתם אך בסופו של דבר מסתמכים עליכם.

יש סיכוי ללהיט

הגרפיקה בשלבי ההדגמה שהוצגו בפני מרשימה מאוד, והמשחק עמוס באנימציות ייחודיות: כמעט כל חפץ ניתן להריסה או שינוי. האינטליגנציה המלאכותית לא הרשימה אותי במיוחד, אך לצוות הפיתוח נותרו עוד כמה חודשי עבודה לשיפורים וליטושים. לפחות נדמה שהמשימות עצמן סוחפות וזורמות, עם מינון נכון בין קרבות גדולים באזורים פתוחים, ואתגרים מתוסרטים יותר מול בוסים ענקיים.

 

לצד הקמפיין לשחקן יחיד, עמל צוות הפיתוח על מצב מולטיפלייר הכולל מודים רבים, חלקם ייחודיים לרובוטריקים. כל שחקן מתבקש לבחור לעצמו תחילה אחד מבין ארבעה סוגים שונים של רובוטים: מדען המסוגל לרחף ולרפא את חבריו לצוות, חייל המחומש בכבדות והופך לטנק מאיים, סייר הנע בזריזות ומנהיג, שהוא דמות מאוזנת המהווה שילוב בין כלל היכולות. אפשר, כמובן, לעצב מחדש את הרובוט, לצבוע אותו ולהתקין מערכות נשק חדשות שאותן צוברים לאורך הקרבות.

 

באקטוויז'ן מאמינים ש-Transformers: War for Cybertron יהיה המשחק שלו המתינו מעריצי המותג במשך שני עשורים, ובינתיים בהחלט נדמה שמדובר באחת ההפקות האינטראקטיביות המושקעות יותר בסדרת הרובוטריקים. הוא צפוי לצאת למחשב האישי ולקונסולות המשחק עוד החודש.

 

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

22/06/10

22/06/10

22/06/10

22/06/10

22/06/10