רשמים ראשונים: Spider-Man Shattered Dimension

אהבתם את Batman: Arkham Asylum? יש סיכוי לא רע שתאהבו גם את המשחק החדש של ספיידרמן, שמבטיח חוויה בוגרת ואפלה, גיוון מרשים בין השלבים ונאמנות לקומיקס

Spider Man: Shattered Dimensions
Spider Man: Shattered Dimensions | צילום: יח"צ

"Arkham Asylum בהחלט העלה את הרף בז'אנר, ועכשיו כולם חייבים לעמוד בציפיות", ענה אחד מאנשי צוות הפיתוח של Shattered Dimensions לשאלתי האם משחק הפעולה המשובח מ-2009 היווה מקור השראה עבורם. שלב ההדגמה, שהזכיר לי לעתים קרובות את הרפתקאותיו של באטמן בבית המשוגעים, הזמין את ההשוואה. לא שזה רע - להיות דומה למשחק הסופר-גיבורים הטוב ביותר שיצא עד היום.

השנה לא צפוי לעלות לאקרנים סרט חדש בסדרת "ספיידרמן" שנקלעה לקשיי הפקה ועיכובים, כך שאקטיוויז'ן העניקה לאנשי הצוות חופש נרחב למדי ליצור את החוויה שאותה היו רוצים להעניק לכולנו. התוצאה היא כותר פעולה מגוון להפליא, שבהחלט נראה הרבה יותר מעניין ממשחקי ספיידרמן של השנים האחרונות.

 

Shattered Dimensions מתרחש למעשה ב-4 עולמות קומיקס שונים. הראשון מביניהם מבוסס על סדרת Amazing Spiderman המוכרת, חוויה צבעונית וקומית שמזכירה את המשחקים הקודמים במראה הויזואלי. העולם הבא בתור הוא כבר חוויה שונה לחלוטין: הוא מתאר היסטוריה אלטרנטיבית שבה ספיידרמן החל לפעול כבר בשנות ה-30 של המאה שעברה. זהו "עולם הנואר", אפל, קודר ומדכה ברמות המתקרבות לאלו של Arkham Asylum.

מחסלים ומסתתרים

ההבדלים אינם מסתכמים בוויזואליה הקודרת. עולם הנואר של ספיידרמן מתמקד בהתחמקות והתגנבות, חיסול היריבים תוך מתקפות מתוך החשיכה. אחד מאנשי הצוות מדגים כיצד הוא נוחת על יריב תוך שימוש בקורי העכביש, משתק אותו וחומק מייד לגג הבניין הסמוך. יש לי הרגשה שבאטמן היווה קצת יותר מ"השראה" בעניין הזה, למרות שהצוות כמובן מכחיש בתוקף.

 

העולם השלישי בו המשחק מתרחש הוא עולם עתידני בשם "ניו-יורק 2099", והפעם ספיידרמן הוא למעשה מדען בעל יכולות-על, אך גם כשרון להמצאתם של גאדג'טים שונים ומשונים. קורי העכביש כבר לא נראים כמו אמצעי תחבורה יעיל כל-כך כאשר ספיידרמן מסוגל לרחף בכל רגע לשמיים באמצעות ערכת טיסה הקשורה לגבו.

 

על העולם הרביעי לא היו מוכנים אנשי הצוות לספר בינתיים, והסתפקו בהבטחה שהוא "יהיה מדהים". חשיפתו צפויה להתרחש בכנס הקומיקס הקרוב של סאן-דייגו, עדות לקהל אליו מכוון המשחק הזה. זהו ללא ספק כותר שמפותח על ידי המעריצים, בעבור המעריצים, למרות שהמשחקיות שלו מגוונת וקליטה מספיק כדי להתאים גם לשחקנים שאין להם עניין מיוחד באיש העכביש.

 

הבאטמן של 2010?

היות ש-Arkham Asylum 2 לא צפוי להגיע למדפי החנויות עד השנה הבאה, נראה שהזירה פנויה לחלוטין עבור ספיידרמן. הגרסה שבה שיחקתי, המרוחקת חודשים אחדים מהמוצר הסופי, בהחלט מבטיחה. עולם הנואר ועולם העתיד מציעים חוויה שמעריצי ספיידרמן עדיין לא זכו לה, בעוד שהעולם הרגיל והצבעוני אולי פחות מקורי - אך מהנה לא פחות בזכות מערכת קרבות עמוקה ומאתגרת.

 

Spider-Man: Shattered Dimensions מפותח במקביל עבור האקס-בוקס 360, הפלייסטיישן 3 וה-Wii, תוך הבטחה שמדובר באותו המשחק בדיוק על פני כל שלושת הפלטפורמות (בגרסת ה-Wii תאלצו, כצפוי, לוותר על אפקטים גרפיים רבים). גרסה נוספת, המפותחת עבור קונסולת ה-DS הניידת, היא כותר פעולה דו-מימדי בסגנון נוסטלגי יותר. לא זכיתי לראות אותה בפעולה.

 

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

07/09/10

07/09/10

07/09/10

07/09/10