רשמים ראשונים: Call of Duty Black Ops

אנשי Treyarch מודעים היטב לגודל המשימה שהוטלה עליהם בעקבות התפרקות צוות הפיתוח המקורי של סדרת Call of Duty. בינתיים, למרות הלחץ, נדמה שהם עושים עבודה מצוינת. רשמים ראשונים וראיון בלעדי

Call of Duty: Black Ops
Call Of Duty: Black Ops | צילום: יח"צ

חדר הפגישות שהוכן עבור חברי צוות הפיתוח של Black Ops מעוצב כמו חמ"ל מסרטי הריגול של שנות ה-60: שולחן עץ כבד וארוך, טלפון אדום עם קו ישיר לנשיא, הרבה שעונים ומתגים, ומפה אחת התלויה על הקיר וצובעת את העולם כולו בשני צבעים - הטובים והרעים. ישראל מככבת, נקודה אחת כחולה בתוך ים אדום וסוער. רגע של גאווה לאומית.

בקצה השולחן יושבים מארק למייה, מנהל הסטודיו של Treyarch, וג'וש אולין, מנהל הקהילה הרשמית שהיה עד לא מזמן אחד החברים הפעילים ביותר בה עד שגויס על ידי אקטיוויז'ן. אני לא האורח הראשון שלהם היום, ובכל זאת הם אדיבים, מקצועיים ואנרגטיים. חייבים, כשאנשי המכירות והשיווק מציצים מעבר לכתף.

 

המילים המפורשות לא נאמרות, בעיקר מתוך נימוס, אך ברור לחלוטין שתשומת הלב המיוחדת שלה זוכה כעת המשחק החדש בסדרת Call of Duty היא תוצר ישיר של "משבר Infinity Ward", שהותיר את אקטיוויז'ן בלי צוות הפיתוח שיצר את סדרת משחקי המלחמה הפופולארית ביותר בעולם. מארק מדגיש כי זו הפעם הראשונה שבה חברת Treyarch כולה ממוקדמת בפרויקט יחיד, לעומת שנים קודמות שבהן היו משחקי Call of Duty רק כותר אחד מבין שלושה או ארבעה שפותחו במקביל. זה אתגר ענקי, אבל מארק משוכנע שהצוות צבר די ניסיון בכדי לעמוד בו בהצלחה.

הטובים שבטובים

Black Ops מלווה את קורותיו של צוות CIA המורכב מלוחמי הקומנדו הקשוחים והמוכשרים ביותר שהצבא האמריקני מסוגל להציע. אם הם משלימים את משימתם בהצלחה, לא נשמע עליה לעולם. הם מעורבים כמעט בכל קונפליקט שבו ארה"ב מסתבכת, מצוידים במיטב כלי הנשק ובסיוע טקטי וארטילרי שיחידות אחרות יכולות רק לחלום עליו. מארק וג'וש ממהרים להסביר - בעוד שהשמות והאירועים במשחק הם בעיקר פרי הדמיון, אופייה של היחידה המדוברת נובע ישירות מתיאורים אותם שמעו חברי צוות הפיתוח מחיילים שבאמת שירתו בה.

 

שלב ההדגמה הראשון מתרחש בתקופת המלחמה הקרה, שדרבנה את ה-CIA להקים את הצוות מלכתחילה כך שמדובר באחת המשימות הראשונות שלו. השלב לא מתחיל על הקרקע, אלא דווקא גבוה באוויר - ממש על גבול החלל החיצון - במטוס הריגול המדהים SR71 או "הציפור השחורה", שנראה יותר כמו חללית אבל היה באמת והיום מוצג לראווה במוזיאון. אנחנו מביטים דרך מסך מצלמת הריגול, ומכווינים את הכוחות שלמטה לנקודה שממנה יוכלו להסתנן לתוך בסיס רוסי סודי. בשלב זה, Black Ops מזכיר יותר משחק אסטרטגיה בזמן-אמת ממשחק פעולה.

 

מסיימים את תמרון הכוחות הראשוני, והשליטה עוברת סוף-סוף לקרקע, לנקודת המבט המוכרת כל-כך מבעד לכוונת הרובה. עכשיו האקשן כבר מזכיר הרבה יותר את השלבים הארקטיים של Modern Warfare 2, אך בתוך כמה דקות עוברים מארק וג'וש לשלב ההדגמה השני, המתרחש בתקופת מלחמת וייטנאם. "רצינו לגרום לשחקן להרגיש כאילו הצנחנו אותו הרגע בלב הגיהינום", מסביר מארק את המחשבה מאחורי השלב - והאקשן תואם לתיאור. זוהי ללא ספק המשימה האינטנסיבית, המפחידה והמאתגרת ביותר שראיתי במשחק Call of Duty כלשהו, ובאמת שלא האמנתי שזה אפשרי.

 

מקשיבים לקהילה

הקמפיין לשחקן יחיד הוא, כפי שהבנתם, מוקד ההדגמה של היום. ג'וש מתפאר בכך שהרקע לאקשן הוא עלילה רצינית, עמוקה ומרתקת. אני מבהיר לשניהם שהעלילה של Modern Warfare 2 לא מאוד הרשימה אותי, בהיותה גם מטופשת להחריד לטעמי וגם מבלבלת מאוד בלי שום סיבה טובה. הם כמובן לא יכולים לאשר או להכחיש טענה שכזו, אבל החיוכים והקריצות מסגירים שהם יודעים בדיוק על מה אני מדבר. ההבטחה: עלילה שתהיה גם ברורה לחלוטין, וגם מצוינת.

את הפרטים המלאים על מצבי המולטיפלייר מעדיפים אנשי Treyarch לחשוף במועד מאוחר יותר (אולי מחשש שיועתקו על ידי המתחרים?), אך ג'וש מתאר בגאווה כיצד עזר בהקמתו של צוות בחברה שכל תפקידו הוא לאסוף פידבק מחברי הקהילה בכל דרך אפשרית: בפורומים, בטוויטר, בסקרים בתשלום ובתגובות אקראיות. פיתוחן של מפות המשחק מרובות-המשתתפים החל עוד לפני שהמשחק זכה אפילו לשמו. מארק וג'וש בקושי מתאפקים מחשיפתם של פרטים נוספים על מצב ה-Co-Op, ומסתפקים בהבטחה שהוא יביא חידוש משמעותי לז'אנר ויהיה המהנה והמוצלח ביותר שאי-פעם ניסיתם.

 

המפגש לקראת סיום, ואני הולך ומשתכנע שאנשי הצוות של Treyarch חדורי אמונה ומוטיבציה, בטוחים ביכולתם להוכיח לעולם כולו שהם אינם נופלים מ-Infinity Ward, ושהמשחק הבא בסדרת Call of Duty יצליח שוב להעלות את הרף ולשבור את שיאי המכירות גם בלי החותמת של יוצריה המקוריים. אחרי דקות ספורות של משחקיות ובהעדר פרטים נוספים על מצבי המולטיפלייר, קשה לי לקבוע חד-משמעית אם הם צודקים, אך אני בהחלט סבור שאלו החוששים מקריסתו של המותג בעקבות אירועי החודשים האחרונים יופתעו לטובה. גם אם Black Ops לא יהיה כותר מהפכני ושובר מוסכמות, הוא עדיין נראה כמו משחק מלחמה מושקע ומצוין, כזה שלא יהיה קל להפיל מראשות הז'אנר.

 

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

09/11/10

09/11/10

09/11/10

09/11/10

09/11/10