האם בגידה וירטואלית עדיין נחשבת לבגידה?

מתי משנים סטטוס ל"במערכת יחסים"? מי מחקה את הפייסבוק לשנה לקראת פרידה מהבויפרנד? ומה גרוע יותר, התכתבות וירטואלית או בגידה פיזית? יחסים וירטואליים, כתבה 2 בסדרה

בגידה
בגידה | צילום: fortolia

בפרק השני בסדרת הכתבות "יחסים וירטואליים" (לפרק הראשון בסדרה לחצו כאן), אנחנו בוחנים את השאלה - האם "בגידה" בפייסבוק או ברשתות חברתיות עדיין נחשבת לבגידה לכל דבר - ועוד סוגיות מהותיות.

 

מתי מעלים תמונה זוגית?

"תמונה זוגית בפייסבוק זה סטייטמנט", אומרת דנה ויינשטיין אורן, מאמנת למיניות, "אולי זה זוג שמחפש שלישייה?". תומר קורון, מדריך לתקשורת רומנטית, מוסיף: "אם אתה יחצן בברים או בעל מועדון ספורט, מקצוע שהחברה שופטת אותך בך לפי הזוגיות שלך, אז יעלו יותר תמונות - כי יש לך אינטרס". יעל רגב, עורכת מוסף סגנון, מסבירה: "יש כאלה - למשל קים וקאניה - שמעלים הרבה תמונות כדי לשדרג את המותג שלהם".

 

מתי משנים סטטוס?

"הכרת לחברות, למשפחה, כולם יודעים והעלית 2-3 תמונות - אז אחרי 3 חודשים את יכולה להצהיר", אומרת הבלוגרית רוני שינקמן. קורון: "העליתי מערכת יחסים חודשיים עם קשת, קיבלנו 600 לייקים - זה היה כמו חתונה, אירוסין. אחר כך לבטל, זה כבר מביך".

 

 

גבר שוכב במיטה ומחייך
גבר שוכב במיטה ומחייך | צילום: אימג

אז מה עושים כשנפרדים?

"כשחשתבי שאני והאקס ניפרד", אומרת דנה ויינשטיין אורן, מרצה ומאמנת למיניות, "חשבתי מה יקרה כשאשנה את הסטטוס מ'במערכת יחסים' ל'פנויה'. פחדתי ממש וניתקתי את הפייסבוק לשנה. עצם ההצהרה הזו שזה פוסט בפייסבוק זה כמו לצאת לרחוב עם שלט 'אני רווקה'. זה מוזר".

שינקמן: "האקס מעביר מסרים באמצעות הסטורי - הלכתי לים, למסיבה, עם בחורה אחרת". רגב: "גם אנחנו עושות את זה, להראות לו שאנחנו מאושרות, לא רואות ממטר. כמה שקרים, איזה דברים...".

 

התכתבות בפייסבוק עם בחורה - בגידה?

היום הבגידות גם וירטואליות", אומרת דנה, "יש כאלה שאומרים 'זו לא בגידה כי אני לא נוגע פיזית'". יונתן ברק, סטודנט, מוסיף: "זה קל יותר מאקט פיזי בשביל לבגוד. אני כן הייתי רואה את זה כבגידה".

יונתן סדלינסקי, אינסטלטור: "כל ההתכתבויות בשעות לילה זה שאתה לא יכול להיות פתוח עם בן זוג ונפתח עם מישהו אחר. באיזשהו מקום, בגידה רגשית יותר חמורה מבגידה אימפולסיבית".