איך לשפר את הזוגיות בלי לצאת מהבית?

כדי להצליח בזוגיות, לא בהכרח צריך לצאת מהבית. הדר זוהר עם הדרכים לבילוי ביתי מוצלח בלי לצאת מהבית בסילבסטר או בכלל

זוג שתיעד אהבתם
זוג שתיעד אהבתם | צילום: יו טיוב

ערב הסילבסטר בפתח ואיתו מגיעה השאלה: איך נחגוג? מה נעשה? לאן ועם אילו זוגות נצא השנה? חגיגות הסילבסטר הפכו מזמן לדבר המוני והכי רחוק מאינטימיות זוגית, מלבד הנשיקה כמובן, אבל השנה אולי תנסו לחגוג את הסילבסטר אחרת, עם אינטימיות וניצול האירוע לזמן איכות זוגי.

 

אחוז הגירושים עולה

אחוז הגירושין בישראל עומד על 28% בפרק א' ועל 50% בפרק ב'. הרצון להבין איך ניתן לצמצם את האחוזים הללו ולהפוך את הזוגיות שלנו לחמה, אוהבת, מספקת וטובה, מעסיק רבים מאנשי המקצוע בתחום הטיפול והאימון הזוגי. שאלה זו נחקרת ונבדקת פעם אחר פעם.

 

משברים זוגיים נגרמים מסיבות שונות, כאשר ישנן סיבות שאינן תלויות באף אחד מבני הזוג כמו: שינויים כלכליים, בריאותיים, שינוי במצב נפשי של אחד מבני הזוג ועוד, וישנן סיבות הקשורות בהתנהגות והתנהלות של אחד או שני בני הזוג כמו: תקשורת לקויה, חוסר נאמנות, היעדר מגע, מעט גילויי חיבה ואהבה, חוסר התחשבות בצרכים ההדדיים ועוד.

 

מגזין הורים וילדים
מגזין הורים וילדים | צילום: פוטוליה

הצורך הבסיסי של שני בני הזוג לקיום מערכת יחסים טובה, היא קיומן של תחושת שייכות וביטחון. את אלו נקבל באמצעות כבוד הדדי, יציבות, חיזור, נאמנות, הערכה, מתן תחושת חשיבות, תקשורת מקדמת, תמיכה הדדית ויצירת חוויות זוגיות משותפות.

 

תקשורת זוגית לפני הכל

חוקר הנישואין הנודע ג'ון גוטמן, צפה במחקריו בזוגות לפני ותוך כדי תקופת הנישואין, וזיהה מספר פרמטרים בהתנהלות הזוגית, שקיומם תורם לסיכויים לשמור על מסגרת הנישואין לאורך שנים. במחקריו עקב אחר יותר מ-100 זוגות במשך למעלה משלושה עשורים.

 

אחד הממצאים החשובים שהוסקו, זה שאיכות התקשורת הזוגית בעת מחלוקת ואי הסכמה (ללא קשר לסיבה או לתכנים), הנה המדד החזק ביותר שיכול לנבא את יציבות הקשר לאורך השנים.

 

זוגיות- מעצם התחברות של שני אנשים נפרדים והפיכתם לצמד אחד, חייבת להיות מבוססת על וויתורים ופשרות, הבנת הצרכים האחד של השנייה והליכה זה לקראת זו.

 

 

נשיקה
נשיקה | צילום: אינסטגרם בר רפאלי

זוגות שהשכילו להבין זאת, מאופיינים ביכולת להקשיב, לתמוך, להתחשב ולוותר על אגו והם זכו בזוגיות חזקה, יציבה וארוכה. 2 מתוך 7 מאפיינים לזוגיות מוצלחת עפ"י גוטמן: האחת,  היכירות - עד כמה אנחנו מכירים זה את זו, יודעים ומודעים לעבר, לחלומות, למאווים, לשאיפות, לקשרים החברתיים והמשפחתיים וכו. והשני, זמן משותף - כמה זמן מוקדש לפעילות זוגית משותפת של שני בני הזוג לבד? בדיוק בגלל שני המאפיינים הללו, מומלץ לבלות בליל הסילבסטר ביחד.

 

בין אם אנחנו הורים לילדים קטנים, או פשוט זוגות שאינם אוהבים בילויים המוניים, בילוי בבית יכול להיות תחליף מושלם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

 

1. פנו לכם את כל הערב (השכיבו את הילדים לישון מוקדם, או שלחו אותם לילה אצל סבא וסבתא).

 

2. הכינו או הזמינו ארוחה שכוללת מנות ששניכם אוהבים, ופנקו את עצמכם ביין טוב.

 

3. התחילו בלשבת אחד מול השנייה, להתבונן בעיניים ולשוחח ללא הפרעות חיצוניות.

 

4. שאלו שאלות שלא שאלתם מעולם.

 

5. אמרו דברים טובים שלא אמרתם אחד לשניה כבר זמן מה.

 

6. געו זה בזו כמה שיותר וקנחו בסקס (עדיף שונה מהסקס "הרגיל", שלבו משחק תפקידים, אביזרים, שנו מיקום או כל דבר שיחדש וירענן את החוויה).

 

7. הפכו את הערב הזה לזמן משותף איכותי שיעמיק את ההיכרות ביניכם, גם אם אתם ביחד שנים, תמיד ישנם דברים שלא סופרו או נחשפו. רגשיים או עובדתיים וזה זמן נהדר לעשות זאת.

 

8. אפשרות נוספת היא שילוב בין זמן זוגי איכותי וזמן חברים.

 

9. התחילו במסורת חדשה שכוללת את שניהם: לדוגמא, שעתיים לבד שבהן אתם מעמיקים את הקשר, ההיכרות ויוצרים חוויה זוגית אינטימית ולאחר מכן חוגגים עם עוד חברים כל פעם בבית אחר, ככה תרוויחו גם זמן זוגי נפלא וגם זמן חברתי.

 

הכותבת היא הדר זוהר, מאמנת ומלווה תהליכי זוגיות

ליצירת קשר:

www.hadarzohar.com