מנכ"ל אפריקה ישראל אברהם נובוגרוצקי פורש מתפקידו

נובו סיכם על עזיבתו רגע לפני העברת הבעלות בקבוצה לידי מוטי בן משה בכפוף להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח • צפוי להישאר עוד 3 חודשים ולעזור בחפיפת המנכ"ל הבא

אברהם נובוגרוצקי
אברהם נובוגרוצקי | צילום: צילום מסך מיוטיוב

מנכ"ל חברת אפריקה ישראל אברהם נובוגרוצקי (נובו) פורש מתפקידו בחברה אחרי 6 שנים בתפקיד המנכ"ל ו-21 שנה בתפקידים אחרים בחברה. נובו, שככל הנראה החליט להמשיך הלאה לתפקיד הבא, סיכם על עזיבתו רגע לפני העברת הבעלות בקבוצה לידיו של מוטי בן משה, ועל רקע המגעים להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח.

נובוגרוצקי צפוי להישאר בחברה בשלושה החודשים הקרובים ולעזור בחפיפת המנכ"ל הבא שיבוא. בן משה עדיין לא יכול לבחור באופן פורמלי מנכ"ל, אבל הוא הודיע לאחרונה על מינוי של אורן הוד מאפריקה מגורים לתפקיד מנכ"ל ריבוע כחול, ובמסגרת תפקידו הוא צפוי הוד לכהן גם כנושא משרה בחברות קשורות בקבוצת אלון, ובכלל זאת באפריקה ישראל.

נובו, יליד 1958, מונה לתפקיד מנכ"ל אפריקה השקעות ביולי 2012, ולפני כן כיהן במשך 8 שנים כמנכ"ל החברה הבת אפריקה ישראל תעשיות. בנוסף לתפקידו כמנכ"ל כיהן נובוגרוצקי כיו"ר ודירקטור בחברות הקבוצה. במקביל לתפקידו כמנכ"ל אפריקה תעשיות, שימש נובו כמנכ"ל פקר פלדה תעשיות ולפני כן היה משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. בנוסף, הוא כיהן כיו"ר הדירקטוריון בחברות בנות של אפריקה תעשיות, ביניהן נגב קרמיקה, חברות בת של פקר פלדה וחברות הבת בחו"ל. בין השנים 1983-1997 כיהן נובוגרוצקי בתפקידים שונים בסאיטקס ישראל, החל מתפקידו בתחום האלקטרוניקה, ככלכלן במחלקת כלכלת התיעוש, ועד למינויו לסמנכ"ל כספים ומערכות מידע, בשנת 1994.

 

מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל, להם חייבת הקבוצה כ-3 מיליארד שקל, אישרו לפני כשבועיים את הצעת ההסדר המתוקנת של בן משה וביטלו את הפעולות לחילוט הפיקדונות שהפקיד בן משה לטובת השלמת ההסדר. לפי דיווחים של החברה, מחזיקי האג"ח יקבלו כ-2.4 מיליארד שקל מהחוב מבן משה, והוא יקבל בעלות מלאה על החברה וכל מניות הציבור ואלה שמחזיק לבייב - יימחקו.