נדל"ן בקטנה: עסקאות בחו"ל וחוזים בארץ, ותנופת בנייה בירושלים

כך ייראה המבנה שיכיל את המכללות הצבאיות בבירה • ש.י.ר שלמה נדל"ן רכשה 2 בנייני משרדים בשטוטגרט ב-55 מיליון שקל • סיכום השבוע החולף בתעשיית הנדל"ן הישראלית

מגדל TOHA
מגדל Toha | צילום: הדמיה וויופוינט

• ברקע חקירות השחיתות והשוחד בחברה, שיכון ובינוי קיבלה הזמנה להרחבת פרויקט קיים בניגריה בהיקף כספי של כ-220 מיליון דולר. הפרויקט המקורי היה לסלילה, שיקום והרחבה של כביש מהיר המחבר בין שאגמו לאיבדן (Shagamu-Ibadan) בניגריה. עבודות ההרחבה של הפרויקט כוללות סלילת כבישי שירות, הוספת גשרים, תאורה, מדרכות, סלילה ובניית ארבע תחנות כניסה ויציאה לכביש אגרה. משך העבודות הצפוי הינו כארבע שנים, התמורה בגין הפרויקט צפויה להתקבל לאורך תקופת הביצוע.

 

• חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה רכשה שני בנייני משרדים בשטוטגרט, גרמניה, ב-13 מיליון אירו (כ-55 מיליון שקל). עלות הרכישה משקפת מחיר של כ-1,600 אירו למ"ר ותמומן בהלוואה בנקאית של כ-9 מיליון אירו לתקופה של עשר שנים, ויתרת ההשקעה תמומן ממקורות עצמיים. בבנייני המשרדים יש שטח השכרה של כ-8,400 מ"ר וכן 100 חניות. הם מושכרים לתקופה של 4 שנים לחברות מקבוצת BOSCH, תאגיד הענק מגרמניה. דמי השכירות השנתיים מהנכסים מצטברים ל-950 אלף אירו.

 

בנייני המשרדים
בנייני המשרדים | צילום: יח"צ

• סאמיט רוכשת בניין משרדים ואחסנה בפארק התעשייה ביקנעם תמורת כ-35 מיליון שקל. הנכס בשטח להשכרה של כ-6,200 מ"ר בנוי על שטח קרקע של כ-4.7 דונם ומושכר למספר שוכרים. ההכנסות השנתיות מדמי השכירות מסתכמות בכ- 2.9 מיליון שקל ומשקפות תשואה שנתית נטו של כ-8.3%.

 

• הוועדה המחוזית מחוז ירושלים אישרה את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים שיצטרף לקו האדום הפעיל ולקו הירוק שנמצא בימים אלה בשלבי ביצוע באמצעות חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים האחראית על הקמת התשתיות להנחת המסילות. התוכנית אושרה לאחר מאבקים רבים סביב תוואי הרכבת הקלה בהם היה מעורב שר התחבורה ישראל כץ, חברי כנסת, תושבים וראש העיר ירושלים ניר ברקת. לעת עתה מאושרת התכנית ללא המקטע הבעייתי בעמק רפאים שיאושר בתכנית משלימה בהמשך. זמן משוער לביצוע התכנית - בתוך 15 שנים מאישורה.

 

• עוד אישרה הוועדה המחוזית ירושלים תוכנית להקמת המבנה עבור מכללות צה"ל שיעברו לבירה מתוקף החלטות ממשלה. התוכנית ממוקמת על שטח של 39 דונם בפאתיה הצפוניים של שכונת קריית מנחם ובסמוך ל"כפר השבדי". התוכנית כוללת הקמת קמפוס חדש שיקלוט את פעילות מכללות הפיקוד והמטה של צה"ל ממחנה גלילות, ויכלול שמונה בתי ספר להכשרות צבאיות שונות, מבנים משותפים כגון אודיטוריום, מתקני ספורט, בניינים למנהל, וכן מתקני מגורים. הבינוי המוצע בתוכנית שנערכה ע"י משרד ארד סימון אדריכלים הינו בגובה של 3-5 קומות. המכללות יוקמו על ציר המוסדות הלאומיים בהם ממוקמים בין היתר הר הרצל ויד ושם, וכן בסמוך לקו הרכבת הקלה ובקישור לקמפוס גבעת רם.

 

קמפוס מכללות צה
קמפוס מכללות צה"ל | צילום: הדמיה אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

• קבינט הדיור אישר השבוע קידום במסלול ותמ"ל של בניית שכונת מגורים חדשה בישוב החרדי רכסים שבמחוז חיפה. התכנית כוללת בניית כ-3,000 דירות חדשות לאוכלוסיה החרדית, וכן אזור תעסוקה. התוכנית ממוקמת בצפון רכסים והיא מהווה המשך לתכנית המקודמת בותמ"ל כבר היום בישוב. היא מקודמת ע"י רשות מקרקעי ישראל באמצעות אדריכל עמוס ברנדייס.

 

רכסים
רכסים | צילום: רשות מקרקעי ישראל

• חברת אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ, וגב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB מדווחות על שתי עסקאות שכירות משמעותיות נוספות בפרויקט ToHa בצומת דרך השלום בת"א. חברת תופין טכנולוגיות, העוסקת בניהול מדיניות אבטחת רשתות מידע ארגוניות (Network Security Policy Management), שכרה שטח של כ-4,200 מ"ר לתקופה של 10 שנים. גם חברת טראקס פתרונות ריטייל (Trax) חתמה לאחרונה על הסכם שכירות לשטח כולל של כ-2,000 מ"ר בקומה ה-26 במגדל, לתקופה של 8 שנים. דמי השכירות במתחם נעים בין 140-150 שקל למ"ר. על התכנון והעיצוב של המגדל אחראים האדריכלים והמעצבים רון ארד ואבנר ישר.