מתפשטים עד הסוף: יוגה בעירום כובש את העולם

הטרנד שהחל בניו יורק שוטף בימים אלו את לונדון והבריטים השמרנים. המטרה היא לא להציץ לשכן שמלפנים אלא לסייע למשתתפים להרגיש רגועים ונוחים בגופם הלא מושלם. בקרוב בישראל?

יוגה
יוגה | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)

עבור רובנו, להיות עירומים בציבור הוא אחד הדברים הסיוטיים ביותר שיש. בטח לא נולדנו עם מידות של דוגמנית. ועם זאת, ישנם כאלו, שלא מתביישים מגופם ולא מדובר רק באלו המתפשטים באיביזה למשל. בלונדון השמרנית לדוגמא, ישנם כאלו שמשלמים כסף טוב, כדי להיות עירומים בחדר מלא זרים. ולא רק שהם משאירים את הבגדים בצד, אלא גם מכופפים ומזיזים את עצמם בכל מיני תנוחות מוזרות.

 

זה הזמן להכיר את מגמת הכושר האחרונה שהכתה את לונדון: יוגה בעירום. כן, באמת. השיגעון התחיל בניו יורק, שם שיעורי יוגה בעירום, הפכו לפולחן- עשרות שנים אחרי ילדי הפרחים והקאמות סוטרות. השחקן ההורס, מתיו מקונוהיי, הפך לאחד האוהדים בתחום ואילו ליידי גאגא עשתה יוגה בעירום באחד מסרטוני המוזיקה שלה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

מתגברים על הבושה

הרעיון מאחורי זה הוא שזה עוזר לאנשים להתגבר על הניתוק מהגוף, במהלך הנשימות. אין ספק שלבריטים העצבניים, אין סבלנות גדולה מדי לברכות כלב או שמש כלפי מטה, אבל דווקא בעירום הם מוכנים לתת לזה הזדמנות. כנראה שלא.

המורה ליוגה אנט, המייסדת של יוגה עירום לונדון, מספרת שמאז שהיא התחילה בשיעורי יוגה בעירום לפני כמה שנים, הביקוש רק גדל והכיתות שלה מפוצצות. "המשוב מהקורסים היה כל כך חיובי באופן גורף מהיום הראשון. הייתי המומה ועדיין במרחק של שלש שנים אני עדיין מקבלת הודעות מדהימות של סיפוק ואושר, מהאנשים שנכחו בשיעורים".

 

היתרונות נעים בין הרגשה נהדרת וחופשיה לחוויה של שחרור מהגוף ומהבגדים. התלמידים נעים במגע עם האוויר והתחושה היא של שחרור פסיכולוגי.

 

ומה לגבי הבושה? הרי ישנם כאלו שמתביישים בשומן הירכיים, הבטן והמותניים שלהם. "אנשים אומרים שהם מקבלים את עצמם טוב יותר, מתגברים על בעיות משקל, הופכים פחות מודעים לאיך שהם נראים  ופחות שופטים את עצמם ואת האחרים", מספר גונר וואלדן אחד מהמורים של היוגה בעירום.

 

עוד בערוץ הלייפסטייל:

איך יעל בר זוהר שומרת על הגזרה והבריאות?

מיכל ינאי היא אימא מעוררת השראה

22 דרכים להוריד את הכרס

היתרון: השלמה עם מראה הגוף הלא מושלם

מרינה פאוור, כתבת הדיילי מייל, שעברה את התהליך דווחה כי, "התהליך אמור לעזור למשתתפים להירגע ולהרגיש נוח בגוף שלהם . למרות שנראה כאילו כולם בסדנה עם גופות יוגה מושלמים, מסתבר שהרוב נראים די נורמלי. הגילאים נעים מעשרים לשישים- גברים ונשים בכל מיני צורות וגדלים. ברגע שנמצאים בסטודיו המואר באור קלוש, כולם שומר את עיניהם לעצמם.  החדר חם, יש ריח של קטורת והצליל הרך של המוזיקה מעצים את החוויה. האורות העמומים והנרות אהדומים רכים, מענייקם הרגשה של שהייה ברחם ואף אחד לא מסתכל מאחורה או נועץ מבטים".  

 

אנט המדריכה מסכמת את החוויה, "יש לנו סטנדרטים גבוהים ובלתי ניתנים להשגה לגבי מראה הגוף שלנו. אנשים רבים מרגישים חסרי בטחון ולא מרוצים מעצמם. חלק מהסיבה שאני עושה יוגה בעירום הוא להגיב נגד אידאלים של שלמות.
הגוף שלנו הוא נס נפלא שניתן לנו כבני אדם ואנחנו מבלים הרבה יותר מדי זמן בלבקר אותו ומסתירים אותו בשל בושה ופחד. זה הזמן לתת לגוף אהבה, כבוד ועונג".

 

בקרוב בישראל? קשה להאמין שבמדינת דת סגורה ושמרנית יותירו הדתיים, לפתוח סדנאות יוגה בעירום. אולי דווקא במדבר זה יעבוד טוב. עכשיו צריך רק לחכות שמישהו כאן ירים את הכפפה.

 

 

 

 

יוגה
יוגה | צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)