חופשה מהסרטים עם פרארי, למבורגיני וקורבט

לקראת הפורמולה והחגיגה המוטורית שתתקיים בירושלים ב 6-7.10 קבלו את 4 המקומות בעולם המשלבים חופשה אקזוטית ומרתקת יחד עם נהיגה מאתגרת על כלי רכב שווים

פרארי 458 צ'לנג'
פרארי 458 צ'לנג' | צילום: יח"צ
מכונית המירוץ הישראלית הראשונה
מכונית המירוץ הישראלית הראשונה | צילום: חדשות 10

כמהים לחופשה עם משהו חדש כי נמאס לכם מבטן-גב או לקפוץ מעיר לעיר וכבר את כל אתרי הסקי השווים בדקתם?

 

הטרנד החדש בעולם במיוחד לחובבי הספורט המוטורי ושאינם נהגים מקצועיים הוא, לצאת לחופשה המשלבת נהיגה מאתגרת, על כלי הרכב הנחשקים ביותר. זאת לא בכדי להגיע ממקום למקום, אלא להנות מנהיגה על רכב ספורט אמיתי כאלו שרק חלמנו אליהם וראינו בסרטים.

 

חופשה כזו יכולה לכלול יום אחד בלבד של הדרכת נהיגה עתירת-אדרנלין, או במשך ארבעה עד שבוע ימים.

 

ביקשנו מראם סמואל אלוף צרפת במרוצים, שממליץ על 4 מקומות שונים ששוה להתאמץ ולצאת אליהם לחופשה המשלבת בילויים, נופים, אוכל טוב, קזינו וחיי לילה, לצד נהיגה במסלולים מקצועיים. כל אחת נמצאת בפינה מרתקת אחרת על פני כדור הארץ מקפריסין הקרובה, אירופה הקלאסית ועד לאס וגאס.

טיפים לטיול קסום בבלגרד

להתאהב בצפון איטליה

קמפינג בטנזניה

חופשה מדהימה באיביזה

Las Vegas Speed Way

מה: בוגאס תוכלו לשכור ולחוות נהיגה בכל מפלצת מוטורית בה חשקה נפשכם, תמורת כמה מאות דולרים תוכלו לחוות נהיגה במכוניות ״על״ כמו פרארי, קורבט או כל דגם מופרע אחר שבו חשקה נפשכם. המסלול לרשות הנהגים, ההקפות מושלמות והמפתחות בפנים. מיועד בעיקר להגשמת החלום האישי של ״לנהוג ב.. השלם את החסר״.

 

פרטים: http://www.dreamracing.com/   

גרמניה

מה: 70 ק"מ מהעיר קלן נמצא המסלול הסגור הארוך ביותר בעולם, ה״נורד שלייפה״, Nurburgring. זהו

מתחם ספורט מוטורי שבעברו היה מסלול מרוצים, שהוצא לגמלאות משום שאינו עומד בסטנדרטים הבטיחותיים של מסלולי מרוצים מודרנים. בנוסף, המסלולים המודרניים קצרם בהרבה (4.5 - 6 ק״מ) ובנויים בשיטות מתקדמות המיועדות למניעת פגיעה בנפש.

 

ה״נורד שליפה״ מכונה ״הגיהנום הירוק״ משום שנהיגה בו עוברת באזור ירוק, מיוער ויפה בגרמניה ומפתה את הנהגים לעבור את המגבלות שלהם עצמם.

 

מכאן שבאופן קבוע קורות תאונות, חלקן קשות ומכיוון שהמסלול לא עומד בתקנים המודרניים של בטיחות, יש לעתים נפגעים בנפש.

 

המסלול מאוד מאתגר וניתן לנסוע בו במכונית פרטית, אופנוע פרטי, כל רכב על גלגלים ומנוע ובמכוניות שניתן לשכור במקום.

 

לפרטים: http://www.nuerburgring.de/en/fans-info/race-tracks/nordschleife.html

קפריסין
קפריסין | צילום: יחצ

לוהאק שבצרפת

מה: עיירה עוצרת נשימה בחבל בריטני, צרפת. באיזור זה ניתן לשלב נהיגה במסלול פרטי, במכוניות מרוץ מדגמים שונים החל בפורשה GT3, הפוניו (מכונית מירוץ ייעודית וסופר מהירה) וכלה בפורמולה רנו, מכונית הפורמולה שמשאירה כל מי שנוסע בה ב״הלם״ מחווית המהירות והיעילות הבלתי נתפשות שלה. הפורמולה רנו מסוגלת להקיף את מסלול המרוצים בעשרות אחוזים מהר יותר מפורשה, פרארי או כל דגם מכונית על אחר והעיקר: ניתן לעבור קורס נהיגה במכונית זו ואף להשתתף במירוץ חובבים בסיום הקורס, חוויה מסמרת שיער.

 

הבונוס בלוהאק, מלבד הכפר עצמו, על בתי הקפה המהממים שלו, הוא מוזיאון מכוניות מדהים המכיל מכוניות מכל הסוגים והמינים, כולל מכוניות פורמולה 1 מקוריות של אלופי עולם לשעבר, דרך מכוניות ישנות וחדשות מכל הסוגים וכלה באוסף מרהיב של דגמים מוקטנים. כל מבקר יוצא ניפעם ועוד לא היה אחד שיכנס ולא יספר לאחר מכן על החוויה שעבר.

 

פרטים: http://circuitloheac.com/

קפריסין
קפריסין | צילום: יחצ

מסלול Le Mans, צרפת

מה: אולי המסלול המפורסם ביותר בעולם המארח את מירוץ 24 השעות המדהים והמפורסם של לה מנס. במירוץ 24 השעות של לה מנס משתתפים יצרני הרכב המובילים, הבונים מכוניות במיוחד למירוץ זה המתקיים פעם אחת בשנה בלבד.

 

במירוץ 24 השעות משתתפות עשרות מכוניות, בכל מכונית צוות של 3 נהגים שמתחלפים בנהיגה כל שעתיים ונוהגים ביום וגם בלילה ברציפות, תוך כדי מירוץ, בעת החלפת הנהגים, מתבצעים תדלוקים, תיקונים, החלפת גלגלים וטיפול בכל אירוע הדורש טיפול.

 

בסופו של דבר מנצח הצוות שידע לשלב מהירות, אמינות, אסטרטגיה, ניהול נכון של תצרוכת הדלק והצמיגים ועוד אינספור פרמטרים. למבקרי בלה מנס האפשרות להיכנס למוזיאון מעניין של מכוניות מירוץ הכולל הסטוריה של מרוצי לה מנס וכן להתנסות בעצמם בנהיגת קרטינג על מספר מסלולי קרטינג מדליקים, כולל אחד המארח מירוץ 24 שעות בקרטינג.

 

 

מסלול Achna , קפריסין

במרחק 45 דקות טיסה בלבד, נמצא מסלול המרוצים של אחנה המארח סוגי מרוצים שונים. מירוצי מסלול, דריפטים (מרוצי החלקות על צד), מרוצי אופנועים, מרוצי ״דראג״ (מאוץ ל 400 מטרים של 1 על 1, מי שמסיים ראשון מנצח) ומאפשר לחובבי הנהיגה והרכיבה להשתתף בקורסי מרוצים במכוניות ובאופנועים.

 

הייחוד של המסלול בקפריסין, הוא בקרבה הפיסית, בעלויות הנמוכות יחסית של השתתפות בקורסי המרוצים והנהיגה בו ובזמינות הגבוהה לישראלים שלא רוצים בהכרח לעוף רחוק אלא דווקא קרוב, ליד הבית.

 

ניתן אפילו לצאת בטיסה ב- 7 בבוקר, להגיע לקפריסין ב- 8, להגיע למסלול ב -9 ולחזור כבר לישראל בטיסת הערב באותו היום.

קפריסין
קפריסין | צילום: יחצ