המסת שומן: הטרנד של הכוכבות בארץ

רווית אסף, מורן אייזנשטיין וליהיא גרינר- הן רק קמצוץ מהסלביות שהחליטו שדיאטה זה לא מספיק וגילו את השיטות החדות: יניקה וקור. כל הפרטים

דיאטה
דיאטה | צילום: fortolia
דיאטה
דיאטה | צילום: fortolia

המסת שומן באמצעות קור (קריוליפוליזיס), צוברת תאוצה ונחשבת לפופולארית בכל המדינות המתקדמות בעולם. אפילו ערוץ E אף דיווח לאחרונה, כי זהו הטיפול המועדף על סלבס רבים בהוליווד. גם בארץ החלו הכוכבות להתנסות ולספר על כך:  מורן אייזנשטיין (עברה את הטיפול אצל ד"ר יאיר גילוני) וטהוניה רובל (עברה את הטיפול אצל ד"ר מוסקונה).

 

על פי נתונים, נכון להיום, בשני טיפולים בלבד, בהפרש של שישה שבועות ביניהם, ניתן להיפטר ממצבורי השומן, בין השאר בירכיים, בבטן התחתונה והעליונה, ירכיים פנימיות, גב וזרועות. כנראה, ששום דיאטה ושום מכון כושר והתעמלות לא יכלו להם וגרמו להפחתת היקפים עד 10 ס"מ. השיטה עצמה קיבלה את אישור הFDA האמריקאי

 

ד"ר יאיר גילוני, מנהל המרכז לבריאות העור בבית הרופאים בתל אביב שהביא את השיטה לארץ, מספר כי, "התולדה של השיטה היא בתגלית של שני רופאים אמריקאים בכירים, שהבחינו שילדים מאבדים שומן בלחיים לאחר שהם מוצצים שלגונים. בנוסף, הם מצאו שנשים שרכבו על סוסים במזג אוויר קר כאשר הירכיים שלהן חשופות, איבדו שומן בירכיים. המסקנה הייתה שקירור אזור שומני יכול להביא לאבדן השומן בו. עם העמקת המחקר, הם מצאו שתאי השומן רגישים יותר לקור מאשר השרירים, העצבים, העור והורידים וישנה טמפרטורה אופטימאלית שיכולה להרוס את תאי השומן מבלי לפגוע בכלי דם ובחלקים אחרים בגוף".

מורן
מורן | צילום: יחצ

איך משיגים ריבועים בבטן

5 צעדים לקבלת מראה עור טבעי

טיפים לטיפול העור בחורף

היתרונות של השמנים הארומטיים

ויטמין סי לעור הפנים

דרכים טבעיות לעבור את החורף בשלום

איך זה עובד בפועל?

למכשיר זרוע הנצמדת לאזור הנדרש (בטן מותניים וכדומה). הזרוע יונקת את האזור המטופל ומקררת אותו לאפס מעלות באמצעות שתי פלטות קירור שבתוך הזרוע. הטיפול אינו פולשני, נמשך 50 דקות ואינו מצריך הכנות ולאחר הטיפול חוזרים לשגרה. יש לציין שקודם לטיפול מניחים פד טבול בחומר המונע כווית קור להגנה על העור. בעצם מדובר בטיפול של הפסקת צהריים.

 

למי מתאים הטיפול?

לנשים וגברים שיש להם מצבורי שומן עקשניים ובכל גיל. יש לציין שהטיפול לא נועד לשמנים מאד. לאיזה תוצאה יש לצפות?

התוצאות משתנות מאדם לאדם בהתאם לגיל , סוג השומן ואיזור הטיפול. הממוצע הוא 4-6 ס"מ בהיקף. ישנם מקרים של 10-12 ס"מ. יש לציין שקודם לטיפול מודדים את האזור המטופל. למעט תחושת קור קלה שמתרגלים אליה מיד, כל ההליך אינו כואב כלל. רוב המטופלים עסוקים בקריאה תוך כדי הטיפול או צופים בטלוויזיה. בתחילת הטיפול מניחים פד טבול בחומר המונע כוויות ומגן על העור ורק אז מפעילים את זרוע המכשיר באיזור המטופל.

 

מה קורה לעור באזור המטופל?

מיד אחרי הטיפול, העור סביב אדום ומעט נפוח, אבל אחרי עיסוי קל, הנפיחות נעלמת והאודם נעלם בתוך דקות עד מספר שעות.

 

האם טיפול ההמסה באזורים שטופלו הוא לצמיתות?

טיפול בנוי משתי פגישות בהפרש של ארבעה עד שישה שבועות. מתי רואים את התוצאה הסופית? תוך 3 חודשים.

המסת שומן באמצעות יניקה (Vacumed)

כריסטיאנו רונלדו  משתמש במכשיר כדי לרפא ברך פגועה, בארץ אמצו את הטיפול רוית אסף וליהיא גרינר. ה-Vacustyler, הוא מתקן דמוי מכשיר סי.טי, פיתוח בלעדי, המבוסס על טכנולוגיית חלל להספקת דם לרגלי האסטרונאוטים, בתנאים של חוסר משקל.

 

מהלך הטיפול: פעולת המכשיר מבוססת על יניקה (יצירת לחץ שלילי) ודחיסה (יצירת לחץ חיובי) לסירוגין של פלג הגוף התחתון. היניקה גורמת להרחבה מרבית של כל כלי הדם ומאפשרת קליטה מוגברת של פלסמה וחמצן. הדחיסה, לעומת זאת, גורמת להתכווצות מהירה ומרבית של כלי הדם. התהליך הסירוגי, שנעשה בקצב מהיר ובעוצמה, גורם לשאיבה מרבית של חומרי פסולת ופחמן דו-חמצני מתוך התאים וסילוקם מהגוף ולכן יעיל מאוד נגד צלוליט.

 

הצד הבריא: השפעה חיובית על כלי הדם, מערכת הלימפה והרקמות, הגברת קצב הוצאת הרעלים מהגוף. יעיל גם לטיפול בבצקת לימפטית, הפרעות במחזור הדם רגליים סוכרתיות ומחלות עורקים. הצד היפה: מפחית צלוליט באופן משמעותי, יעיל נגד דליות ומסייע להקטנת היקפים בפלג הגוף התחתון הטיפול אינו כואב ומשך הטיפול: 20-30 דק'.

 

 

מורן
מורן | צילום: יחצ

מה אומרות הכוכבות?

ליהיא גרינר, מספרת כי, "כאמא לתינוק אני חשה עייפות רבה, ממש לאות, העליתי במשקל בצורה דרסטית, למרות שאני מניקה. מהרגע בו התחלתי בטיפולי המסת השומן, חל שינוי משמעותי במצב הערנות שלי. אני פעילה יותר, מרגישה נמרצת ובפועל היקפיי פחתו בשישה ס"מ, בחודש. תוצאה שאפילו אני הופתעתי ממנה".

 

רוית אסף, מסכמת כי, "החלטתי לעבור טיפול המסת שומן, לפלג הגוף התחתון בלבד. כיוון שבחלקי העליון אני רזה. כבר בטיפול השלישי ניכר שיפור משמעותי מאד, ההיקפים הוצרו בירכיים ולמרות שזמני דוחק תמיד, אני מקפידה להגיע ולעבור את סדרת הטיפולים. חשוב לציין שאני מתאמנת בTRX באופן קבוע, אך ישנם מקומות שהכושר והדיאטה לא יכולים להם".

מורן
מורן | צילום: יחצ