מעקות זכוכית: להיט חולף או סמל סטטוס?

במאמר שלפניכם נעמוד על טיבם ומאפייניהם של מעקות הזכוכית וננסה להבין את סוד קסמם

מדרגות
מדרגות | צילום: יחצ

מעקות מהווים צורך בטיחותי חיוני בכל בית, מרפסת וגג, אך למעשה הם גם הרבה יותר מזה.

מראה המעקות מהווה את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על מראהו של הבית, בין אם הם משולבים בגרמי מדרגות פנימיים או באזוריו החיצוניים של המבנה.

 

אחד הטרנדים החמים שממשיך וצובר אוהדים מקרב בעלי הבתים, הארכיטקטים ומעצבי הפנים בשנים האחרונות, הנו מעקות הזכוכית. במאמר שלפניכם נעמוד על טיבם ומאפייניהם של מעקות הזכוכית, וננסה להבין את סוד קסמם.

 

 

 

 

אז מאיפה הגיעו מעקות הזכוכית?

בראש ובראשונה, טרנד מעקות הזכוכית מתכתב עם המגמה הבולטת של שילוב סגנונות עיצוב מודרניים וקלאסיים.

מצד אחד, הליכי הליטוש והחיסום המתקדמים בזכוכית מייצגים את השורה הראשונה של החידושים הטכנולוגיים.

 

מצד שני, לזכוכית מראה מינימליסטי ושקוף, הנטמע, באופן שניתן להגדיר אותו כטבעי מאוד, בכל סביבה בה היא ממוקמת. שילוב בין זכוכית, קרירה, מבריקה ושקופה, לבין עץ חמים ומסיבי, למשל או גם התקנתה עם מבנה נירוסטה מתכתי בעל נוכחות, יוצרים "טוויסט" מקורי ויוקרתי כאחד, מה שנחשב אופנתי ביותר בכל הנוגע לתחומי עיצוב הפנים והאדריכלות.

 

 

למה מעקות הזכוכית הם רעיון מצוין

מעקות זכוכית מסייעים לפתיחת החלל, בזכות שקיפותם הנפלאה, שאינה יוצרת חיץ במרחב בו היא ממוקמת.

כך למשל, מרפסת שתחומה במעקה זכוכית, תאפשר מבט פתוח באופן מקסימלי לנוף הנשקף ממנה. במידה והמעקה משולב בתוך הבית, הוא יוצר תחושה קלילה יותר בזכות כך שניתן לראות את גרם המדרגות או המפלס שמעליו, בלי שתיווצר חסימה של שדה הראייה.

 

בנוסף, מעקה זכוכית מביא עמו גלאם וסטייל יוקרתי, וזאת מבלי להעמיס על הכיס, היות ומעקות אלו מוצעים במחירים השווים לכל נפש.

 

זאת ועוד: הזכוכית הנה חומר גלם איכותי, המקנה עמידות לטווח הארוך, ובשונה מחומרי גלם אחרים, אינו מראה סימני התבלות או התיישנות, אלא שומר על מראהו הנפלא והמבריק.

 

 

 

מדרגות
מדרגות | צילום: יחצ

טיפים לבחירה ויישום נכון של מעקות זכוכית

תהליך בחירתם של מעקות לביתכם הוא עניין רב חשיבות. אחרי הכל, הכוונה היא שתעשו זאת רק פעם אחת, והמעקות אמורים לשרת אתכם למשך שנים ארוכות.

לפיכך, נעזרנו בשרון מנדלוביץ׳ מנכ״ל אחת החברות שמתמחות במעקות זכוכית - שרון מעקות ומדרגות ואספנו עבורכם מספר טיפים שיכולים לסייע לכם להתנהל באופן נכון ומושכל בעת בחירתם והתקנתם של מעקות הזכוכית:

  • קודם כל בטיחות: חשוב לדעת שבכל מקום בביתכם בו קיימת הגבהה של שלוש מדרגות או יותר - התקן מחייב התקנת מעקה! על המעקה להיות מוגבהה מהקרקע למרחק מינימאלי של 105 ס"מ, באזורים האופקיים, ואילו במקומות המשופעים הגובה התקני הנו 90 ס"מ לפחות.

מעקה זכוכית חייב להיות מחוסם, כמובן, ורצוי מאוד שתוודאו זאת לפני שאתם בוחרים את הדגם המועדף עליכם.

  • התאמת הסגנון העיצובי: מומלץ ביותר להתאים את סגנון המעקה שתבחרו לשפה העיצובית השלטת בבית כולו.

כך לדוגמא, בית המעוצב בסגנון כפרי עשוי להתאים למעקה זכוכית בשילוב עץ בגוון טבעי, ואילו מראה מודרני או אורבאני ישתלב מצוין עם מעקה זכוכית ונירוסטה.

  • מינימליזם ואלגנטיות: אם אתם אוהבים עיצוב מינימליסטי ואלגנטי שאינו מכביד על החלל, רצוי שתשקלו את האפשרות להתקין מעקה זכוכית בו הצמוד לקיר ללא בסיס.

המראה שיתקבל יהיה קליל, מעודן, נקי ואלגנטי בהרבה! זכרו שלמרות החשיבות שיש לעיצוב המעקות, חלק מהמראה הנפלא שלהם טמון דווקא בכך שאלמנט זה לא יבלוט יתר על המידה, אלא ישתלב בהרמוניה בחלל בו הוא ממוקם.

  • בחירת מידת השקיפות וצורת המעקה: כיום ישנה אפשרות להרכיב מעקה זכוכית במגוון רחב של צורות: מפותל או ישר, צר או רחב.

על מנת לבחור מעקות שישתלבו מצוין בעיצוב של ביתכם, רצוי לקחת בחשבון את המראה הכולל שיתקבל, ולא רק את נראות המעקה עצמו. בנוסף, תוכלו לבחור בין מעקה זכוכית שקוף, חלבי או אפילו בהתזת חול - לוויסות עוצמת האור החודרת ומידת האטימות הרצויה לכם.

 

למידע נוסף בנושא מעקות זכוכית באתר החברה לחצו: מעקות זכוכית באתר של שרון מעקות ומדרגות.

 

 

מדרגות
מדרגות | צילום: יחצ

לסיכום, לאור יתרונותיהם הרבים של מעקות זכוכית, קל להבין מדוע הפכו לטרנד חם, שרק הולך וצובר פופולאריות מזה מספר שנים.

 

בין אם אתם בונים בית חדש או מבצעים שיפוץ ו"מתיחת פנים" לבית קיים, תוכלו לשלב מעקות זכוכית בחללים הפנימיים, במרפסת, בגג או באזורים חיצוניים אחרים, ולשדרג משמעותית את המראה והסטייל, וזאת באיכות ובעמידות המקסימליות.