עומדים לשפץ את הבית? כך תעשו זאת נכון

שיפוץ הבית
שיפוץ הבית | צילום: Getty Images / אימאג'בנק
שיפוץ הבית
שיפוץ הבית | צילום: shutterstock

שיפוץ הבית אינה משימה פשוטה, על אחת כמה וכמה אם עסקינן בשיפוץ רחב היקף. על כן, חשוב שתכירו במספר גורמים אשר יכולים להשפיע באופן מהותי על התוצר המוגמר של שיפוץ הבית, ורובם ככולם טמונים בבחירת בעלי מקצוע מתאימים לעבודה. אין אחד שלא נתקל בסיפור של אחד ממכריו או קרוביו, על שיפוץ כושל או מאכזב. בסיפורים עצובים אלו נשמעות הרבה פעמים דוגמאות על כך שקבלן השיפוץ פרש במהלך העבודה, והשאיר את העבודה לא גמורה ואת לקוחותיו עם כל הבלגן והלכלוך.

 

ישנם מקרים בהם התבצעה מלאכת השיפוץ עד תם, אלא שהעבודה לא נעשתה בצורה מקצועית בלשון המעטה, או אף מקרים בהם אנשים מספרים שגילו את המחדלים רק במהלך החורף של השנה הבאה לאחר השיפוץ, כאשר כל הבית שלהם היה נזילות בעקבות ביצוע כושל של העבודה. אם תשאלו את האנשים האלה מה הם היו עושים אחרת, אילו היו יכולים להחזיר את הגלגל לאחור, כולם היו עונים פה אחד שהיו בודקים טוב יותר איזה קבלן שיפוצים להזמין. הם היו מוכנים גם לשלם יותר, העיקר לא לעבור את הייסורים והחוסר שקט נפשי שנגרם להם בעקבות בעל מקצוע לא אמין או שאינו מיומן דיו. למזלנו, ניתן להקדים תרופה למכה - והכל באמצעות בחירת בעל מקצוע מתאים, ובדיוק לשם כך הוקם האתר טופ שיפוצים, אשר עונה על כל הקריטריונים הנחוצים לנו בבחירת קבלן שיפוצים, אשר יספק את המענה הטוב ביותר לצרכינו, ואם אפשר, אז גם בלי לקרוע את הכיס.

 

 

לפני שמדברים על המחיר, בדקו שיש עם מי לעבוד

 

לא כל מי שטוען שהוא קבלן שיפוצים הוא אכן קבלן שיפוצים. למקרה שלא ידעתם, אמנם אין תואר אקדמי לשיפוצניקים או בעלי מקצוע, אבל בהחלט יש רשם מסודר של בעלי מקצוע המוסמכים לתפקידם. רשם זה נקרא "רשם הקבלנים". למען הסר ספק, אין שום בעיה לקבל שירות מהשיפוצניק הבן של השכן, ממש לא, סביר להניח שהוא גם מספיק מיומן, אך אם אתם עומדים בפני שיפוץ גדול, ואתם עומדים להשקיע סכום כסף נכבד על מנת לקיים אותו, חשוב שתבחרו בקבלן שיפוצים מוסמך, אחד כזה שמאוגד תחת מרשם, או גוף, כדי שיהיה לכם אסמכתא לכך שהוא בראש ובראשונה יודע ובעל היכולות לבצע את העבודה, ושנית כל על מנת שיהיה לכם מקור מסוים אליו תוכלו לפנות במקרים חריגים.

 

ככלל, יש להבין שאם מדובר בשיפוץ גדול, מעל סכום כסף הפטור בחוק, על המשפץ להיות רשום תחת רשם הקבלנים, וזאת ע"פ חוק! קבלן שיפוצים אשר עוסק במלאכה ואינו רשום, עובר על החוק באופן חד משמעי. ולכם, במקרים שבהם תצטרכו עזרה, או שהשיפוץ כשל, לא יהיה עם מי לדבר ולא יהיה לאן לפנות.

 

 

 

 

אז מי זה קבלן שיפוצים רשום, ואיך מגיעים אליו?

 

קבלן שיפוצים מוסמך יהיה רשום בפנקס של רשם הקבלנים, במשרד הבינוי והשיכון. ראשית, עליכם לשאול את אותו קבלן שיפוצים האם יש לו רישיון לכך, או במילים אחרות האם הוא קבלן רשום. שנית, אתם יכולים לוודא זאת דרך משרד הבינוי והשיכון, או באמצעות הטלפון, או בפשטות להיכנס לאתר שלהם בו הם מציעים חיפוש שמי, מספר חברה, ומספר קבלן ע"פ סיווג. את הפרטים הללו אתם מקבלים מקבלן השיפוצים שלכם. שימו לב, הסיווג לקבלן שיפוצים ברשם הינו 131, שימו לב כי הקבלן שבחרתם רשום תחת סיווג 131 (שיפוצים), ולא תחת סיווג אחר והוא למעשה בכלל קבלן חשמל. עצם היותו רשום, מעידה על מספר דברים נוספים מעבר לזה שהוא עובד ע"פ חוק ולכם יש למי לפנות, מכיוון שעל מנת להיות רשום עליו להיות בעל וותק של מעל שנתיים, ועוד מספר פרמטרים נוספים המבטיחים את טיב העבודה שלו, מקצועיותו, ואמינותו.

 

שיפוץ הבית
שיפוץ הבית

הזמן קצר והמלאכה מרובה, כיצד אני בוחר קבלן שיפוצים במהירות?

 

ובכן, בתחילת דברינו הצגנו את האתר טופ שיפוצים, שם עושים את העבודה עבורכם. אין זה משנה איזה סוג שיפוץ אתם מתכננים, או את סדר גודלו, באמצעות אתר טופ שיפוצים יקשרו אתכם למספר קבלני שיפוצים רשומים במידה ויש לכם בכך צורך, ולכם נותר רק לבחור. בכך תוכלו לדבוק בפרמטרים אותם ציינו, ראשית כל אתם תקבלו מספר הצעות מחיר, בכך למעשה תבצעו סקר שוק מבלי להתאמץ. שנית, את הצעות המחיר תקבלו מקבלני שיפוץ רשומים, ובכך אתם תדעו שמי שמבצע לכם את השיפוץ הוא מקצועי ואמין. בהצלחה בשיפוץ!

 

הכתבה באדיבות חברת טופ שיפוצים

 

 

שיפוץ הבית
שיפוץ הבית