האם הוליווד נוטשת את הבוטוקס?

לכוכבים בהוליווד שנמאס להם שלא מזהים אם הם בוכים או צוחקים יש טרנד חדש - ה"נוטוקס". המראה הקפוא, המנופח והמוזרק OUT, המראה "הטבעי" IN. אבל, שלא תטעו, להיות יפים טבעי זה ממש יקר • סטייליסטה

ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז | צילום: shutterstock

"הפנים מספרות סיפור", אמרה השחקנית ג'וליה רוברטס באחד הראיונות לקידום הסרט שלה ומייד הסבירה: "והסיפור שלך לא אמור להיות 'נוסעת לרופא להזריק'".

לכוכבות נמאס מההבעה הקפואה. ג'וליה רוברטס רוצה שהילדים שלה יזהו מתי היא עצבנית ומתי היא צוחקת, ולכן הפסיקה להזריק חומרי מילוי ובוטוקס לפנים - היא לא היחידה. קורטני קוקס, קמרון דיאז וגווינת' פלטרו אמרו אף הן שלום ולא להתראות לבוטוקס. ג'ניפר אניסטון הצהירה שהיא מאמינה ב"נוטוקס" (ג.ז. לא לבוטוקס), ג'ניפר לופז מתעקשת שהיא כולה טבעית טבעית טבעית, ועל שער מגזיני האופנה הנחשבים בעולם התחילו לשים נשים מבוגרות מלאות בקמטים, שחיות עם המראה שלהן לגרמי בשלום (ראו לורן האטון לווג איטליה).

גם לגברי הוליווד זה מפריע.סיימון קאוול, המפיק המוסיקלי האגדי, אמר לאחרונה כי הוא הרגיש בסרט אימה של עצמו ולכן גם הוא החליט להפסיק להזריק. אז, האם הוליווד הפסיקה לפחד מקמטים? מה קורה אצלנו ואיך למצק ולהרים את העור גם בלי מזרקים?

כתבות נוספות:

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, אומרת בצורה חד משמעית: "איבדנו את זה! העין שלנו התרגלה למראה עשוי מדי, מנופח. הפילטרים של האינסטגרם מציבים מראה בלתי אפשרי וכל התעשייה כולל הרופאים איבדה את זה. "למעשה", אקרמן מסבירה, "עשינו את מה שעשינו וקיבלנו תוצאה הפוכה. אבדנו את המראה שלנו וכולם החלו להיראות אותו הדבר. מעבר לזה, אנחנו עדיין מזדקנים ולא נראים צעירים. התחום כולו עובר שינוי ליופי טבעי. אנחנו יודעים היום ממחקרים שאחד הדברים המרתיעים ביותר מטופלים חדשים זה ממראה עשוי מדי.ובצדק".

ג'וליה רוברטס
''הפנים מספרות סיפור, והסיפור שלך לא אמור להיות 'נוסעת לרופא להזריק''' | ג'וליה רוברטס | צילום: shutterstock

 

איך נראים "טבעי"?

"הרעיון הוא לעשות דברים בצורה עדינה לאורך זמן. פעם חשבו שכדאי לחכות להרבה קמטים ולנפילה של העור ואז לעשות טיפול מאד אגרסיבי וזה יפתור את הבעיה. היום אנחנו מבינים שתוחלת החיים עלתה, גיל 70 כבר לא נחשב זקן ולכן טיפול אחד אגרסיבי לא יחזיק לנצח. הגישה היום היא לעשות טיפולים עדינים משמרים שמתחילים בגיל צעיר, בשנות השלושים, טיפולים מונעים, מתחזקים ומשמרים. אנחנו רוצים לגרום לעור שלנו לייצר קולגן חדש. אנחנו עדיין משלבים הזרקות, אבל בהדרגה ובמינונים יותר נמוכים ובעיקר באמצעות מכשור מקצועי מגרים את העור לחדש את עצמו".

אקרמן מציעה לדוגמא טיפול פרפקציונלי בשם מורפיו בעור הפנים להגברת ייצור קולגן בשכבת הדרמיס המתמקד בשכבות העמוקות של העור ומאפשר עיצוב מחדש של הרקמות. השיטה מוכחת מדעית לייצור ובנייה מחדש של קולגן . מדובר ברשת מחטים החודרת באופן מינימלי ומעודדות חידוש בשכבות העמוקות של העור. טיפול בודד כזה עולה 2,000 ש"ח.

את המחירים הגבוהים היא מסבירה בעלויות המכשירים. "מחיר של מכשיר בטכונולגיות הכי חדשניות יכול להגיע למאות אלפי שקלים", היא אומרת, "ולכן הטיפולים האלו לא זולים. מאידך, באמצעות המכשירים האלו תגיעו לגיל מבוגר כשהעור המצב הרבה יותר טוב. אני בעד שילוב של טיפולים וגיוון כדי למקסם תוצאות".

 

טיפוח
המראה הקפוא, המנופח והמוזרק OUT, המראה ''הטבעי'' IN | צילום: shutterstock

 

על תסמונת הבלון שמעתם?

ככל שתנפחו בלון יותר, ככה כשיצא ממנו האוויר הוא יראה יותר מדובלל. ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה ופיתוח של דרמלוג'יקה ישראל מאמינה שככל שתטפלו בעור שלכם מוקדם יותר כך ייטב לעור. "זה בדיוק כמו תסמונת הבלון", היא אומרת, "אם אין תחזוקה טובה של מרקם עור ושימור של העור, אז התוצאה פחות טובה. היום, בתוך מוצרי הקוסמטיקה הכנסנו רכיבים פעילים שיכולים לסייע לתחזוקה של העור. אנחנו מצליחים היום בתכשירי הקוסמטיקה להיכנס לשכבות העמוקות יותר ולעודד את העור לשקם את עצמו. זה לא יהיה כמו בוטוקס, אבל זה יחקה את הפעולה".

היום מדברים על רפואה מונעת גם בתחום הקוסמטיקה. גם התחום הזה הולך לעיכוב תהליכי הזדקנות בעור ושימור. "קרם יכול לגמרי לעשות את העבודה" הלפרט אומרת, "הוא לא נועד רק לתת לנו תחושה נעימה על העור".
תתחילו לשתות קולגן

מותג חדש שנכנס לשוק הוא PELLE (עור באיטלקית, פלא בעברית) של הדוגמנית ואשת העסקים, שלי גפני. מדובר בתוספי תזונה לביוטי ועוד דרך להכניס את הקולגן לגוף שלא באמצעות הזרקות.

"בגיל 47 הפסיק לי המחזור והתחיל אצלי שינוי מטורף לרעה בעור", מספרת הדוגמנית ואשת העסקים שלי גפני איך נולד המותג החדש שלה PELLE (עור באיטלקית, פלא בעברית). "חיפשתי פתרונות לעור שלי ונחשפתי בארה"ב לחשיבות צריכת הקולגן לאלסטיות של העור, למרקם שלו ולחידושו. שם ראיתי כמה מקובל פשוט לקחת את הקולגן כתוסף תזונה ולקבל אותו ככה גם מבפנים וגם מבחוץ דרך מריחה של חומרים פעילים".

גפני מסבירה: "הקולגן הוא אחד החלבונים המשמעותיים ביותר בגופנו. הוא מסייע בבניית רקמות החיבור, חיזוק העצמות, השיער והציפורניים ושמירה על עור קורן ובריא. לקראת סוף העשור השלישי של חיינו, נפגמת היכולת של הגוף לייצר קולגן באופן טבעי – ועלינו להיעזר בשחקני חיזוק חיצוניים כדי להשלים את החוסרים".

טיפול פנים
טיפול פנים | צילום: יחצ כריסטינה

גם ד"ר צחי וידר, מייסד ובעלים VIV CLINIC, המרכז הרפואי לאסתטיקה רפואית מיישר קו עם הטרנד החדש."החומרים בהם נעשו שימוש עד לעת האחרונה הינם חומרי מילוי שעונים על הצורך העיצובי הנראה כלפי חוץ אך לא נותנים פתרון בפועל לבעיה האמיתית והיא מיעוט ייצור הקולגן הטבעי לעור, שהוא המפתח לחיוניות ולשמירה על עור צעיר", אצלנו תוכלו למצוא טיפול בהזרקות אבל מסוג אחר. "הסקולפרה הינו חומר שמוזרק לעור בדומה לכל השיטות המוכרות כיום בשוק אך החומר עצמו אינו בא לשמש כחומר מילוי שמנפח או מעצב אלא חומר ייחודי שגורם לעור שלנו לייצר באופן טבעי סיבי קולגן פי 4 ולחדש את כל מרקם העור. בתהליך שאורך כמה חודשים אנו נוכל לצפות בעור חוזר לצעירותו ולקבל תוצאה טבעית ביותר שלא נוכל להשיג עם כל חומר מילוי אחר. התוצאה נשמרת לפחות לשנתיים." סדרה של שני טיפולים עולה 12,900 ש"ח.

אבל יש גם אלטרנטיבות זולות הרבה יותר, והגיע הזמן להכיר אותן:

במקום להזיק חומצה היאלורונית לפנים 

1. L'ORÉAL PARIS - קרם יום וקרם לילה , שפותח בהשראת טיפולי הזרקות. הקרמים מועשרים ברכיב חדש: חומצה היאלורונית מסוג MICRO – FILLER הממלא קמטים ומשיב נפח לעור הפנים. 79.90 ש"ח.

2. - Kiehl's .Powerful-Strength Line-Reducing Concentrate - סרום אנטי-אייג'ינג עוצמתי בעל פורמולה חדשנית הכוללת ריכוז גבוה יותר של ויטמין C וחומצה היאלורונית. 50 מ"ל- 285 ש"ח.

3. VICHY - LIFTACTIV SUPREME EPIDERMIC FILLER בעל פורמולה עוצמתית, עם ריכוז של 1.5% חומצה היאלורונית, המסייעת בתיקון הקמטוטים והקמטים והשבת הנפח לעור.30 מ"ל – 229 ש"ח

במקום לעשות פילינג עמוק

1. 'דרמלוג'יקה' מציעה פילינג פעיל כמקצועי – לשימוש בבית :NEW rapid reveal peel™. יתרונותיו של רפיד רוויל פילינג בראש ובראשונה הוא ריכוז מקסימלי של רכיבים פעילים לשימוש ביתי שיעניקו תוצאות דרמטיות ללא תופעות לוואי. 498 ש"ח לעשר יחידות.

להשתמש בחומרים טבעיים בלבד

1. ג'ל חומצה הילארונית של מיכל לוין - ג'ל חומצה היאלורונית על בסיס צמחי מטשטשת קמטים למראה צעיר ורענן יותר, מעניקה נפח לעור הפנים ע"י החדרת לחות, שומרת על מאזן הלחות לאורך היום, תורמת למראה חלק ויפה יותר. גורמת לתחושת מיצוק ומתיחה עדינה לעור. החומצה ההילארונית של מיכל מופקת מחיטה וסלק בטכנולוגיה מתקדמת וייחודית. 229 ש"ח.

במקום לעשות מתיחת פנים

1. מותג הטיפוח 417 - קרם למילוי והחלקת קמטים. קרם המתבסס על נוסחת קולגן אשר שומרת על עור חלק ובהיר יותר, עם תוצאות מיידיות לטווח ארוך. 380 ש"ח.

2. Filler OR סרום חומצה היאלורונית לפנים ולצוואר- הסרום מעניק לחות, מפחית את קמטי ההבעה ומעניק מראה עור פנים מוצק, גמיש, חלק וצעיר יותר. 200 ש"ח.

3. LIERAC PARIS - סדרת אנטיאייג'ינג המתמחה באפקט מתיחת פנים: ליפט אינטגרל (LIFT INTEGRAL) .אפקט ההזרקה ללא הזרקה. באלם לשפתיים מהסדרה - 165 ש"ח.

במקום לנפח שפתיים

1. Gal Gonen Candy Bomb Hyaluronic Explosion Balm – Watermelon - מכיל חומצה היאלורונית טהורה אשר גורמת לשפתייך נפח לאורך זמן, בשילוב של חומרים המשיבים מוצקות וגמישות ויוצרים נפח ומראה של שפתיים מלאות. 139 ש"ח