גלית גוטמן חושפת:"ניצלתי בזכות גילוי מוקדם"

לרגל שבוע המודעות לסרטן צוואר הרחם, גלית גוטמן משתפת פוסט חשוב ועוצמתי ובו חשפה כי גילוי מוקדם הציל את חייה

גלית גוטמן
גלית גוטמן | צילום: instagram

"גם אני משתתפת בהגברת המודעות לסרטן צוואר הרחם. לכי להיבדק!!!! לפני שנתיים בביקור שיגרתי אצל רופא נשים ניצלתי בזכות גילוי מוקדם, אל תחכי למחר, קיבעי פגישה אצל רופא הנשים שלך עוד היום", כתבה גלית גוטמן בעמוד האינסגרם שלה היום.

 

השבוע מצויין שבוע המודעות לסרטן צוואר הרחם, שבעזרת מוקדם ומודעות למחלה ולגוף, ניתן לרפא את המחלה ולשמור על החיים ואיכותם. שיעור סרטן צוואר הרחם בישראל הוא מהנמוכים במדינות המערב, כאשר ישראל במקום ה-33 בתחלואה ובמקום ה-19 בתמותה בקרב מדינות ה-OECD.

 

מומחי האגודה למלחמה בסרטן מסבירים כי שינויים טרום-סרטניים וגידולים מוקדמים של צוואר הרחם לא תמיד מלווים בתסמינים, ולעתים הם מתגלים באמצעות בדיקות שגרתיות. התלונה השכיחה ביותר של נשים עם סרטן צוואר הרחם היא דימומים לא סדירים, כגון דימום בין מחזורי וסת או דימום לאחר קיום יחסי מין. לעתים מופיעות גם הפרשות חריגות מהנרתיק או אי-נוחות במהלך קיום יחסי מין. ״תכנו גם דימומים בקרב נשים שמחזור הווסת שלהן נפסק.

 

כמובן, קיימים מצבים רבים אחרים העשויים לגרום לתופעות אלה, אך חשוב שלא תתעלמי מהן, אם יופיעו, ושלא תרגישי מבוכה לדווח עליהן לרופא/ה שלך. ככל שתקדימי להיפגש עם לרופא/ה, כך תתבצע האבחנה מוקדם יותר, והסיכוי להצלחת הטיפול ישתפר.

 

גם ליהיא גרינר ודנה רון נרתמו לקמפיין החשוב שיעלה את המודעות לגילוי מוקדם והעלו פוסט באינסטגרם שלהן.