5 דברים פשוטים שיעזרו לכם להתרחק מהשפעת

איזה תה כדאי לשתות כדי להתחזק? ולמה כדאי לקחת פרופוליס מעכשיו? 5 דברים שיחזקו אתכם בחורף

תפוזים
תפוזים | צילום: פוטוליה

למי יש זמן להיות חולה בחיים האלו עם הלו"ז הצפוף שלנו שכולל עבודה, חיי משפחה והאינטנסיביות של היומיום? לאף אחד. ובכל זאת, מדי שנה יש לא מעט חולים בשפעת הכוללת חום, כאבי שרירים, עייפות, חולשה וכבדות, בעיקר בגלל שאנחנו נמצאים במקומות סגורים ונגיפים חוגגים ותוקפים מערכות חיסון חלשות. בשביל למנוע את השפעת השנה, אנחנו זקוקים לחזק את המערכת החיסונית שלנו בעזרת שינה טובה, התה הנכון והתוספים המתאימים לעונה הקרה. הנה 5 דברים שאתם יכולים לעשות השנה כדי למנוע את השפעת.

 

1. שינה

לאדם מבוגר מומלץ לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה על מנת להרגיש טוב ולתפקוד תקין. בפועל, אנשים נדרשים להספיק הרבה דברים ביום, מה שפוגע בשינת הלילה שלהם. מחסור בשעות שינה זה שנגרר לאורך זמן, עלול לגרום להחלשת המערכת החיסונית, השמנה, קשיים בתפקוד, קשיים בריכוז וחדירה של נגיפים בקלות לגוף. שינה טובה בחורף היא אחת התרופות היעילות להתחזקות.


2. פרופוליס

מדובר בעצם בתערובת הנאספת על ידי דבורים ומורכבת בעיקרה משרף עצים, דונג ורוק של הדבורה האוספת. לפרופוליס כינויים רבים כגון: "דבק דבורים", "האנטיביוטיקה של הטבע" ו"השעווה השחורה". הרכב הפרופוליס תלוי בסוג הצמחים הנגישים לדבורים. הפרופוליס יעיל לחיזוק מערכת החיסון, בעל תכונות אנטי דלקתיות ופעילות אנטי-ויראלית, הוא מסייע לטיפול באלרגיות ובכוויות, קוטל חיידקים ופטריות ללא תופעות לוואי. מומלץ להשתמש בתוסף פרופוליס כמניעה וחיזוק וגם כשאתם מתחילים להרגיש נזלת ותסמיני שפעת.

 

ספורט
ספורט | צילום: פוטוליה

3. התה החורפי

על מנת לחזק את הגוף מומלץ לשתות תה המכיל מרכיבים המחזקים את מערכת החיסון, ובעיקר שאתם מתחילים להרגיש את תסמיני השפעת. הוסיפו ג'ינג'ר, לימון וקינמון שיחממו את הגוף ויחסנו אותו. מומלץ לשתות תה זה בכל ערב לפני השינה.

 

4. תפוזים

אכלו פירות הדר, עגבניות, וכל מה שיש בו ויטמין C בשפע. ויטמין C נחוץ ליצירת החלבון קולגן, המאפשר יצירת רקמות ועצמות יציבות, ושומר על נימי הדם והשיניים. מחקרים רבים מצביעים על כך שוויטמין C גם מחזק את המערכת החיסונית מפני דלקות, ולעתים ממלא תפקיד בצמצום סכנה של מחלות לב וסרטן. אל תתחילו לאכול תפוזים כשאתם חולים, אלא אכלו או שתו אותם כדרך חיים בחורף למניעת מחלות החורף.

 

5. ספורט

היעדר תנועה ורביצה ממושכת על הספה עושה אותנו חולים. אמנם פעילות גופנית אינה מומלצת בזמן מחלה, כשהגוף משתמש באנרגיה כדי להחלים, אך פעילות גופנית יומיומית כמו יוגה, פילאטיס וריצה בהחלט תחזק את השרירים שלכם, מערכת הנשימה ומערכת החיסון.