הטרנדים הכי חזקים בבריאות ובכושר בשנת 2019

תשכחו מכל מיני חטיפי חלבון ואבקות, דיי עם הדיאטות, חדרי כושר הם אאוט ובכל זאת אנחנו הולכים לקראת שנה בריאה מתמיד. אז מה יהיה לנו?

טרמפיאדה בשומרון
טרמפיאדה בשומרון | צילום: אינסטגרם

בשנים האחרונות להתאמן, להיות בכושר ולהיות חטוב זה שיא האופנה. עד כדי כך שאי אפשר לפתוח את האינסטגרם מבלי לראות ישבן חטוב קופץ לפרצוף, קוביות בבטן לפנים, אנשים שותים שייק אחרי אימון ואבקות חלבון שמשווקות לנו בבוטות מכל עבר.

 

נכנסתי לחדר כושר בגיל 17 בפעם הראשונה בחיי. הייתי תלמידת תיכון שהרגישה שזקוקה לתזוזה נוספת ביומיום, ושום חוג אחר לא הלהיב אותי באותה תקופה. חדר הכושר שהיה נחשב אז לאין, היה במרתף מעופש עם מראה אחד שבורה, חדרון משקולות עם כמה מזרונים ו-95% גברים גדולי מימדים. הרגשתי קצת אאוטסיידרית בתוך הדבר הזה, אך בכל זאת הרמתי משקוליות וורודות לצד כל הבודי בילדרים המנופחים.

 

היום בכל עיר, יישוב וקיבוץ ישנו חדר כושר, חוגי פילאטיס, אימוני אאוטדור ואימונים ביתיים ביו טיוב למי שממש לא רוצה לצאת מפתח הבית. בשורה התחתונה - יש מודעות חזקה לספורט ואפשר לומר ששנת 2018 הפכה את האימונים שלנו אפילו להתמכרות מוגזמת

 

אם בעבר הרגשנו מעולה להישאר כל החורף בבית בתנוחת דובי על ספה, בשנת 2018 הרגשנו לא בנוח להתבטט ככה סתם בלי שהרופא יאשר מחלה. אז מה מצפה לנו בגזרת האימונים והבריאות בשנת 2019 ולאן כל זה עוד יכול ללכת?

 

אחרי שהגענו לסוג של קיצון ואטרף באימונים שלנו, פיתחו אובססייה לאוכל עתיר חלבונים והוטרפנו על ידי סופרפודס, נדמה ששנת 2019 הולכת לכיוון הכי בריא שלנו - שנת האיזון.

 

נמאס לנו מהרזון הקיצוני והדחף לקוביות בבטן כי הגענו לשנה של השלמה עצמית וביטחון עם הגוף שלנו (רואים את זה הרבה מצד אקטיביסטיות גוף כמו אשלי גרהאם, ריי שגב ולירז אסייג), נמאס לנו לנסות להיראות כמו אחרות ולהתאמן בטירוף, כי זה הפך להיות ההיפך מבריא, ונמאס לנו שדוחפים לנו מאכלים מעובדים כמו חטיפי חלבון, שייקים ותוספים כדי שנהיה יותר בריאים, חטובים ויפים.

 

למעשה, הבריאות כבר כאן. עם השלמות וההבנה שלכל אחד ואחת יש גנטיקה שונה וגוף שונה, כך מחלחלת לה לאט לאט ההבנה שאנחנו יכולים לאכול בריא ונקי והבריאות שלנו לא תלויה בתוסף כזה או אחר.

 

טרמפיאדה בשומרון
טרמפיאדה בשומרון | צילום: אינסטגרם

אז מה צפוי לנו בטרנדים של 2019?

 

1. נו מור דיאטות - בשנת 2019 אנשים לא יסתערו על כל טרנד דיאטטי חדש כי כבר נדמה ששמענו הכל. זו תהיה שנת האיזון, שמי שיסחוף אותנו יהיו אלו שילמדו אותנו לחיות בריא ולא להיכנס לאובססיות.

 

2. אכילה נקייה - דיי לאכול הורמונים וכימיקלים במזון שלנו, דיי לדחוף לנו סוכר לחטיפים עם הטעיות מביכות כמו "ללא תוספת סוכר", משכנעים אותנו שאנחנו זקוקים לשייקים וחטיפי חלבון כדי להיות רזים וחטובים ושאר מעובדים מזיקים. שנת 2019 חוזרת למקורות. בלי מעובדים, בלי סוכרים, בלי חטיפים ובלי תוספים - אלא אם כן הרופא אומר אחרת. בכל מה שנוגע לתזונה אנשים יעדיפו תזונה אורגנית וטבעית ככל שניתן.

 

3. סוף עידן חדרי הכושר - זה לא אומר שלא יהיו חדרי כושר בכלל, אבל הם ילכו ויתמעטו כי אנשים מעדיפים את אימוני הסטודיו הבוטיקיים, אימוני הנינג'ה למיניהם שמבוססים על משקל גוף ויעדיפו פחות את המשקולות והברזלים שבעיקר מנפחים את השרירים.

 

4. ריצה - הריצה תמיד הייתה פה ומשנה לשנה היא תופסת אותנו יותר ויותר, היא מכניסה אותנו למירוצים השונים, לקבוצות הריצה, ומרחיקה אותנו לקצוות העולם רק למענה. השנה אנחנו נמשיך לרוץ ותזכרו שאמרנו - הפארקים הולכים להתמלא ברצים יותר מתמיד.

 

5. אימוני היט - אימוני ההיט כבר כמה שנים בכותרות ובצדק. הם קצרים יותר ומיועדים לאנשים עסוקים וממהרים (כל הדור שלנו), הם אינטנסיביים, לא בהכרח דורשים ציוד ותורמים לבריאות, חיזוק ושמירה על המשקל.

 

שנת 2019 הולכת פחות להטריף אותנו על טרנדים ולחבר אותנו לבריאות ממקום באמת בריא.