שמענו נכון? לייזר ברפואת השיניים

למי שעוד לא יודע, רפואת השיניים השתנתה מאוד בשנים האחרונות ובחלק מהמרפאות אפשר לעבור טיפולים עם טכנולוגיות מתקדמות. מדובר בטיפולים נוחים, מוצלחים ומהירים

השתלות שיניים איכותיות
השתלות שיניים איכותיות | צילום: ד"ר אריאל סביון

כדי לקבל מידע בנושא פנינו אל ד"ר אריאל סביון, מייסד "סביון קליניק", מרפאה ייחודית בראשון לציון המשלבת לייזר ומיקרוסקופ דנטלי בטיפולי השיניים. לד"ר סביון תואר מאסטר בתחום הלייזר והוא נמנה על המובילים בארץ בתחום רפואת שיניים מיקרוסקופית.

 

שלום ד"ר אריאל סביון - שמענו נכון? לייזר ברפואת שיניים?

בוודאי! אמנם מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית בענף אבל היא כבר נמצאת בשימוש במרפאות מובחרות. מי שבוחר מרפאה כזאת נהנה מהרבה יתרונות של הלייזר. לדוגמא, הלייזר מפחית רגישות בשיניים, הוא יכול להחליף לפעמים את הטורבינה המרעישה ובלי צורך בהרדמה בכלל. כמו כן הלייזר מקלף רקמות דלקתיות, חותם כלי דם ומביא לעצירת דימומים אם יש פגיעה במבנים אנטומיים, ועוזר לשיכוך כאבים אחרי פרוצדורות כירורגיות מורכבות.


באילו פרוצדורות הלייזר יכול לשמש?

בהרבה מאוד פעולות. בין היתר הוא משמש בטיפול במחלות חניכיים על ידי קטילת חיידקים, בטיפולי שורש הוא מחטא תעלות מזוהמות, והוא משמש גם בהלבנות שיניים, לטיפול באפטות ובהרפס השפתיים, עבור פילינג לחניכיים עם פיגמנטציה או ספוגות באמלגם, לחיתוך של פרנום לינגואלי או לביאלי בלי תפרים, וכן בעיקרות שיני בינה כלואות, בהרמות סינוס, בהשתלות עצם ושתלים ועוד.

ומה העניין עם מיקרוסקופ בטיפול?

האם סביר שאדם ייכנס לניתוח עיניים או ראש בלי שהרופאים ישתמשו במיקרוסקופ? אותו הדבר ברפואת השיניים שבה העבודה נעשית בחלל חשוך עם פרטים קטנים, אז ברור שישנה חשיבות למכשיר הגדלה ייעודי בעל תאורת לד חזקה. הגישה הזאת של התערבות זעיר פולשנית עם מיקרוסקופ טיפולי נותנת קודם כל שליטה מלאה ומניעת טעויות העלולות להוביל לכישלון הטיפול. שנית, יתרון חשוב שלה הוא שניתן להציל את השיניים הטבעיות, מה שחוסך הרבה זמן, כסף וסבל מיותר למטופל. גם המיקרוסקופ הטיפולי, כמו הלייזר, משמש במגוון התערבויות טיפוליות ובכל אחת מהן נותן יתרונות מהותיים.

 

גם בהשתלות שיניים?

אכן. היום אפשר לעשות השתלות דנטאליות בגישה מיקרוכירורגית בפתיחת מתלה קטנה ביותר, אם בכלל, ועם כלים ותפרים זעירים במיוחד שמאיצים את ההחלמה. אנו רואים שהגישה הזו מובילה לשיעור הצלחה יותר גבוה בהשתלות, לריפוי והחלמה מהירים יותר, לשליטה מלאה, והחשוב ביותר - למניעת פגיעה במבנים אנטומיים או עצביים. אין ספק שהתוצאות מרשימות מאוד והמטופלים חוזרים הרבה יותר מהר לשגרה.

 

השתלות שיניים איכותיות
השתלות שיניים איכותיות | צילום: ד"ר אריאל סביון

גם הלייזר מהווה חלק מההשתלות?

בהחלט. הלייזר משמש אותי בשלבים שונים לפני ובמהלך ההשתלה. בקיצור נמרץ, אציין שהלייזר עוזר להסרה של הפרנום באזור הליביאלי בלי חתכים ותפרים, להעמקת וסטיבולום שתורם לשרידות השתל העתידי, לקצירת חניכיים מאזור החיך בלי סכין או תפירה, לקילוף רקמות דלקות ולעקירת שיניים עם הרס כותרתי נרחב בלי פגיעה בעצם, ואפשר גם לעשות הרמת סינוס עם סיכוי נמוך לקריעה של רירית הסינוס, ועוד הרשימה ארוכה.

 

ד"ר סביון, לסיום, תוכל לתת איזה טיפ בנושאים אלו לקוראים?

כשפונים לרופא שיניים, אני ממליץ בחום לברר אם הוא דוגל בגישה של התערבות זעיר פולשנית, ואם הוא מוסמך לטיפולי לייזר ויש לו מכשירים ייעודיים במרפאה. אם כן, זוהי בהחלט כתובת טובה למי שרוצה תוצאות מעולות, להקטין הוצאות וסבל מיותר, ולקבל את הטוב ביותר לבריאות הפה והשיניים שלו.

ד״ר אריאל סביון הינו המייסד של ״סביון קליניק״, מרפאת שיניים בראשון לציון המתמקדת ברפואת שיניים מיקרוסקופית, טיפולי שיניים בלייזר, אסתטיקה דנטאלית ואימפלנטולוגיה. שאלות בנושאי הכתבה ובנושאים נוספים ניתן להפנות אל ד"ר סביון דרך פורום טיפול במחלות חניכיים בלייזר בפורטל "שאל את הרופא".

 

חיוך מושלם
חיוך מושלם | צילום: ד"ר אריאל סביון