ככה ערמונים עשויים לעזור לכם לרזות

נגד דיכאון החורף, לטיפוח העור והשיער, למניעת דלקות גרון, והכי חשוב: הם יחממו אתכם היטב בסערה. קבלו 10 דברים על המחממים הלוהטים של העונה הקרה - הערמונים

ערמונים,
ערמונים, | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

מחפשים דרך בריאה להתחמם בחורף? תקלו לכם כמה ערמונים על האש, הכניסו למרק, תבשיל קדירה, לסלט, לחמין, או אפילו לעוגה. הם יכולים להחליף את תפוחי האדמה, עשירים בויטמינים, חומצות שומן, ויתרונות בריאותיים רבים. חשוב שתבשלו אותם היטב על מנת למנוע בעיות עיכול, ותמיד תקנו אותם כשהם מבריקים ללא פגמים, ואל תשתמשו בהם כשהם מתחילים להתייבש. הנה עוד 10 דברים על הערמונים, אלו שיחממו אתכם היטב בחורף, וגם יעלו לכם לא מעט קלוריות.

1. כמה קלוריות הם יעלו לנו?

הרי מדובר ממש בממתק מן הטבע, מזין, שיעלה לכם לא מעט קלוריות וצריך להתייחס אליו בהתאם. 100 גרם של ערמונים יעלו לכם כ-245 קלוריות. כוס ערמונים מכילה כ-150 גרם, אז תעשו את החישוב.

2. מה הם מכילים?

רוב הקלוריות של הערמונים מגיעות מפחמימות. 3.17 גר' חלבון, 2.2 גר' שומן, 52.96 גר' פחמימות, 29 גר' סידן, כמעט 1 מ"ג ברזל, 592 מ"ג אשלגן. בערמונים אין כלל כולסטרול.

ערמונים,מרק ערמונים מחמם(אפיק גבאי)
ערמונים,מרק ערמונים מחמם(אפיק גבאי) | צילום: אפיק גבאי

3. לדלקות גרון

בערמונים תכונות אנטי דלקתיות, אשר יעילות בדיוק לתקופה זו של החורף בה דלקות הגרון תוקפות, בנוסף הם מחזקים את הגוף ואת המערכת החיסונית. לעסו היטב את הערמונים לפני אכילתם.

4. הערמון כתוסף תזונה

בערמונים כמות גבוהה של ויטמין B, ויטמין B מורכב מ-15 ויטמינים שונים. כל ויטמיני B קשורים זה לזה ותלויים אחד בשני בביצוע תפקידם. אם חסר לאדם אחד מויטמיני B, אזי חסרים לו גם האחרים. לכן כל תוספת של ויטמין B אחד, חייבת להיות מלווה בתוספת של יתר ויטמיני B. הויטמין, כחטיבה שלמה אחראי על שמירת בריאות הנפש ובריאות מערכת העצבים. כמו כן אחראי על מערכת העיכול והעור ועל ייצור האנרגיה בגוף.

5. נוגד דיכאון חורף

בערמונים תכונה נוגדת דיכאון, גם בגלל כמות הויטמין B שבו, הפחמימות והשומן. מומלץ לאכול על בסיס קבוע כ-100 גרם ערמונים.

10 דברים על ערמונים (אפרת ליכטנשטט)
10 דברים על ערמונים (אפרת ליכטנשטט) | צילום: אפרת ליכטנשטט

6. לטיפוח

בערמונים ויטמינים ומינרלים כמו סידן ואשלגן, התורמים לעור זוהר ושיער בריא, אכילה באופן קבוע של ערמונים ממש עשויה להטיב עם בעיות עור שונות או שיער נטול ברק.

7. למניעת עצירות

בערמונים חומצות שומן וסיבים תזונתיים המקלים על העיכול, ומסייעים ליציאות תקינות, מעבר לזה, יש המשתמשים בערמונים כתרופת סבתא לטיפול בטחורים.

8. לירידה במשקל

אז נכון, בערמונים יש לא מעט קלוריות, אבל אם תאכלו אותם במידה, כ-100 גרם ביום, הם יתרמו לתחושת שובע, ישיבו לגוף את האנרגיה והויטמינים שהוא צריך, ובכך לא תרגישו צורך לנשנש ממתקים או מאכלים לא בריאים, שיגרמו לעלייה במשקל.

9. לחיזוק השרירים

בערמונים יש כמות גבוהה של אשלגן, ולכן, מי שעוסק בספורט או שסובל מכאבי שרירים, מומלץ שיאכל ערמונים. אשלגן דרוש לפעילות לב תקינה ובנוסף לתקינות העצבים והשרירים.

10. לשינה טובה

יש הטוענים כי אכילת ערמונים לקראת שעת השינה, מסייעת בשינה טובה ואיכותית. אז אם יש לכם הפרעות בשינה, תתפנקו בכמה ערמונים לפני השינה, ותראו אם זה עובד.