אחת ולתמיד: למה נשים לא מסוגלות לראות גברים נחים?

את הכתבה הבאה כל אישה וגבר צריכים לקרוא כדי להפסיק לריב על הרביצה מול הכורסה. אתה - תתחיל להעריך את הפעולה, את - תני לו משימות בבת אחת ולא כל פעם קצת. שתפו!

במה המוחות שלהם שונים?
במה המוחות שלהם שונים? | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אם יש משהו משותף לכלל הנשים שאני מכירה הוא שכולן לא אוהבות לראות את בן זוגן שוכב על הספה ללא מעש ועוד יותר מתעבות את העניין כאשר הוא שוכב ללא מעש עם טלפון ביד. למה זה כל כך מרגיז אותנו הנשים? מה יש במנוחה של הגבר שלנו שמוציאה אותנו מדעתנו? ואם זה כל הזמן קורה אצל כולן למה לא למדנו לקבל זאת?

 

לנו הנשים יש ציפייה שאם אנו עושות, גם הם צריכים ויכולים לעשות. קיימת התחשבנות יום יומית בתוך הקשר שמובילה לריבים ומלחמות אינסופיות. אנו רוצות שהם יחשבו כמונו, יפעלו כמונו, ירגישו כמונו, יעשו כמונו, יאהבו, יפרגנו, ישימו לב אלינו בדיוק כמו שאנו כלפיהם. אך לצערי הדבר לא קורה וגם לא יכול לקרות. חשוב שנזכור שהיכן שישנה ציפייה, תמיד תהיה אכזבה. אף פעם הדברים לא יכולים להתרחש כמו שהם בדמיון שלנו.

 

מעמקי הגנטיקה והפיזיולוגיה של גברים ונשים

 

נשים בנויות לעבודה מתמשכת לאורך כל היום, ללא מאמץ פיזי גבוה, גברים לעומת זאת בנויים לעבודה מאומצת קצרת טווח ומנוחה.

 

נשים יכולות לאורך כל היום להיות בעשייה ללא הפסקות- לקום בבוקר לארגן את הילדים, להתארגן, לצאת לעבודה, לעבוד ללא הפסקות, לחזור הביתה, לאסוף את הילדים, לבשל, להאכיל, לנקות, לכבס, להקפיץ לחוגים, להחזיר מהחוגים, ללמוד עם הילדים למבחנים, לעשות איתם שיעורים, להכין ארוחת ערב, לקלח, להשכיבם לישון וכו וכו.

 

קבלו את השוני - הם חייבים לנוח

 

גברים לעומת זאת עושים משימות מרוכזות ויכול להיות בהן מאמץ פיזי גבוה- לדוג' יעלו את כל הכלים הכבדים לארון, יתלו מדפים, יסחבו ממקום למקום רהיטים, אך בסוף כל משימה הם חייבים להתיישב או לשכב כי זה חלק מהמבנה שלהם וכדאי שנקבל זאת, על מנת שנצמצם וויכוחים וריבים.

 

אנו הנשים צריכות להבין זאת ולרכז להם כמה שיותר משימות בכל פעם. אני מניחה שכולכן שמעתן את האמירה "לא יכולת לבקש את זה לפני שהתיישבתי"? או "אם היית אומרת קודם הייתי עושה".

 

חלקו להם את כל המשימות יחד

 

אל תחסכו בבקשות בבואכן לבקש מבן זוגכן- לדוג' בקשו באותו הזמן גם שיוריד את הזבל, יכניס למדיח את הכלים, יוריד כביסה ויעזור לכן עם בעיה במחשב.

 

כאשר אישה מציעה עזרה לגבר או מחלקת לו את המשימות שהיא מבקשת ממנו למספר חלקים, היא משיגה את התוצאה ההפוכה מזאת שהתכוונה לה - היא מכבידה עליו במקום להקל.

 

תגידו להם כל הכבוד - זה הסוד!

 

גבר רוצה לקבל פידבק על כל דבר שהוא עושה, אישה יכולה לעשות המון פעולות ואפילו לא תדבר על זה. גבר צריך פידבק נקודתי והאישה פידבק כללי. אם הגבר לא יקבל פידבק- יפסיק את מעשיו. האישה מצידה לא מבינה למה היא צריכה לתת לו פידבק=הרי זה התפקיד שלו.

 

במילים אחרות גבר רוצה מדליה על כל דבר שעשה ואישה רוצה מדליה בסוף היום. לא פעם אני שומעת גברים עושים פעולות פשוטות כמו הדלקת המנגל ומיד אומרים "ראית איך הדלקתי.." אם נשכיל לתת להם פרגון על כל פעולה, הם ימשיכו לעשות פעולות ואנו נהיה מרוצות.

 

גברים יקרים, נשים לא זקוקות להערכה על כל פעולה, אך רצוי וחשוב שבסוף כל יום תשימו לב אלינו הנשים, תפרגנו, תעריכו ותעצימו את אשת החייל שלכם- אמרו לה כמה מדהימה היא ושאתם נפעמים מההספק היומי שלה.

 

אני מכירה לא מעט נשים שמחזיקות את הסמרטוט, או בדיוק עושות משהו כאשר בן זוגן עומד לחזור הביתה- הן כה צמאות לכך שישים אליהן לב, יראה כמה הן עושות, יפרגן ויעניק להן את המדליה שהן כה ראויות לה!

 

הכותבת הדר זוהר היא מאמנת ומלווה תהליכי זוגיות