מלך הדיאטה: הדברים המטורפים שכרוב עושה לגופכם

בסלט מרענן, מוקפץ או ממולא: אין ספק שהכרוב הוא המולטי טלאנט של הטבע - הוא מסייע בירידה במשקל, ימנע עצירות ויחזק את מערכת החיסון. כל הסיבות לנשנש כרוב על בסיס יומי

10 דברים לדעת על כרוב
10 דברים לדעת על כרוב | צילום: רחלי קרוט

לבן או סגול - אנחנו מתים על הכרוב בכל עונות השנה. באביב ובקיץ בתוך מגוון סלטים מרעננים ובחורף אוכלים אותו מוקפץ, ממולא או מבושל, יש המון דרכים לאכול אותו, הוא דל בקלוריות, מחזק את המערכת החיסונית וטוב לעיכול. הנה 10 סיבות ממש טובות להגביר אכילת כרוב ולשלבו בתפריט היומי.

 

1. מוריד נפיחות

לכרוב חומרים פעילים העוזרים להורדת נפיחויות בגוף ותורם להרגעה. על מנת להפחית ולהוריד את הנפיחות, יש לבשל עלים שלמים של הכרוב במים רותחים.

 

2. דיאטטי

בכרוב יש מעט מאוד קלוריות ולכן נחשב לדיאטטי. ב-100 גרם כרוב יש בסך הכל 25 קלוריות, הכרוב גם משביע ואפשר לאכול ממנו הרבה בתהליך ירידה במשקל.

 

3. מחזק

הכרוב יעיל לחיזוק מערכת החסונית, הוספת כרוב לתפריט היומי תחזק את גופכם. יש בו ויטמין C, ויטמין יעיל לחיזוק המערכת החיסונית ומניעת מחלות.

 

4. מפחית סרטן

מחקרים הוכיחו בעבר כי אכילת כרוב מסייעת בהשמדת תאים סרטניים, בשל תכולת הגלוקוזינולאטים או מרכיבי הסולפוראפנים שמצויים בו.

 

5. לעיכול תקין

בכרוב תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שיעזור לכם לשמור על תחושת שובע לאורך זמן וגם תומך במערכת העיכול.

 

6. נגד אלצהיימר

מחקר גדול שהתפרסם בכתב העת Food Science and Technology גילה כי חומרים המצויים בכרוב סגול, עשויים להקטין את הצטברותם במוח של רבדים מסוימים העלולים לגרום למחלת אלצהיימר.

 

View this post on Instagram

#cabbage #כרוב #cavolo #cookingtherapy

A post shared by Yael Mintz (@karmayogatherapy) on

 

7. למניעת הזדקנות

הכרוב הסגול זהה בתכונותיו לכרוב הלבן, אך שונה ממנו בפיגמנטים הסגולים שהוא מכיל הנקראים אנתוציאנינים, אלו משמשים כנוגדי חמצון הפועלים למניעת הזדקנות התאים.

 

8. נגד עצירות

לכרוב חומרים ותכונות מנקות רעלים, המרחיקות פסולת מהקיבה והמעיים העליונים. פעולה זו משפרת את היציאות ומונעת עצירות

 

9. למניקות

נשים רבות העידו כי הכרוב סייע להן בגודש בחזה כתוצאה מההנקה, והוא אף ידוע כמייבש חלב לאלו שמעוניינות בהפסקת הנקה

 

10. למי לא?

אכילת כרוב עלולה להפריע בספיגת היוד בגוף, וצריכת כרוב עלולה להחמיר בעיות בבלוטת המגן למי שכבר סובל מאלו. מומלץ בכמות מתונה לאנשים הסובלים מגזים.