ידידו הרע של הכלב: כך הפכה השמנת חיות המחמד למגיפה

לבנה הורידה 16 קילו, בוני מעדיף לרבוץ מול הטלוויזיה במקום לטייל וגם למקס לא חסר: למה החתולים והכלבים שלנו סובלים מעודף משקל, ועד כמה הנטל רובץ עלינו הבעלים?

מאמנים את הכלב
מאמנים את הכלב | צילום: פוטוליה

כמו לבדוק את מצב המינוס בבנק, או להביט נכוחה על עור הפנים במראה המגדילה של הקוסמטיקאית, אף-אחד לא שש לעלות על המשקל, אז קשה להאשים את לבנה. במשקל של כמעט 38 קילוגרם, לבנה סובלת מהשמנת יתר, אבל אפשר גם להסתכל על חצי הבטן הריקה. הרי רק לפני חצי שנה היא היתה עם תוספת של לא פחות מ-16 קילו למשקלה.

 

אם היה מפגש שבועי של קבוצת שומרי משקל להולכים על ארבע, גם מקס החתול הג'ינג'י יכול היה להצטרף, או צ'אבי ששמו השמין לפניו. וזו רק הנציגות הישראלית באולימפיאדת השומן לחיות הבית.

 

משנה לשנה תופעת השמנת היתר בקרב חיות המחמד במדינות המערב הולכת ומחמירה. בסרטוני יו טיוב הם אמנם גורפים לייקים, אבל הסטטיסטיקה לא בהכרח משעשעת. עשרות אלפי שנים מאז בוית הכלב הראשון ועוד מאות שנים מאז המהפכה התעשייתית עשו את שלהן.

 

רגשות אשם ומנגנוני פיצוי לא זרים לדוד ורועי, הבעלים של בוני, אבל לא נראה שהכלב מתלונן. כבר 14 שנים בוני הוא יותר טיפוס של נשנושים מול הטלויזיה, ופחות של טיולי שטח.