אחת ולתמיד ולמתלבטים: מה אוכלים הטבעונים?

מחר (חמישי) מצויין יום הטבעונות העולמי, ואם תהיתם מה אוכלים הטבעונים ובמה מחליפים את הבשר והביצים? קבלו עזרה קטנה עם מדריך מזורז לטבעוני המתחיל

שניצל טבעוני
שניצל טבעוני | צילום: אינסטגרם

מתלבטים אם לומר ביי למוצרי החלב הביצים והבשר? זה לא סוף העולם, יש מה לאכול גם כשעושים את המהפך ועוברים לצד השני - לעולם הטבעונות. מחקרים מצביעים שאנשים שמרבים לאכול מאכלים מן הצומח משפרים את בריאותם, רזים יותר, ומקטינים את הסיכויים לחלות במחלות כמו סוכרת וסוגים שונים של סרטן. מה אוכלים והאם נשארים בחיים?

 

מה אוכלים במקום בשר?

אחרי שוויתרתם סופית על בשר, ראוי שתכירו מקרוב את המדף הבריא בסופר מרקט, או שתיכנסו לבית טבע קרוב כי מעתה אתם צריכים לחפש סויה, סייטן, טופו, קינואה וקטניות, מזונות העשירים בחלבון. מומלץ לקנות את המוצרים שאינם מעובדים. הטופו מקבל את הטעם של מה שתכינו, מומלץ לשלב אותו במאכלים מוקפצים והוא סופח את הטעמים של הרטבים.

 

View this post on Instagram

שווארמה סייטן טבעונית vegan

A post shared by the_big_cooker (@the_big_cooker) on

 

מה אוכלים במקום חלב ומוצריו?

היום ניתן למצוא במרכולים תחליפים רבים לחלב כמו חלב סויה, חלב שקדים, אגוזים, אורז או קוואקר וניתן גם להכינם בקלות לבד בבית. אז אין לכם מה לדאוג, כשהופכים לטבעונים - ממשיכים ליהנות מקפה איכותי על הבוקר.

 

איך חיים בלי ביצים?

אם התרגלתם להדביק מאכלים בעזרת ביצים, תתבשרו לגלות שזה לא היה מחייב, וניתן לבשל גם בלעדיהם. איך? נסו להשתמש בטחינה בקציצות או בפשטידות, להתפחה אפשר להשתמש בכפית סודה לשתיה וחביתה מכינים מקמח חומוס, ומים או קמח תירס ומים, נכון זה לא זהה לטעם - אבל בסוף להכל מתרגלים.

 

קראנץ
קראנץ | צילום: פוטוליה

מה מנשנשים כשטבעונים?

חשוב לדאוג לקחת איתכם אוכל בשקית לעבודה או לכל מקום שאתם שוהים בו זמן רב ולא בטוח שיהיה לכם מה לאכול ואבזרו את עצמיכם באגוזים, שקדים, חיפי תמרים ושקדים שתוכלו להכין בעצמיכם, פירות, ירקות, קציצות קינואה, פיתה עם חומוס, אדממה, ופרכיות אורז.

 

מזונות משלימים

על מנת שלא תסבלו במחסור בסידן אכלו יותא סויה, טחינה, שעועית או ברוקולי. הוסיפו לתריט אומגה 3 מזרעי צ'יה או פשתן, ברזל מקטניות ועלים ירוקים, יוד הנמצא באצות או ויטמין B12 מעזרת תוספים במידת הצורך.

 

לא משנה באיזו דרך בחרתם, דאגו לעשות בדיקות תקופתיות שיעזרו לכם לעקוב אחר המצב הבריאותי שלכם ואם יש צורך, שדרגו את התפריט שלכם בהתאם וקחו תוספים.