לעירנות ולדיאטה: 7 מאכלים שחייבים לאכול בבוקר

אכלו אשכוליות לעירנות, סלמון לזיכרון, וחמאת בוטנים לתחושת שובע: כל מה שכדאי לאכול לארוחת בוקר כדי להתחיל את היום ברגל ימין

בייגל סלמון: לפתוח את הבוקר ברגל ימין
בייגל סלמון: לפתוח את הבוקר ברגל ימין | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

ארוחת בוקר טובה עשויה ממש 'לעשות לכם את היום', אם תאכלו את המאכלים הנכונים, תהיו מרוכזים, עירניים, שבעים, אנרגטיים ושלווים. ארוחת בוקר היא המשפיעה ביותר על היום שלכם, על הבריאות והמשקל. מה תאכלו היום כדי לספק לגוף את ה'דלק' הכי איכותי שהוא צריך?

1. אגוזים

האגוזים הם מקור לשומן איכותי ובריא השומרים על רמות הסוכר בדם יציבות לפרק זמן ארוך. האגוזים גם ישביעו ויגרמו לכם להפסיק לנשנש. מומלץ להוסיף כמה אגוזים מכל מיני סוגים מדי בוקר.

 

אגוזים
אגוזים | צילום: shutterstock

2. פחמימות מורכבות
העשירו את ארוחת הבוקר שלכם בחיטה מלאה, קוואקר, או דייסה. האקדמיה לתזונה ותורת התזונה מאשרת כי הפחמימות המורכבות יספקו לגוף אנרגיה קבועה לאורך זמן ושומרות על תחושת שובע לשעות ארוכות.

דייסה בבוקר תשביע לאורך זמן
דייסה בבוקר תשביע לאורך זמן | צילום: פוטולה

3. ביצים
מקושקשת, עין או חביתה: לא סתם שמציעים לכם ארוחת בוקר עם ביצים בכל בית קפה או מסעדה. בביצים חלבונים באיכות גבוהה, ויטמינים מקבוצת B, וחומרים מזינים החיוניים להתפתחות המוח ותפקודו. הוכח גם שמזונות העשירים בחלבון ברמה יציבה גורמים לתחושת שובע.

ביצים
ביצים | צילום: אינסטגרם

4. חמאת בוטנים
חמאת בוטנים עשירה בשומן בריא, חלבון, נוגדי חמצון ואשלגן, אשר יכול להפחית את הסיכון ללחץ דם גבוה ומחלות לב. מחקר של כתב העת הבריטי לתזונה הראה כי החמאת בוטנים יכולה גם לייצב את רמות סוכר בדם ולהגביר את הורמוני שובע, אשר מעכבים לתקופות זמן ארוכות יותר את הרעב. הגבילו את הצריכה לשתי כפות ביום ובחרו חמאת בוטנים טבעית שמכילה 90% בוטנים ללא ממתיקים מלאכותיים או חומרים משמרים.

חמאת בוטנים ללחץ דם
חמאת בוטנים ללחץ דם | צילום: shutterstock

5. אבוקדו
האבוקדו ידוע כפרי עשיר בשומן צמחי חיוני. בנוסף האבוקדו מכיל 20 ויטמינים ומינרלים הכוללים בין היתר את הויטמינים: C, E, B6 ואומגה 3, וחומצות שומן. האבוקדו מכיל שמונה אחוזים מצריכת הסיבים היומיים המומלצת שלנו, מה שיעיל למערכת העיכול, חיוני לבריאות העין, מסייע בהגנה על תאי עצב ומשפר את תפקוד מוח.

סלט אבוקדו
סלט אבוקדו | צילום: אינסטגרם

6. סלמון
הדג העשיר והטעים, הוא מקור מצוין ומרוכז של חומצת השומן אומגה 3, אשר מסייעת לבנות מחדש את תאי מוח, משפרת יכולת קוגניטיבית איטית, ונותנת זריקת חיזוק לזיכרון, מצויין לקראת מבחן חשוב.

טרטר סלמון ואבוקדו
טרטר סלמון ואבוקדו | צילום: יחצ

7. אשכולית
מחקר שנערך על ידי הספרייה הלאומית האמריקנית לרפואה, הראה שאפילו הריח של אשכולית יכול לעזור בהפחתת התיאבון. בנוסף, האשכולית היא מקור מצוין של ויטמין C, שיכולה לגרום גם לתחושת עירנות. ריח פירות ההדר מעולה לגירוי מנטלי והעלאת רמות אנרגיה.