טרנד חדש בארץ: רצים ומשתכרים תוך כדי

בשנים האחרונות נדמה שכולם רצים ונרשמים למירוצים השונים בארץ ובעולם, אך הטרנד הבא הוא מירוצי קונספט, שיוצאים מהם עם תחושת חוויה או אפילו עגבנייה

לרוץ בין הכרמים
לרוץ בין הכרמים | צילום: אינסטגרם שרון ינובסקי קפלן

אם בעבר מרתונים היו לספורטאים בלבד, היום המירוצים פתוחים לכולם, ויותר אנשים יוצאים לרוץ בין אם זה על ההליכון או באוויר הפתוח. העם המודעות לריצה, כך צצו להם יותר ויותר מירוצים, כשהמילה האחרונה היא ללא ספק מירוצי הקונספט, כאלו שיוצאים מהם עם תחושת חוויה.

 

בעולם יש לא מעט מירוצים מהסוג הזה כמו למשל מירוץ העגבנייה בספרד, במסגרת פסטיבל העגבנייה, שם הרצים רצים בין מטעי העגבניות והמעודדים זורקים עגבניות על הרצים. המירוץ הזה עדיין לא הגיע לארץ אבל מירוץ היקבים דווקא כן. מירוץ היקבים הגיע אלינו בהשראת מירוץ הבוז'ולה הצרפתי, והוא גם מתקיים בארץ לראשונה בשיתוף הבוז'ולה ומרתון ישראל. במסגרת המירוץ המיוחד, שמתאים לחובבי היין למיניהם, יחכו לרצים יינות בעמדות רענון, כך שבמקום ללגום מים, ילגמו יין. המירוץ יתקיים במטה יהודה, ויסתיים במשתה עשיר ביין.

 

עוד מירוצים מיוחדים אלו הם מירוצי התחתונים שקיימים בעולם ובארץ למטרת העלאת המודעות למחלות שונות. בארץ מירוץ התחתונים להעלאת המודעות לסרטן מעי הגס. מירוץ נוסף שיתקיים בקרוב הוא המרתון המדברי שמתקיים מדי שנה באילת, והשנה יתקיימו במסגרתו אימוני היט, יוגה, פילאטיס למשך 3 ימים, מסיבת פול מון, וגמלים במסלול המירוץ.