ד"ר אריאל סביון: איך לקבל חיוך מושלם? רופא שיניים מסביר

כל השיטות החדשניות של ימינו שיעניקו לכם חיוך של מיליון דולר בזמן קצר וללא סבל ארוך

חיוך מושלם
חיוך מושלם | צילום: פוטוליה

איך לקבל חיוך מושלם בלי לפגוע בשיניים? כולנו רוצים לחייך בביטחון מלא ובידיעה שהשיניים שלנו שלמות ולבנות. גם אם שמענו על האפשרות של לקבל חיוך מושלם, כמו עם ציפויי חרסינה, אנו עדיין חוששים מהפגיעה בשיניים הטבעיות. בשורות הבאות תראו שעם השיטות החדשניות של ימינו מדובר בתהליך קצר מאוד ושאין לכם ממה לחשוש

 

על מנת לקבל מידע עדכני בנושא, שוחחנו עם ד"ר אריאל סביון, הבעלים והמייסד של "סביון קליניק" -  מרפאת שיניים מיוחדת לטיפולי שיניים בלייזר ומיקרוסקופ דנטלי בראשון לציון. בקליניקה, מושם דגש על התערבות זעיר-פולשנית בעזרת מיקרוסקופ בשילוב הלייזרים. ד"ר סביון נמנה על החלוצים בישראל בתחום של רפואת שיניים במיקרוסקופית, והינו בעל תואר MDC עולמי ברפואת שיניים וכירורגיה מיקרוסקופית, המשלבת מיקרוסקופ דנטאלי תחת קונספט של רפואת שיניים וכירורגיה זעיר-פולשנית. כמו כן, לד"ר סביון תואר מאסטר בתחום הלייזרים, והוא עובד בקליניקה עם לייזר דנטאלי מסוג ארביום כרומיום עם אורך גל 2870 ננו מטר, ועם לייזר דיודה עם אורך גל 940 ננו מטר. הכל כמובן תחת הגדלה של מיקרוסקופ טיפולי.

 

ניתן להעביר שאלות בנושא הכתבה אונליין באמצעות פורום טיפול במחלות חניכיים ורפואת שיניים שבניהולו של ד"ר אריאל סביון - רופא שיניים בראשון לציון בפורטל "שאל את הרופא".

 

ד
ד"ר אריאל סביון | צילום: צילום עצמי

שלום ד"ר סביון, למי יכול להתאים ביצוע של ציפויי החרסינה בהתערבות מיקרוסקופית?

מטופלים רבים פונים אליי לקליניקה ורוצים לשפר את החיוך ואת המראה בכלל. חלק מהם לא צריכים הלבנת שיניים כי זו לא ההתערבות שתביא לשינוי המראה, אלא צריכים לבצע עיצוב של החיוך בדרכים שונות, כמו למשל ציפויי חרסינה וכתרי חרסינה. השיטה המובילה כיום בביצוע ציפויי חרסינה היא השיטה המיקרוסקופית שהמטרה שלה להשיג תוצאות אסתטיות מקסימאליות, ובתוך כך להוריד כמה שפחות חומר שן, לא לגרום נזקים או להביא לרגישות לשן, ולהשחיז בצורה מינימאלית - אם בכלל.

 

באופן כללי, זוהי שיטה מומלצת לאנשים בכל הגילאים שהמראה הטבעי של החיוך מאוד חשוב להם, ושיש להם חלום של חיוך נאה ובטוח, אך מפחדים להגשים אותו (יש סטיגמה לפיה ציפויי החרסינה הורסים את השיניים - מה שלא נכון). מסיבה זו, לצערי, רבים מהם ממשיכים את החיים בלי לעשות כלום, סובלים מחיוך לא יפה ומפגיעה בדימוי ובביטחון העצמי, מכסים עם היד על הפה - וככה במשך שנים.

 

לכן, חשוב לדעת שהיום בשתי פגישות בלבד אפשר לעשות ציפויי חרסינה וליהנות מאסתטיקה מקסימאלית שנשארת יפה לטווח ארוך של שנים. גם במקרה שאי אפשר לעשות ציפויי חרסינה, ניתן לעשות כתרי חרסינה בלי טיפול שורש (למידע על טיפול שיניים) ובלי מבנה, בגישה מיקרוסקופית זעיר- פולשנית.

 

רק שתי פגישות? בלי לפגוע בשן? איך עושים את זה?

קודם כל, בשביל להשיג את המטרות צריך שיהיו במרפאה הכלים האופטימאליים, לרבות מכשור הדמיה דיגיטאלי, מיקרוסקופ טיפולי שמגדיל את השן עד פי 39, וגם לייזר דנטאלי במקרים מסוימים. מעבר לכך, הדרך הטובה ביותר להדביק חרסינה היא על האמייל, השכבה החיצונית של השן, ואנחנו עושים זאת בצורה מדויקת מאוד בעזרת מפתחות ומודלים שאנו מקבלים מהמעבדה. חשוב להבין שישנם שלבי עבודה ברורים ומפורטים ביותר, כלומר לא עובדים כאן לפי העין או לפי אינטואיציה, אלא לפי הסדר מהתחלה עד הסוף.

 

כפי שאמרתי, מדובר בסך הכל בשתי פגישות. בפגישה הראשונה אני בודק את המטופל ולאחר מכן לוקחים לו מידות ויוצקים את המודלים. בהמשך את המודלים לומדים באמצעות תוכנת תלת מימד עם הדמיה וכך מעצבים את החיוך עוד לפני שמהטופל צריך לקבל החלטה סופית. לשם כך אנו מבצעים גילוף אבחנתי או דיגיטלי, כלומר דרך המחשב בתלת מימד או גילוף אבחנתי עם שעווה.

 

בפגישה השנייה אנו שמים את ה- mock-up בתוך הפה והמטופל יכול לראות את השיניים העתידיות עוד לפני שקיבל החלטה. לאחר קבלת ההחלטה הדרך לביצוע ציפויי החרסינה היא מאוד פשוטה וקלה. אין כאן הפתעות: המטופל יודע בדיוק מה הוא הולך לקבל. אנו עובדים מאוד מדויק ומשחיזים כמה שפחות מחומר השן, כדי לשמר את השיניים לשנים רבות, וכדי להעניק לו אסתטיקה אופטימאלית לטווח הארוך.

 

הזכרת קודם את המונח "זעיר פולשני" - למה הכוונה בדיוק?

כאשר מדברים על קונספט "זעיר פולשני" ברפואת שיניים הכוונה היא לשני עקרונות בסיסיים: טיפול מינימאלי שמפחית למינימום (אם בכלל) את הפגיעה בחומר שן בריא, ומתן טיפול נקודתי עם מכשיר הגדלה המקנה דיוק בפרטים הקטנים וראות אופטימאלית. כך אנו נמנעים מטיפולי יתר ומגדילים את הסיכוי לשימור השיניים הטבעיות בחלל הפה. כמובן, הדבר גם חוסך למטופל את הסבל והכסף שכרוכים בטיפולים מורכבים אצל רופא השיניים.

 

מכשיר מרכזי בשיטה זו הוא המיקרוסקופ הטיפולי, שכידוע משתמשים בו כמעט בכל ענף רפואי. אם נזכור שברפואת שיניים עובדים בחלל הפה שיש בו תנאי תאורה נמוכים ועצמים קטנים, ברור שישנה חשיבות לעבודה עם מכשיר הגדלה עוצמתי שיש לו גם תאורת לד חזקה. בכל הקשור לציפויי חרסינה, הגישה הזעיר פולשנית עם מיקרוסקופ טיפולי מתבטאת בהשחזה מזערית ביותר של 0.3 עד 0.5 מ"מ, שכמעט ואינה פוגעת בחומר השן ולעיתים אף אינה נדרשת בכלל. בשיטה זו אנו מונעים רגישות לאחר ההליך ויכולים לבצע את ההדבקה על השכבה הראשונה - האמייל. המשמעות היא שבמהלך שתי פגישות בלבד מגיעים לאסתטיקה מקסימאלית בלי פגיעה רצינית בחומר השן. כמו כן, ההדבקה של ציפויי החרסינה, שהינה חשובה מאוד לשרידות הציפוי, נעשית תחת בידוד של סכר גומי עם המיקרוסקופ על מנת לשלוט בגבולות ההדבקה ולוודא כי הציפוי מיושם באופן מושלם.

 

חיוך של מיליון דולר
חיוך של מיליון דולר | צילום: צילום עצמי

אם כך, עלינו לבקש במרפאה שהרופא יעבוד עם המיקרוסקופ?

לצערי, במרבית מרפאות השיניים בארץ עדיין לא אימצו את הקונספט הזעיר פולשני, ולא נעשה שימוש במיקרוסקופ הטיפולי. יחד עם זאת, אנו בהחלט מתחילים לראות שהכיוון תופס תאוצה ושהרופאים מבינים שכדי להתקדם אל העתיד עליהם לשנות את התפיסה. ברור לכולנו שלא היינו הולכים לניתוח או למעבדה שלא משתמשים בהם במיקרוסקופ, ולכן גם ברפואת שיניים יהיה זה תהליך בלתי נמנע לטובת המטופלים. בכל מקרה, עד שהקונספט של "זעיר פולשני" יהיה רווח בארץ למי שרוצה ליהנות מתוצאות אסתטיות מקסימאליות בלי פגיעה בשן הטבעית, כדאי לחפש את מרפאות השיניים שכבר אימצו את הגישה. חפשו אותן באינטרנט ובפייסבוק, תשאלו חברים שלכם, ותמצאו.

 

עוד טכנולוגיה שדיברת עליה קודם היא הלייזר - מדוע אתה משתמש בה וכיצד היא תורמת לחיוך יפה?

לטכנולוגיית הלייזר ברפואת השיניים יש כמה תפקידים חשובים. הלייזר חודר לנקבוביות העצם ומקלף רקמות דלקתיות, מפחית רגישות בשיניים, חותם כלי דם, משכך כאבים אחרי פרוצדורות מורכבות, ויש עוד רשימה ארוכה של יתרונות ומעלות.

 

באשר לאסתטיקה דנטאלית, ישנו למשל מכשיר לייזר מסוג דיודה עם אורך גל של 940 ננו מטר לרקמות רכות שעימו עושים בין היתר הלבנות שיניים. כמו כן, אנשים רבים שרוצים חיוך יפה סובלים לא רק משיניים שבורות או חסרות, אלא גם מדלקות ומחלות בחניכיים. ברמה האסתטית בעיות אלו מתבטאות בין היתר במראה נפוח וכתמים על החניכיים, וכן מריח רע מהפה שכמובן מעיב על היכולת לחייך ולדבר בביטחון מלא. לכן, כאשר מבצעים תהליך של עיצוב החיוך יש לטפל לעיתים גם בחניכיים. הלייזר משמש לקטילה של חיידקים היושבים בכיסי החניכיים ומתרבים, לגרידה וניקוי של רקמות מזוהמות, לגרידה של אבנית ועוד. מחקרים רבים מעידים שבהשוואה לשיטות המסורתיות, הלייזר מביא לתוצאות טובות יותר, הטיפול אפקטיבי יותר והריפוי מהיר יותר.

 

יש לציין כי הלייזר משולב עם המיקרוסקופ הטיפולי בגישה הזעיר פולשנית, כאשר המטרה היא לשמר את השיניים לשנים רבות ולבצע חידוש של החניכיים בשילוב מיקרוסקופ. השילוב של שני כלים אלו מאפשר לראות בצורה טובה יותר לעומק, לשחרר רקמות בעומק הכיס, וברוב המקרים אפשר להימנע מניתוח פולשני של החניכיים אפילו בכיסים בעומק של עד 14 מ"מ.

 

לעומת זאת, הטיפול הקלאסי במחלות חניכיים אינו מבטיח 100% הצלחה, מביא להצטמקות ונסיגה של החניכיים, וליצירת מרווחים ומשולשים שחורים בין השיניים. לכך ישנה כמובן משמעות אסתטית ברורה וכן משמעות תפקודית ובריאותית. לכן ממליצים לרוב למטופלים לבצע עקירות ושתלים - כי לא יודעים כיצד להתמודד עם הבעיות. ואפילו אם מבצעים שתלים - זהו פתרון פחות טוב משימור השיניים הטבעיות כי מנגנון השן הטבעי שהתפתח לאורך מיליוני שנים מגן מפני דלקות ומשמש בתור בולם זעזועים - מה שאין בשתל. לכן בדלקות מאבדים מהר יותר את השתלים מאשר את השיניים הטבעיות.

 

אם כן, עדיף לבקש במרפאת השיניים שיעשו שימוש בלייזר?

כמו עם המיקרוסקופ, גם כאן הבעיה היא שלא בכל מרפאות השיניים יש את המכשור הנדרש או שהרופא לא עבר את ההכשרה הנדרשת. אז הפתרון הוא לברר מראש שיש במרפאה את מכשירי הלייזר המתאימים, שהרופא עבר את ההכשרה, שהוא דוגל בקונספט של רפואת שיניים זעיר פולשנית, ושיש לו את הכלים והידע לטיפול הרלוונטי. זוהי הדרך ליהנות משילוב של אסתטיקה אופטימאלית ומחיוך מושלם, בלי לפגוע בבריאות השיניים.

 

ד״ר אריאל סביון הוא המייסד של ״סביון קליניק״, מרפאת שיניים בראשון לציון המתמקדת ברפואת שיניים מיקרוסקופית, טיפולי שיניים בלייזר, אסתטיקה דנטאלית, ואימפלנטולוגיה. הדגש במרפאה מושם על טיפולי שיניים עם מיקרוסקופ טיפולי תחת עיקרון של התערבות זעיר פולשנית. ד"ר סביון בעל תואר מאסטר בתחום הלייזרים ועובד במרפאה עם לייזר דנטלי בשילוב מיקרוסקופ טיפולי.

 

ניתן להעביר שאלות בנושא הכתבה ולהתעדכן בתכנים החדשים ביותר בתחום בבלוג הבא או באמצעות עמוד הפייסבוק של ד"ר אריאל סביון.

 

טיפול בדלקות חנייים
טיפול בדלקות חנייים | צילום: פוטוליה