אתגר האהבה והתשוקה: תעשו את זה 21 יום והזוגיות שלכם משתנה

משקיעים כל יום במשימה אחת במשך 21 יום וזוכים לחיי זוגיות בריאים ומאושרים: הדר זוהר עם המדריך לאוהבים לכבוד יום האהבה

תשמרו על מה שיש לכם
תשמרו על מה שיש לכם | צילום: פוטוליה

כל אחד מבני הזוג היה רוצה להרגיש נאהב, מוערך, קרוב ומחובר אחד לשנייה, אך לא לכולנו יש את הכלים והידע איך לעשות זאת. ריכזתי עבורכם 21 משימות שיהפכו להיות ארגז הכלים שלכם. מכם נדרש להסכים לעשות שינויים קלים בהרגלים שלכם ולבצע את המשימות.

 

יום 1- עצרו לחשוב

 

היום, לפני שאנחנו מדברים או מגיבים, נעצור לרגע ונשאל את עצמנו- האם מה שאני הולכת להגיד יגרום לתחושה טובה אצל בן זוגי או לתחושת ריחוק ותסכול? האם זה יגרום לו הנאה או כאב? האם מה שאני עומד להגיד או האופן שבו אני רוצה להגיב יקדם את הקשר עם אשתי? יפגע בה או יחזק אותה?

 

לעיתים אנחנו שוכחים שהתחברנו זה לזו כדי לאהוב, לכבד ולגרום הנאה אחד לשנייה ואנחנו עושים בדיוק את ההיפך.

הרצון לגרום לשני ליהנות ולהיות מאושר היא מפתח לזוגיות מאושרת. בואו נחזור לפשטות ופשוט נאהב. נהיה בנתינה אחד לשנייה (מה שהוכח מזמן כמעלה רמות אושר) ונאמר ונגיב בדרך שתגרום להנאה וקירבה.

 

יום 2- מסתכלים על הטוב ומכינים רשימה

 

בתחילת קשר אנו רואים ומתמקדים בכל מה שנפלא וטוב בבני הזוג שלנו, אך מה קורה לנו עם חלוף השנים? משנה לשנה הדברים הטובים שבגללם התאהבנו בבני הזוג שלנו הופכים למובנים מאליהם ואילו הדברים הפחות טובים תופסים את מירב המקום. על הדברים הללו אנחנו מתלוננים, רבים ומנסים לשנות (מה שברור שלא יצליח - כי אי אפשר לשנות אדם אחר...)

ההתמקדות במה שפחות עובד תמיד תיתן לנו תחושה שהקשר שלנו לא מספיק טוב ולא מספק.

 

ולכן היום המשימה שלנו תתמקד במה שכן טוב אחד אצל השנייה: קחו לכם כמה דקות מהיום, תכינו רשימה של כל הדברים שבגללם התאהבתם בבן/ת הזוג. את הרשימה הזו קראו כל יום במהלך ה21 יום הבאים.

 

ביום ה-21 מתנשקים 30 שניות
ביום ה-21 מתנשקים 30 שניות | צילום: אינסטגרם

יום 3- מחמאות לפני השינה

 

בכל יום במהלך היום או לפני השינה כל אחד ואחת מכם יגיד שתי מחמאות זה לזו, שני דברים שאתם אוהבים ומעריכים האחד בשנייה. נסו למצוא בכל יום 2 מחמאות חדשות (עד סוף האתגר). משימה שנשמעת לכאורה פשוטה, אך ככל שעוברים הימים היא הופכת למאתגרת יותר ויותר. הנה הצעה איך תוכלו לעמוד במשימה בקלות יחסית: עשו רשימה של כל הדברים שאתם אוהבים ומעריכים אצל בני הזוג, חשבו מה עושה לכם טוב בנוכחות שלהם, מה חסר לכם שאתם לא ביחד, למה אתם מתגעגעים. מלאו את הרשימה הזו והוסיפו אליה כל יום דברים חדשים שחשבתם עליהם.

 

המחמאות מגבירות את האינטימיות, מפחיתות כעסים ועושות פלאים לחיבור הרגשי שלכם. זכרו- כולנו אוהבים לשמוע דברים טובים על עצמם, אל תניחו שבני הזוג כבר יודעים מה אתם מרגישים, החזרתיות על הדברים מעצימה, מחזקת ומקבעת את החיובי.

 

יום 4- החמיאו גם לעצמכם

חיבור לעצמינו חשוב מאוד על מנת להרגיש מחוברים בתוך הזוגיות שלנו. היום התבוננו במראה ואמרו 3 דברים טובים שאתם אוהבים בעצמכם (אל תתקמצנו במחמאות על עצמכם).

 

יום 5- מתרפקים על תחילת הקשר

 

נוסטלגיה, חוויות מהעבר, זכרונות נעימים, כל אלו הם דברים שמאוד מחברים. שבו היום ביחד, ללא מסכים או טלפונים והעלו זכרונות ששניכם מתרפקים עליהם. אם יש גם תמונות זו תהיה בכלל חגיגה.

 

יום 6- שחררו והישענו

 

ללמוד להישען הוא נושא חשוב בזוגיות. הישענות מאפשרת לחשוף חולשה, להרגיש אהוב, שיש סביבה תומכת, ולצד השני מאפשרת להרגיש משמעותי. חשבו על משהו שאתם לא נוהגים לבקש ובקשו זאת מבן/ת הזוג שלכם.

 

יום 7- היום מפתיעים

 

הפתעות קטנות תמיד מרגשות, היום תשאירו פתק עם מילים שמחממות את הלב, אפשר גם להוסיף משהו קטן עם הפתק.

 

יום 8- מגע פתע

 

חום ואהבה חשובים מאוד לכל בני האדם, מגע הוא ביטוי של חום ואהבה, היום תגעו אחד בשנייה בספונטניות, בזמן אקראי ולא צפוי.

 

מגע לאורך כל הדרך
מגע לאורך כל הדרך | צילום: פוטוליה

יום 9- מפתיעים בדייט מרגש

 

הזמינו את בן/ת הזוג לדייט מחוץ לבית. קחו אותם למקום שאתם יודעים שהם אוהבים להיות בו- חשבו עליהם, מה עושה להם טוב, מה ירגש אותם, איפה הם רצו לבלות ולא יצא?

 

יום 10- חוזרים להסתכל בעיניים

 

מבט עיניים הוא כלי מופלא ופשוט להגברת האינטימיות ולהפרשת אוקסיטוצין (הורמון אהבה), שבו ביחד ובמשך דקה אחת התבוננו אחד לשנייה בעיניים, זה ירגיש קצת מביך בהתחלה, אבל בסופו של דבר התחושה היא מעולה.

 

יום 11- משקיעים ב-30 שניות ראשונות

 

ל30 שניות הראשונות מהרגע שנכנסו הביתה יש תפקיד מכריע. האנרגיה שאנחנו מגיעים איתה הביתה, היא האנרגיה שתישאר בבית. אם נכנס בעצבנות, ללא חיוך ועם תלונות, כל הבית ידבק באנרגיה הזו. היום כנסו מחויכים, השאירו את הנייד בתיק, תחבקו את מי שכבר בבית ותאמרו מילה טובה.

 

יום 12- מחזרים בווסטאפ

 

רוב הזוגות משתמשים בווסטאפ בעיקר לצורך הוראות הפעלה "תביא, תיקח, תוריד, תעשה.." היום תשתמשו בו לטובת ביטויי חיזור ואהבה. רשמו משהו טוב אחד לשנייה, משהו מרגש שיגרום הנאה ושמחה לבן/ת הזוג.

 

יום 13- משקיעים באוכל

 

בשלו ארוחת ערב מפנקת אחד לשנייה - כל אחד מכם ביום אחר, הכינו את הדברים שאתם יודעים שבן/ת הזוג הכי אוהבים. הכינו את הארוחה עם המון אהבה והשקעה.

 

יום 14- השיר שלכם

 

לכל זוג יש את השיר שלו- זה יכול להיות השיר מהחופה, שיר מטיול רומנטי, מהופעה שהייתם בה. לשירים יש כוח, הם מחברים, מרגשים ומשמחים. השמיעו את השיר שלכם היום בבית בהפתעה ותראו איך הצד השני מיד יתרגש מהזיכרון.

 

יום 15- מתמכרים יחד

 

צפייה ביחד בסדרות היא נפלאה. בחרו סדרה ששניכם מתחברים אליה, ותתחילו לצפות בה ביחד. בזמן הצפייה- לטפו, חבקו, השענו, החזיקו ידיים.

 

יום 16- מתכננים את יום האהבה

 

חג האהבה זו הזדמנות מעולה לחגוג את האהבה שלכם. אל תפספסו זאת, גם אם אתם לא אוהבים לצאת למקומות המוניים תמיד אפשר למצוא פתרונות- טיול בים, בטבע, בפארקים, נסיעה משותפת, הופעה חיה וכו. חשבו על משהו שעושה טוב לשניכם ועשו זאת בדיוק בטו באב.

 

יום 17- תודו

 

יש לנו נטייה לראות את הדברים שבני הזוג שלנו עושים עבורנו כמובן מאליו. הכרה והערכה הם שני דברים שמעלים רמות אושר. הכינו רשימה של 20 דברים שבני הזוג עושים עבורכם החל מבישול וכביסה ועד רחיצת האוטו ופרחים בשישי. לאחר שהרשימה תהיה מוכנה אמרו להם כל יום תודה על משהו אחד מהרשימה.

 

מפתיעים
מפתיעים | צילום: אימג

יום 18- נייד מחוץ לחוק

 

אני מניחה שזו תהיה משימה מאתגרת עבור רוב האנשים, אך מחקרים מראים שהנייד הפך להיות לגנב תשומת הלב העיקרי ושכ50% מהמריבות בין בני זוג הינן בגינו. שימו היום את הניידים בקופסא בצד והקדישו את כל הערב האחד לשנייה.

 

יום 19- חוויה יוצאת דופן

 

חוויות משותפות נצרבות בזיכרון והן הופכות להיות משענת חזקה בזוגיות, כזו שעוזרת אפילו לצלוח משברים. חשבו על משהו ששניכם אוהבים, משתוקקים, חולמים ועשו זאת ביחד, זה יכול להיות משהו אתגרי, אקסטרים ואפילו קורס משותף- כל דבר שהוא חוויה יוצאת דופן.

 

יום 20- מסאג'

 

מי לא אוהב מסאג'?? ואם יש כזה בטוח מסאג' רגליים יעבוד. פרסו מגבת, אם יש לכם שמן הביאו אותו, אם אין גם קרם גוף עושה את העבודה, שימו מוזיקה מרגיעה ופנקו את בן/ת הזוג בחצי שעה של מסאג' מפנק

 

יום 21- תעמיסו נשיקות

 

בתחילת קשר אנחנו נוהגים להתנשק בלי סוף, ככל שעובר הזמן אנחנו מתנשקים פחות ופחות, עד שמגיעים לשלב "ניקור הציפור" = הנשיקות הקטנות בפה. נשיקה מייצרת אינטימיות מאוד מאוד גדולה. התנשקו היום כמו שהייתם מתנשקים בתחילת קשר. הנשיקה צריכה להיות לפחות 30 שניות.

 

הדר זוהר היא מאמנת ומלווה תהליכי זוגיות www.hadarzohar.com