זהו הטיפ הכי חשוב בקניית נעלי ריצה

איפה אסור לכם לקנות נעלי ריצה, מה אתם חייבים להביא מהבית, למה חשוב לחלק מאיתנו שנעלי הריצה גם יהיו יפות ומה אתם חייבים לדעת לפני שרוכשים ויוצאים לרוץ?

הליכה
הליכה | צילום: fortolia

יש אינספור נעלי ריצה בחנויות, והרבה אנשים מוצאים את עצמם מבולבלים כשהם מגיעים להחלטה שהם רוצים להתחיל לרוץ. אז איך מוצאים את נעלי הריצה המושלמות עבורכם? ראשית, אל תזלזלו בנעלי ריצה יפות שיעשו לכם חשק לצאת מהבית לרוץ ולא להוריד אותם מהרגליים, אבל יש עו 5 טיפים חשובים לא פחות:

 

1. תמדדו

למרות שזה מפתה מאוד, אל תרכשו נעליים באינטרנט אם אתם לא מכירים את הדגם באופן אישי. חשוב שתתנסו בנעלי הריצה, תמדדו ואף תרוצו איתם ללא בושה בחנות הריצה. הביאו אתכם גרביים מהבית כדי לדעת איך זה ירגיש בדיוק. הרבה פעמים אנחנו מודדים עם גרבי הניילון שנותנים לנו בחנות ואז מגלים בבית שזה לא מתאים לנו.

 

2. חצי מידה יותר

תמיד תקנו נעלי ריצה שהם גדולות ממידתכם בחצי מידה. בזמן הריצה כף הרגל שלנו מתנפחת בגלל נימי הדם שמתרחבים, אז תנו דרור לרגל ואל תקנו נעל ריצה חונקת.

 

3. התאימו את הנעל לכף הרגל שלכם

במקום לנסות להתאים את הנעל אליכם - התאימו את מבנה הרגל שלכם לנעל. רוב נעלי הריצה הם נייטרליות ומתאימות לכולם, אבל יש נעלי ריצה מתקנות, יש נעלי ריצה רחבות יותר/צרות/עם תמיכה בעקב או בחלק הקדמי. יש נעלי ריצה המתאימות לפלטפוס. היעזרו באיש מקצוע שיאבחן את כף הרגל שלכם וגם את סוג הריצה שלכם כמו איפה אתם נוחתים בריצה וכו'.

 

4. התאימו את הנעל למשטח ולמטרות שלכם

שאלו את עצמכם היכן אתם מתתכוונים לרוץ. אם אתם מתכננים לרוץ בכביש, אתם זקוקים לנעלי ריצה אחרות מאשר בשטח, אז אתם זקוקים לנעל מאסיבית יותר עם סולייה קשה יותר. לריצת מרתון למשל תצטרכו נעלי ריצה קלילות יותר. תקנו נעלי ריצה כשאתם יודעים בדיוק איפה תרוצו ומה המטרה שלכם.

 

5. הימנעו מהמלצות

מה שטוב לחברים שלכם, לא בהכרח טוב ויעיל לכם. תמיד תקשיבו להמלצות אבל אל תקנו בלי לנסות ובלי התאמה אישית לצרכים שלכם. השקיעו בנעלי הריצה שלכם - זה מה שיעזור לכם להתמיד לאורך זמן וגם למנוע פציעות.