איך לאהוב את עצמכם כמו נטע?

מה הקשר בין דימוי גוף חיובי לזוגיות טובה ואיך אפשר לגרום לעצמינו לאהוב את עצמינו יותר? הדר זוהר מסבירה

גם בפיג'מה(אינסטגרם )
גם בפיג'מה(אינסטגרם ) | צילום: אינסטגרם

בשבועות האחרונים, ובמיוחד ביומיים האחרונים, אי אפשר להתעלם מהיסטריית "נטע ברזילי". כי מעבר לכישרון המטורף שיש בה, נטע מייצגת משהו אחר- היא מייצגת אישה שלמה ואוהבת את עצמה. נטע לא מתנצלת על מה שהיא, על השונות שיש בה, על האישה שהיא, היא שלמה ואוהבת את מה שיש.

 

הורגלנו לראות נשים שמקטינות את עצמן, שבוחנות מבוקר ועד לילה מה לא טוב בהן, איפה הן צריכות להוריד ולחטב, איפה יצא קמט חדש, למה הן לא ראויות, טובות מספיק ובעיקר למה לא מגיע להן.

 

ונטע היא משב רוח מרענן, אישה שאוהבת ומקבלת את עצמה בדיוק כמו שהיא, אישה עוצמתית שמאמינה בעצמה והולכת אחרי החלומות שלה.

 

נטע מושכת לחייה הצלחות, מגשימה חלומות, מייצרת קהילה וגורמת לכל אחד ואחת מאיתנו לתקווה שגם אנחנו יכולים.

 

דימוי עצמי וזוגיות

 

אישה שאוהבת ומעריכה את עצמה תמשוך לחייה בן זוג שמתאים לה ושהיא ראויה לו. אישה שלא אוהבת ומעריכה את עצמה לעולם תמשוך לחייה בני זוג שלא יהיו מדויקים לה והזוגיות לא תהיה הרמונית ומספקת עבורה. הכלל שחשוב לזכור הוא: "דומה מושך דומה". היחס שלנו כלפי עצמנו יקבע את היחס של הסביבה כלפינו. אישה שנוהגת להנמיך את עצמה, להקטין ולבקר כל דבר בה, תמשוך אל חייה בני זוג שיבקרו וינמיכו אותה, לעומת אישה בעלת ביטחון עצמי שמעריכה את עצמה, היא תמשוך לחייה בני זוג מפרגנים ומעצימים.

 

מי שלא ראויה בעיניה לא ראויה בעיניו

 

לתלות את העלאת הביטחון, הדימוי והערך העצמי באדם אחר- הציפייה שמישהו אחר יגדיל אותך, יפרגן לך ויצמיח את ביטחונך לעולם לא תמומש- רק את יכולה להעלות את הערך של עצמך. כל זמן שאינך ראויה בעיניך, את תהדפי ותדחי את מחמאות ופרגוני הסביבה ותישארי עם הערכה עצמית נמוכה.

 

איך תאהבו את עצמכן?

 

1. אנשים אוהבים קבלה עצמית

 

שאלי את עצמך- האם את היית מרגישה מרוצה ושמחה בחלקך אם היית חושבת שקנית בגד פגום, שקיבלת משהו טוב פחות מחברתך? זו בדיוק התחושה של מי שנמצא בסביבתך כאשר את מבקרת את עצמך וסורקת את כל מה שפחות טוב בך. בדיוק כמו שאת לא היית רוצה מוצר פגום כך הסביבה לא רוצה להיות בחברת אנשים שמבקרים את עצמם ומרגישים מקופחים, פגומים ושאינם ראויים. הסביבה אוהבת, מקבלת ומטפחת את מי שמרגיש ראוי, שאוהב ומקבל את עצמו על אף הדברים שלא מושלמים בו.

 

2. אין דבר כזה אדם מושלם

 

החכמה היא לראות את מה שיש ולקבל את מה שאין. כל אדם הוא יחיד ומיוחד, ראוי ומבורך ועליו למצוא את הדרך הייחודית שלו בעולם. אותנטיות היא תכונה שאנשים מעריצים, מצאי את המקום האותנטי והמיוחד שלך ואותו התחילי להבליט. חשיפת חולשות: אנשים מוקסמים מאנשים שמעיזים לחשוף חולשה, לבקש עזרה ולא חיים בהסתרה והרחקת הסביבה מהם. חשיפת חולשה משדרת עוצמה וביטחון ומאפשרת לאחר להיכנס לחיי וכך נוצרת אינטימיות.

 

3. שחררי את מה שלא עובד

 

חשוב להבין שאם משהו לא עובד בחיי, סביר להניח שפשוט צריך לשחרר אותו, לא להתעקש ולהילחם בו. אני מציעה להתחיל להפנות את האנרגיה שאנו מוציאים על הניסיון לשנות את מה שלא עובד להשקעה במה שעובד- השמחה, השקט הפנימי ורמת האושר יעלו פלאים.

 

4. לא להשתיק את הפחד

 

הדרך לקבלה עצמית הינה תהליך שאצל כל אחד מתקיים בקצה אחר עם עליות ומורדות כאלו ואחרות. לכולנו פחדים חששות, דאגות ומחשבות חיוביות ושליליות שילוו אותנו לאורך כל הדרך, החכמה היא לא להילחם ולנסות להשתיקם ולבטלם, אלא להבין שהם שם כדי לשמור עלינו בדרך, שנעשה את הכל בקצב המדויק והנכון לנו ולא כזה ששמענו שעובד לאחרים.

 

5. רשימה של מה שיש

 

רשמי 30 דברים שאת אוהבת בעצמך, שאת טובה בהם, קראי אותם כל לילה לפני השינה ושנני אותם.

 

6. הפכי את המראה לחברתך טובה

 

למראה עוצמה גדולה. היא יכולה להיות השופטת העליונה הטובה או האכזרית. היא זו שלא פעם קובעת את גזר הדין ומחליטה אם נצא מהבית, נקבע דייט, נהיה מוכנות שבן הזוג יגע בנו וכו. המראה יכולה להיות ידידת הנפש שלך. היא תסכים איתך על כל מה שתאמרי לה. אם תבחרי להזין אותה במילים חיוביות היא תחזיר לך חיוך מלא אהבה, אם תבחרי לסמן לה את כל הפגמים היא תסכים איתך גם על זה. תבחרי איך תרצי לנהל את זמנך מולה- האם תבחרי בקבלה או בביקורת?

 

7. תתחברי לנטע שבך

הפכי את הדברים לפשוטים, אל תלחמי במה שלא עובד, תחגגי את חייך ואותך, כמו שנטע אומרת- אנחנו כאן לממש מעט זמן, אז למה להיות בו עצובים?שמחה וחיוניות מדבקות, חיוך מייצר הפרשת דופמין (הורמון השמחה) ומעלה את הביטחון.

 

הדר זוהר, מאמנת ומלווה תהליכי זוגיות www.hadarzohar.com