התגלו התרופות שטראמפ לוקח

רופאו של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, פירסם שהוא שוקל 108 קילוגרמים, נוטל תרופה להקרחה ובדיקתו הקוגנטיבית תקינה

דונלד טראמפ ומייקל פלין, דצמבר 2016
דונלד טראמפ ומייקל פלין, דצמבר 2016 | צילום: רויטרס
צילום: Independent

לאור הטענות שדונאלד טראמפ בן ה-71, אינו כשיר נפשית לתפקד כנשיא ארצות הברית, עבר הנשיא בדיקות רפואיות מקיפות, והתוצאות פורסמו אמש (יום ג'), על ידי רופאו האישי.

 

רוני ג'ונסון, רופאו האישי של הנשיא, טוען שמצבו הרפואי מצויין, אם כי לא היה מזיק לו לרדת 8-9 קילו. כחלק מהנתונים שהתפרסמו: משקלו של הנשיא 108.4 קילוגרמים (239 פאונד), לחץ הדם שלו 122/74, הוא חובב ג'אנק פוד וכדאי שימעיט בהרגל המגונה, הוא נוטל תרופה נגד הקרחה בשם "פרופסיה", וכדורי שינה בנסיעות ארוכות. בדרך כלל הוא ישן בין 4-5 שעות בלילה, ומבחינה קוגניטיבית הוא קיבל ציון גבוה של 30/30, שלא מצביע על בעיה או סימנים למחלות קוגניציה. עוד התפרסם שלנשיא אין שיניים תותבות, למקרה שזה מעניין אתכם.

 

שאלנו את המומחית שלנו שירי נקש, תזונאית קלינית, מה דעתה על מצבו הבריאותי של טראמפ לפי המדדים שפירסם ג'ונסון:

 

"המדד המשקלל את משקלו של הנשיא יחד עם גובהו (188 ס"מ) הוא מדד ה-BMI ובמקרה זה מדובר על BMI של 30.56. הטווח התקין הוא בין 20-25, כאשר בין 25 ל-30 מדובר על עודף משקל ומעל 30 זוהי כבר השמנה. אבל, פה נכנס גורם הגיל. חשוב לזכור שבגיל השלישי רוב האנשים עולים במשקל מסיבות שונות וביניהן ירידה במסת השריר ובהוצאה הארגטית הבסיסית של הגוף כך שהטווח התקין נראה לרוב כמו חלום נעורים רחוק שאולי כבר פחות מתאים.

 

בהחלט רצוי לא להיות באופן משמעותי מעל הנורמה ובוודאי לא מעל 30. מצד שני, ירידה דרסטית של 19 קילו (על מנת להיות בטווח התקין) עלולה להיות מסוכנת בגילו של הנשיא. ירידה של כ-7 ק"ג באופן מבוקר תוך שמירה על אכילה נאותה ופעילות גופנית, בהחלט עשויים להספיק.

 

העובדה שלנשיא אין שיניים תותבות מאוד משמחת כיוון שזה מאפשר לו ללעוס מזונות במרקמים שונים כולל פירות וירקות קשים על קליפתם המכילה כל טוב סיבים, ויטמינים ומינרלים. נראה שלמרות זאת, מסתבר שהנשיא מעדיף מרקמים מהסוג המהיר.

 

הנשיא חובב אוכל מהיר. מדובר לרוב במזון מעובד ומתועש עשיר בשומן רווי, פחמימות פשוטות ועתיר בקלוריות. על מנת לשמור על הבריאות ועל המשקל מומלץ להמעיט במזונות מסוג זה. רצוי לצרוך מזון טרי, ביתי המכיל את כל אבות המזון בנוסף למגוון פירות וירקות, קטניות, דגנים מלאים שומנים מהצומח ועוד- בטוחה שיש אינספור אנשי צוות שמבשלים עבור הנשיא ומכינים עבורו את ארוחותיו כך שהאתגר הקיים אצל פשוטי העם הרוצים לשמור על משקלם, של הכנת האוכל ואירגונו, לא קיים במקרה זה.

 

חשוב לציין ששילוב פעילות גופנית בסדר יומו העמוס של הנשיא חיונית לצורך שמירה על בריאות הלב, כלי הדם, תנועתיות מערכת העיכול, רמות הסוכר והכולסטרול (גם אם כל אלו תקינים כרגע), הפגת מתחים ולחצים ועוד ועוד. בהחלט ייתכן שהנשיא מצוי בכושר פיזי טוב מסיבות גנטיות. לגנטיקה השפעה משמעותית על מצב בריאותינו ובכל זאת, על מנת לשמר, מומלץ לא לנוח על זרי הדפנה".