הצמח שיחליף את הבוטוקס

חוץ מצמח המציל מכוויות וגירויים בעור, מרחו אלוורה למניעת הזדקנות, הוא יעיל לעיכול, נלחם בצרבת ויעיל לחולי סוכרת. 7 דרכים לניצול את צמח הפלא

אלוורה
אלוורה | צילום: Getty Images / אימאג'בנק
אלוורה
אלוורה | צילום: פוטוליה

צמח האלוורה נמצא בשימוש למטרות רפואיות במשך מאות שנים. מוצאו מכמה מקומות בעולם כמו בצפון אפריקה, דרום אירופה והאיים הקנריים. כיום צמח האלוורה גם גדל במקומות בעלי אקלים טרופי ברחבי העולם.

 

מהקלת צרבת להאטת ההתפשטות של סרטן, הנה 7 שימושים בריאים לניצול הצמח.

 

1. נלחם בצרבת
מחלת ההחזר הוושטי (GERD) היא הפרעת עיכול, שלעתים קרובות כוללת סימפטומים של צרבת. לאחרונה התגלה כי צריכה של כ-50 גרם ג'ל אלוורה בזמן הארוחות מסייעת להפחית מחומרתם של הסימפטומים ובעיות נוספות הקשורות לעיכול.

2. שמירה על פירות וירקות מחיידקים
במחקר שנערך לאחרונה, ציפוי ג'ל אלוורה על צמחי עגבניות היה מסוגל לחסום סוגים רבים של חיידקים מזיקים. תוצאות דומות נמצאו במחקר אחר עם תפוחים. משמעות הדבר היא כי ג'ל האלוורה יכול לסייע לפרי או ירק להישאר טרי למשך זמן ארוך יותר ללא צורך בכימיקלים מסוכנים.

 

3. לרענון הפה
מחקר שנערך בשנת 2014 מצא כי תמצית האלוורה יכולה להיות חלופה יעילה ובטוחה למי פה. המרכיבים הטבעיים של הצמח, הכוללים גם מנה בריאה של ויטמין C, יכולים למנוע מהצטברות פלאק ובנוסף מספקים הקלה במקרה של דימום או נפיחות בחניכיים.

4. נגד סוכרת
מחקר שנערך בתאילנד מצא כי שתי כפות מיץ אלוורה ליום גרמו לרמות הסוכר בדם לרדת בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2, מה שאומר שייתכן שיש לו עתיד בטיפול בסוכרת. תוצאות אלה אושרו במחקר מאוחר יותר מטורקיה שבו השתמשו גם כן בתמצית אולם בצורה של כמוסות לעיסה.

 

 

5. נגד עצירות
לאחרונה, צוות של מדענים ניגריים ערך מחקר כדי לקבוע אם הפולקלור מקומי על אלוורה היה נכון. לאחר כמה ניסויים על חולדות, הם מצאו כי ג'ל האלוורה היה מסוגל להקל על עצירות.

6. למניעת הזדקנות
נשים רבות מחליפות את הקרמים שלהן במריחת ג'ל אלוורה ודיווחו על שינויים בעור לטובה. קמטים ועור יבש הם סימנים נפוצים של הזדקנות עור והמחקר האחרון שנערך ביפן הראה כי יישום מקומי של ג'ל אלוורה יכול לשפר את ריפוי העור, במיוחד כאשר העור נחשף למקורות קרינה כגון אור שמש UV. ה"סטרולים" (ליפידים) של צמח האלוורה הם סוג של הורמון על בסיס צמחי, שאחראי לתכונות הריפוי של האלוורה. על פי החוקרים, לתרכובת הזו יש השפעה מדידה על ייצור תאי הקולגן וחומצה היאלורונית וכי בקרב נשים מעל גיל 40 הוא עשוי לסייע גם במאבק בסימני הזדקנות העור.

7. נלחם בסרטן השד
על פי מחקר חדש, "אלו-אמודין", רכיב הנמצא בעלי צמח האלוורה, יכול להאט את התפשטות תאי סרטן השד. חוקרים בודקים כעת כיצד אלוורה עשוי לסייע במלחמה גם בסוגים אחרים של סרטן.