תסמונת הלב השבור - זה מה שקורה ללב שלנו בזמן פרידה

ביפנית קוראים לזה טקצובו, והמחקרים ממחישים עד כמה הטראומה לאחר פרידה אמיתית. אז איך בכל זאת מחלימים וממשיכים הלאה?

דיכאון אחרי לידה
דיכאון אחרי לידה | צילום: fotolia

אם יש בכלל דבר כזה "זמן מתאים לשברון לב" זה ודאי לא היה המקרה של ליאור פרלה, שלפני שנה וחצי היה עוד בעיצומו של מאבק בסרטן עם שגרה של ביקורים תכופים במחלקה האונקולוגית.

 

"כשהגעתי הביתה הבית היה מרוקן, גם ככה אני מרגיש זוועה. המזל שלי זה שאני עושה מוסיקה" היא מספרת. איכשהו מה שמאז ומעולם שימש חומר הגלם הבסיסי והמפרה ביותר, ליצירות תרבותיות עשירות ומלאות השראה בספרות בקולנוע ובמוסיקה, נדמה תמיד בחוויה האינדבידואלית שלנו כאסון פרטי ויחודי, שלאף אחד, לעולם לא היה כמותו.

 

 

 

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הזוגיות שלכם בצרות? הקריירה שלכם בסכנה

השיטה שתעזור לכם להשתחרר מלחצים ברגע

שלי ורוד על הרווקות: "נכנסתי לפאניקה והרגשתי אאוטסיידר"

כאשר יש יד שבורה רצים לחדר מיון, הטקסיות הדתית נחלצת לעזרת אבלים על אדם קרוב, ואפילו לרשותם של נפגעי חרדה מאירוע טרור עומד מערך פסיכולוגי מוסדר מטעם המדינה, אז איך זה שעדיין לא נשלחים אמבולנסים אל מי שנשבר לו הלב?

 

תסמונת הלב השבור- יש דבר כזה. טקצובו בשפה הרפואית, אובחנה לראשונה ביפן בשנות התשעים, ומחקרים מראים שמי שלוקה בה עבר אירוע נפשי הקשור בכאב לב פסיכולוגי כמו פרידה מאדם קרוב. מי שלוקות בתסמונת הן לרוב נשים בגיל העמידה וההתקף עצמו בניגוד להתקפי לב רגילים, לא מותיר סימנים אחרי שהוא עובר.

 

 

בחורה עצובה
בחורה עצובה | צילום: שאטרסטוק

יש נטיה להתייחס לשברון לב כעניין רומנטי, משבר של מפונקים, אולי בגלל זה הנחמה הכי גדולה היא בסופו של דבר פשוט ההכרה בו. יש דבר כזה לב שבור, האסון שנחשב לאנוכי ביותר הוא לפעמים גם האסון הגדול ביותר.