מסתמן: ביום שישי אתם הכי רזים

הבשורות הטובות הן שאתם הכי רזים בסופ"ש. החדשות הטובות ממש הן שאפשר להתפרע בשבת עם מזונות מנחמים. מתברר שביום שישי אתם יכולים ללבוש את הסקיני הכי צמודים ולאכול קצת יותר. איך זה עובד?

דיאטה
דיאטה | צילום: fortolia
אלונה
אלונה | צילום: bigstock

כדי לדעת כמה אתם שוקלים בדרך כלל עולים על משקל. אנחנו בעד, אבל חשבתם פעם להשקל על ידי לוח שנה? נשמע הזוי, אך מחקר חדש מצביע על כך שכדאי לנסות את זה. את המדידה עדיין עושים עם משקל (למרות שמדידת ערכי BMI יעילה יותר) אבל עוקבים אחרי השינויים בעזרת לוח שנה. במחקר שפורסם בינואר האחרון נמצא שמרבית האנשים יורדים במשקל במשך השבוע ומעלים מעט בסופ"ש. המשמעות היא (על פי המחקר) שאתם הכי רזים ביום שישי, וביום ראשון הכי כבדים.

 

אז זה צפוי, נכון, אבל זה מזכיר לנו שישנן תנודות של עד שניים וחצי ק"ג בשבוע וזה נורמלי לחלוטין. זה בסדר ליהנות במהלך השבת מארוחות גדולות יותר ומצופרים עתירי קלוריות. אך בכל זאת, אי אפשר לברוח מהשאלה: האם הירידה במשקל תהיה משמעותית יותר ומהירה יותר אם ממשכים לשמור על תפריט דיאטה גם במהלך סוף השבוע?  על פי המחקר האנשים שבסופו של דבר כן העלו במשקל, בטווח הארוך, לא היו דווקא אלו שהיו כבדים יותר בימי ראשון. נראה כי להחלטות ותוכנית התזונה והאימונים שמתבצעות במהלך השבוע יש השפעה גדולה על הבריאות ועל תהליך הירידה במשקל. והחדשות הטובות יותר, שעולות מהמחקר, הן שאפשר לרדת יפה במשקל מבלי לוותר על פינוקים בסופ"ש ותהליך הדיאטה לא יהרס, כל עוד חוזרים למסלול ולתוכנית הירידה במשקל במהלך השבוע.

 

 

 

 

דיאטה
דיאטה | צילום: fortolia

כך תשארו רזים גם אחרי זלילה בשבת

 

זאת נקודה חשובה ומשמעותית ולכן אספנו ארבעה טיפים לשמירה על הרגלים נכונים במהלך השבוע - מיום ראשון בבוקר ועד יום חמישי בלילה. ביום שישי בבוקר אפשר לעלות על המשקל, להתעודד, ללבוש את הסקיני הכי צמודים וללכת לאכול ארוחת בוקר מפנקת בבית קפה.

 

 

ארוחת בוקר בריאה

העובדה שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום היא אולי נדושה אבל נכונה, במיוחד עבור אנשים שרוצים לרדת במשקל. ארוחה עם ערך גליקמי גבוה של פחמימות שמתפרקות מהר יקפיץ את רמת הסוכר בדם, ישאיר אתכם רעבים ויגביר את התשוקה לממתקים כל הדרך לארוחת הערב (כלומר כל היום). כדי להגיע למצב שאתם שבעים ומלאים ולהדוף את הקרייבינג למתוק אכלו ארוחת בוקר המורכבת מדגנים מלאים כמו שיבולת שועל ומחלבונים - ביצים, נקניק הודו או טופו.

 

 

דייסה
דייסה | צילום: fotolia

אכלו כל יום את אותה ארוחת צהריים

מחקר שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת באפלו ואוניברסיטת ורמוט, מצא שכאשר אנשים אכלו את אותה ארוחה כל יום בצהריים, במשך השבוע, הם צרכו 125 קלוריות פחות ביום חמישי לעומת יום ראשון. לעומת זאת, אנשים שגיוונו את הארוחות עם מזונות שונים בכל יום,  אכלו 45 קלוריות יותר.

 

 

 

 

בחורה אוכלת סושי
בחורה אוכלת סושי

חפשו לכם חבר לאכול איתו

מחקרים מראים כי כאשר אוכלים עם חבר שבאותו ראש כמוכם, מזמינים או אוכלים ארוחות בריאות יותר ומה שהכי חשוב - נהנים מהן יותר. בחירה של החברים בארוחות דלות קלוריות גורמת גם לכם לרצות לבחור את אותן הארוחות. זה סוג של תמיכה. אם אין לכם חבר כזה בסביבת העבודה שלכם, אפשר גם לעשות את זה מרחוק עם חברים במייל או בטלפון (אפילו ב-SMS).

 

 

 

ארוחה במסעדה
ארוחה במסעדה | צילום: אימג`בנק / Getty Images

תכננו את הארוחות

בשגרה העמוסה והלחוצה לפעמים אוכלים משהו בלי לחשוב, הפכו את הארוחות להחלטה שבמחשבה תחילה. קחו 30 דקות, או אפילו פחות פחות, במהלך הסופ"ש כדי לתכנן את תפריט הארוחות. ערכו את הקניות ואפילו בשלו לקראת יום ראשון (אפשר חלק מהן להקפיא לשימוש במשך השבוע) כך תהיה לכם ארוחה בריאה זמינה לקחת כשאתם ממהרים בבוקר לעבודה או כשחוזרים עייפים הביתה אחרי יום מתיש.

 

 

 

צילום: יחצ