6 מזונות גרועים שגורמים לקמטים בעור

מה שמונח על הצלחת שלכן יכול להכתיב את בריאות עורכן. הנה 6 מזונות שכדאי להמנע מצריכה גבוהה שלהם על מנת לתחזק עור בריא וזוהר

עור
עור | צילום: פוטוליה

לא משנה בני כמה אנחנו, רובינו לא מפסיקים להילחם על עור פנים יפה, שהוא גם תעודת הזהות שלנו. אז אחרי שחשבנו שהבסנו את האקנה, מגיע הזמן להילחם בקמטים העדינים בפנים. וכל זה בזמן שאנו מנווטים בין מוצרים המכילים SPF גבוה, ויטמין D והרבה ויטמין  E. כן, העור שלנו הרבה יותר מסובך ממה שאנחנו מדמיינים ונדרש יותר מרק לשטוף אותו עם סבון על מנת לשמור עליו. גם אם תנסו ככל האפשר למצוא את המוצר המושלם לעור בעייתי ומתקמט, עדיין תצטרכו לעבוד גם על מה שבפנים. כל רופא עור יעיד על כך שתזונה בריאה תתמוך טוב יותר במערכת חיסון בריאה.

 

כל מה שאתם אוכלים ושותים - משפיע על מצב העור. ישנם מזונות ששומרים על לחות העור וכאלו שמגנים על תאי העור מפני נזקים וקמטים ויש גם מזונות שעשויים לפגוע בעור שלנו. עם זאת, הם עשויים לא להיות אלו שאתם חושבים שהם. כולנו שמענו על מזונות אסורים אשר גורמים כביכול להפרעות אקנה, כגון מזונות מטוגנים, מזונות שומניים, קפאין, אגוזים, שוקולד ואפילו בשר אדום. המציאות היא כי במחקרים סטטיסטיים, אכילה מבוקרת של מזונות לא גורמת להתפרצות אקנה.

 

ועדיין יש עוד כמה מזונות שיש להזהר מהם. בחלק הבא, תוכלו למצוא את המאכלים שהמומחים ממליצים להתרחק מהם.

 

מלח

האם התעוררתם אי פעם עם תחושה נפוחה קצת סביב העיניים? יותר מדי מלח יכול לגרום לחלק מאיתנו לחוסר מים בגוף, מה שעלול להוביל לנפיחות. בגלל שהעור סביב העיניים הוא דק מאד, האזור מתנפח בקלות וגורם לכן לקלל את הפופקורן שאכלתם אתמול בערב, כאשר אתן מביטות על השתקפותכן במראה. השפעות אלו של מלח בהחלט קשורות והופכות נפוצות יותר בגיל העמידה.

 

מלח
מלח

פירות ים

שרימפס, סרטן, לובסטר וגם ירקות מסוימים כמו אצה ותרד, מכילים יוד גבוה. דיאטה עם אכילת מרכיבים אלו באופן גבוה, יכולים להוביל לאקנה. עם זאת, התפרצות אקנה מתרחשת רק אם אוכלים מזון המכיל יוד גבוה במשך תקופה ארוכה. אנשים שנוטים לאקנה צריכים מזונות אלו מספר פעמים בחודש ולא מספר פעמים בשבוע.

שרימפס ברוטב חמאה, שום ויין לבן, יאם ים
שרימפס ברוטב חמאה, שום ויין לבן, יאם ים | צילום: אפיק גבאי

 

 

חלב

למרות שהשפעות החלב עדיין קטנות, ישנם כמה מוצרי חלב שעדיין תורמים לבעיות בעור. מחקר שנערך בשנת 2005 קשר בין צריכת חלב גבוהה יותר לנוכחות של אקנה. בעוד שלמחקר היו פגמים מסוימים, כולל העובדה שהמשתתפים התבקשו פשוט להיזכר כמה חלב הם שותים ולא לרשום אותו בזמן אמת, מחקר שנערך לאחרונה, כולל מחקר שנערך בשנת 2012 באיטליה, מצא קשר בין חלב רזה לאקנה. זה כנראה קשור כמות גבוהה יותר של הורמונים ביו-חלביים בחלב רזה, שלא יכולים להיספג בשומן שמסביב.

 

מוצרי חלב
מוצרי חלב | צילום: אימג

מזונות עם ערך גליקמי גבוה

מבחר עמילנים כמו לחמים לבנים, פסטות ועוגות ואפילו סירופ תירס, גורמים נזק לעור ומשבשים את הדיאטה. מזונות הנחשבים לבעל ערך גליקמי גבוה , גורמים לעלייה מהירה ברמת הסוכר בדם. מחקר אוסטרלי קטן משנת 2007 מצא כי אכילה של מזונות עם ערך גליקמי נמוך, אצל גברים צעירים, שיפרו את עורם.

 

פסטה עם דלעת מתוך התוכנית של אהרוני 02.01.2011
פסטה עם דלעת מתוך התוכנית של אהרוני 02.01.2011 | צילום: ערוץ10_אהרוני בשישי

סוכר

אם מזונות עמילניים שמתפרקים במהירות לסוכר הם בעיה, אין זה מפתיע שסוכר שאוכלים באופן ישיר יכול להיות בעייתי לעור בצורה דומה. רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות להחליש את העור על ידי פגיעה ברקמות כמו קולגן ולגרום לעור להיות פגיע יותר לקווים וקמטים.

קוביית סוכר
קוביית סוכר | צילום: fotolia

אלכוהול

אלכוהול הוא משתן טבעי. ככל שאתם שותים יותר, אתם מתייבשים מהר. בצורה זו, הלחות של העור נפגעת וזה גורם לקווים וקמטים על העור שהופכים לחדים יותר עם הזמן.

 

אישה מקפיצה טקילה
אישה מקפיצה טקילה | צילום: fortolia