לא רק סושי: אלו מאכלים כדאי לא לאכול בהיריון?

רוב הנשים ההיריוניות נמנעות מסשימי ולא מתקרבות לטירמיסו, אך לא יודעות שיש עוד כמה מאכלים מפתיעים שכדאי לוותר עליהם בתקופה זו

היריון
היריון | צילום: פוטוליה

רוב הנשים הרות נמנעות מביצים, סושי ואלכוהול במהלך ההיריון ועדיין ישנם מזונות נוספים שיש לשים אליהם לב במשך תשעת החודשים. לדברי דיאטנית אוסטרלית מובילה בשם מלאני מקגרייס, ישנם מזונות רבים שיכולים להזיק לאמהות לעתיד ולתינוקות שטרם נולדו. חריגות קופאין כתוצאה משתייה מופרזת של קפה ותה, יכולים להזיק לעובר. בנוסף, כדאי להמנע מאכילת בשר קר.

 

"מחקרים בבעלי חיים מראים כי צריכה גבוהה של מזונות המכילים ניטריטים במהלך ההריון, עלולה להגביר את הסיכון לגידולים אצל צאצאינו", מציינת מקגרייס, שיצרה תוכנית להריון לנשים על מנת להבטיח שהן יאכלו דברים מזינים במהלך ההיריון, כדי למזער סיבוכים. זה כולל מגוון של פירות וירקות טריים, קטניות, מוצרי חלב, שומנים בריאים, בשר רזה ומבושל, עוף, דגים וביצים.

 

הריון הוא הזמן החשוב ביותר בחיי האישה וכל מה שקשור לצריכה התזונתית שלה בזמן הזה, ישפיע על אפיגנטיקה (שינוי הגן על ידי משובים מהסביבה ומהעולם)  של תינוקה. לקחת מולטי ויטמין זה לא מספיק. הדרישות ממנה הן לאכול לחם דגנים, אורז ופסטה המכילים ברזל, ניאצין וחומצה פולית.

 

"תת תזונה עלול להוות השלכות חמורות על התינוק גם בעתיד, מסכמת מקגרייס."דיאטה או תזונה שלא מכילה חומרים מזינים יכולה להשפיע על האפיגנטיקה של התינוק שלכן ולגרום לו לבעיות בריאותיות לאורך החיים כגון, עלייה במשקל, אלרגיות או סוכרת".

 

היריון
היריון | צילום: פוטוליה

מה לאכול במהלך ההיריון?

* שלבו דגים מבושלים היטב, כגון סטייק סלמון בתזונה, כדי להגביר את צריכת אומגה 3 שלכן

* תהנו חטיף בריא לפני שאתן יוצאות מהמיטה במידה ואתן נאבקות בבחילות בוקר

* לאכול ארוחות קטנות, קבועות לאורך כל היום כדי לשמור על תזונה טובה של הגוף

* הגדילו את צריכת המים שלכן כדי לעזור להפחית את התשוקה למזון

 

צום אוכל
צום אוכל | צילום: fortolia