לפני סכין המנתחים: הטיפול שאולי ירים לכן את הפנים

עד שמעיין הנעורים יהפוך מפנטזיה למציאות, נהיה נתונים לחסדיה של הטכנלוגיה שמנסה לשמור על עורינו צעיר גם אם עברנו את גיל הארבעים

עור פנים
עור פנים | צילום: fortolia
מונטנגרו
מונטנגרו | צילום: יחצ

מתיחה, הזרקה, ניתוח ומילוי. אם עברת את גיל 28, סיכוי סביר שהמחשבה על (לפחות) אחד מהם עבר לך בראש. לא קל להיפרד מהנעורים הוויזואליים ולהשלים עם המחשבה שמהיום הכל מתחיל ליפול מטה בכיוון ישיר אחד. רגע לפני שמפקירים את הפנים לחסדי הרפואה האסתטית, ישנו שלב ביניים שנועד להאט את התהליך, להיטיב על מראה העור ולשמר את הקיים.

 

ניסינו את הבולטים שבטיפולי האנטי אייג'ינג במרכז לטיפולים קוסמטיים ויופי "הלגה רקנטי", כדי להבין מה מסתתר מאחורי כל שיטת טיפול וטכניקה, כמה היא עולה, איך זה מרגיש והאם ישנן תוצאות מובחנות? כל הפרטים שיקדמו אתכם לעבר הזוהר.

 

פוטו Rejuvenation

מה זה אמור לעשות: מרבית הטיפולים הקיימים כיום בשוק, כוללים עבודה על שכבת העור החיצונית. הפוטו ריג'וביניישן חודר לתוך העור באמצעות הבזקי חום, עובד לעומקו ומכווץ את הרקמה הפנימית. המכשירים פועלים באורכי גל שונים היוצרים הבדל משמעותי בהשפעה התוך עורית. הטיפול אמור למצק את העור, להעלים כתמים, לשפר את מראה העור ולהביא לגוון אחיד.

 

איך זה מרגיש: המראה קצת מבהיל. זרוע המכונה הגדולה שעוברת על אזור אזור בפנים מפזרת הבזקי אור חמים מעט. לפי הפעלת המכשיר מגינה המטפלת על העיניים באמצעות משקפיים מיוחדים המונחים עליהן. ואז נדלקת המכונה ורעש בינוני בעוצמתו נשמע בחדר. בהתחלה עובדים בעוצמה נמוכה כדי להכין את הפנים ולאפשר למטופל להתרגל לתחושה. ככל שעטלה העוצמה, כך הבזקי האור חמים יותר ומורגשים. ישנם אזורים רגישים יותר בפנים, עליהם הטיפול מורגש היטב, אך המטפלת קשובה, עדינה ובודקת את תחושת המטופל כל העת, כך שלא צפויות הפתעות בתחום. למרות תחושת חוסר הנוחות במהלך ההבזקים, מדובר בטיפול נסבל ביותר שאורך פחות מחצי שעה, אך מתחיל בניקוי יסודי של הפנים, ממשיך בפילינג מעקצץ ורק אז עוברים לשלב ההבזקים.


היום שאחרי: נתחיל ונאמר שבכדי לראות תוצאות משמעותיות יש לעבור סדרת טיפולים. טיפול יחיד יכול להביא לשינוי מינורי אך לא מספק. על אף שהפנים עלולות להיות אדומות לאחר הטיפול, שלוש שעות לאחריו הפנים נראו בגוון הרגיל בלי כל כתם או סימן אדום. ביום המחרת הובהר משמעותית צבעו של כתם אדמדם קבוע על הלחי וגוון העור נראה אחיד יותר באופן משמעותי. בימים שלאחר מכן חזר הכתם כמעט במלוא עוצמתו. לאחר אבחון נוסף של הלגה רקנטי, הומלץ לחזור ולטפל בכתם באמצעות המכשיר.

 

BDR

מה זה אמור לעשות: כמו המזותרפיה, גם ה-BDR מטפל בעור באינטנסיביות במכשיר מחטים ונועד לסדר מחדש את הרשת האלסטית, להדק את העור ו"לאלץ" אותו לחזור לתפקוד תקין כדי לטשטש צלקות וקמטוטים. הטיפול במחטים מגרה את העור ויוצר פציעה מבוקרת על הרקמה כדי לאלץ אותה להתחדש על מנת לחזור לתפקוד נורמלי. במהלך הפציעה מחדירים לעור חומצה היאלורונית וחומרים פעילים אחרים החודרים לעומק העור ועובדים על מרקמו. סוגי המחטים השונים מאפשרים לעבוד ישירות על קמטוטים עדינים כולל בעפעף העליון, בעפעף התחתון, ובקמטוטים מעל לשפה העליונה, וברפיון בצדי הלחי.

 

איך זה מרגיש: מדובר בשיטת טיפול בעלת שלושה שלבים. בשלב הראשון מלבישה המטפלת על המכונה ראש פלסטיקי בעל זיזי פלסטיק עדינים וקצרים. שלב זה נועד "לשייף" את השכבות העור המתות ולהכין את העור לשאר שלבי הטיפול כמו גם להחדרת החומרים הפעילים. לאחר "טסט" קצר על העור, מעבירה המטפלת בצורת שתי וערב את ראש הזיזים הקטנטנים על גבי הצוואר ואז עוברת לפנים. התחושה היא של גירוד עדין בפנים, לא משהו מציק או שורט במיוחד. בשלב הבא מחליפה המטפלת את הראש הראשון בחלק דומה אך מורגש יותר, העשוי פלסטיק שלרוחבו מחטים קטנות וקצרות, במטרה ליצור שבילים שיאפשרו לחומצה היאלרונית לחדור טוב יותר. גם כאן התחושה נסבלת למדי, כשבאזורים שבהם העור דק יותר תחושת השריטה חזקה יותר. השלב השלישי הוא המשמעותי והמורגש ביותר. הראש הקודם מוחלף בראש דק שבסיסו מחטים ארוכות יותר היוצרות יחדיו צורת עיגול קטן. עוד לפני העברתו על כל הפנים והצוואר, מורחת המטפלת על הפנים שכבה נדיבה של חומצה וחומרים פעילים. או אז מופעלת המכונה וראש המחטים עובר על נקודתית על אזורים מקומטים או מוכתמים בפנים. זהו השלב השרט ביותר, כאשר סביב העיניים ובמצח התחושה לא מאוד נעימה, אך גם לא בלתי נסבלת. בתום הטיפול מונחת על הפנים מסיכה שקופה ספוגה בג'ל מרגיע בעל ריח פרחוני ועדין, שנועד להפחית את האדמומיות של העור המגורה. את המסרה מוסרים למטופל לשימוש חוזר בבית.

 

היום שאחרי: בשעות שלאחר הטיפול העור מעט אדום, אך מרגיש אלסטי ובריא. יום למחרת נראה העור קורן יותר והרגיש עשיר בלחות  ועבה יותר, תחושה נחמדה וחיונית בימים שבהם היובש ניכר על מרקם וגוון הפנים. השפעת הטיפול אמורה להיראות במהלך הימים שלאחריו, ואכן הרגשנו שהעור רווי בלחות ואלסטי מתמיד. את הטיפולים השונים במרכז ממליצות המטפלות ללוות ולגבות במוצרי הפנים שמפתחת רקנטי, בהם סבון פנים עדין המכיל חומצות שונות וחומרים פעילים ומרגש נעים מאוד על העור, טונר טיפולי מחדש וסרומים שונים כמו פורמולות גם תוספי תזונה.

 

טיפול בקור ובאוהל חמצן

מה זה אמור לעשות: גווינית' פאלטרו, ג'ניפר לופז ומדונה היו ממובילות הטרנד, שמטרתו . משיבים את מראה הנעורים ללא סכין המנתחים. עם ההתבגרות חלה ירידה בריכוז החמצן ברקמת העור, בעקבותיה העור הופך דק יותר, יבש יותר, בעל קמטוטים וכתמים, וללא האלסטיות שאפיינה אותו. בטיפולי החמצן מפעפעים חמצן טהור על עור הפנים באמצעות מסכה ומחולל חמצן מיוחדים, במטרה להרוות את רקמות העור העמוקות בחמצן. פרט להצערת העור, טיפולי חמצן אמורים להביא לשיפור בפצעי אקנה ו לקיצור משך ההחלמה מטיפולי פילינג שונים.

 

איך זה מרגיש: מתוך שלושת הטיפולים זהו הטיפול העדין ביותר. הוא מתחיל בניקוי הפנים ובפילינג מעקצץ, ולאחר מכן נמתחת רשת דקיקה על הפנים ועליה נמרחת מסיכה לבנה שאמורה לשמש מוליך אפקטיבי להחדרת החמצן לעור. כשהפנים מכוסות במסיכה לבנה, מעבירה המטפלת לגלגות ג'ל קפואות על הפנים במטרה לכווץ כלי דם ולהכין את העור לקליטת החמצן. לאחר הורדת המסיכה עוברת המטפלת על כל הפנים על צינור בעל פיה (מחולל) המזרים חמצן ישירות על הפנים, שבמקביל מורחת על הפנים במשך כ הטיפול ויטמין סי טהור. בשלב הבא מונח על הפנים מעין אוהל חמצן שקוף, לתוכו מוזרם חמצן המגיע לכל האזורים בפנים. התחושה מוזרה מעט וגם המראה, אך שום דבר לא מציק או מפריע.

 

היום שאחרי: למרות שמדובר בטיפול שמרגיש בריא, שום שיפור לא הורגש במראה, בתחושה ובמרקם העור.

 

כמה זה יעלה לכן?

מחירו של כל טיפול הוא 360 שקלים, הכוללים גם פגישת יעוץ. מחיר סדרת טיפולים נע בין כמה מאות ל-3000 שקלים, ובמרכז מתבצעים טיפולים נוספים כולל הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית.

 

 

 

מונטנגרו
מונטנגרו | צילום: יחצ