לא יורדים במשקל? 5 טעויות דיאטה נפוצות

קמילה אקרברג, מאמנת ותזונאית אוסטרלית, בוחנת את נושא הירידה במשקל ומצביעה על טעויות נפוצות שניתן לפתור מיד

בלה
בלה | צילום: אינסטגרם

קיצצתם את מספר הקלוריות בתפריט, אתם מתאמנים בדיוק כמו החבר או החברה שלכם, אבל לא רואים אותן תוצאות. אז מה קורה כאן, אם אתם עושים הכל לפי הספר, אבל בשטח עדיין המשקל לא יורד?

 

המאמנת האישית וכוכבת המדיה החברתית של סידני, קמילה אקרברג, בחנה את כל נושא הורדת המשקל והדגישה את טעויות המפתח שגברים ונשים עושים. היא גם סיפקה עצות כדי להבטיח חזרה למסלול. לגזור ולשמור.

לא אוכלים מספיק

בראש הרשימה של קמילה על טעויות הרזייה נפוצות, נמצאת הסיבה המעניינת: "אתם לא אוכלים מספיק". סלט קטן ביום ומנת יתר של אירובי - זו התפיסה הנפוצה של מה שצריך לעשות כדי לרדת במשקל. "זה לא נכון", כותבת כוכבת האינסטגרם בבלוג שלה ומסבירה שאי אפשר לשמור על רזון ולא לאכול. במקום זאת, יש להקפיד על אכילת מזון מזין, שהגוף מגיב אליו בצורה טובה, ולהימנע מדילוג על ארוחות.

 

כדאי להתחיל את היום עם ארוחת בוקר של 300-500 קלוריות, על מנת לתת תנופה לגוף ולשרוף קלוריות. שמירה על הורמונים בריאים, היא המפתח העיקרי לירידה במשקל.

 

אכילה בלילה
אכילה בלילה | צילום: שאטרסטוק

אימוץ הדיאטה של החברים

למרות שאתם עשויים לחשוב שכל שיטת דיאטה עובדת על כל אחד, למעשה הצרכים שלנו שונים מאד. "יש הבדל עצום בצרכים התזונתיים של נערה רזה ששומרת על הגזרה ושל מישהי עם עודף משקל שמנסה לאבד שומן בגוף", מסבירה קמילה.

מסת הגוף שונה מאחד לשני. לדוגמא, לאישה אחת ששוקלת 56 ק"ג יש 30 אחוז שומן בגוף ולאישה שנייה במשקל 56 ק"ג יש 20 אחוז שומן בגוף. למרות שהן חולקות את אותו משקל גוף כולל, האישה הרזה יותר תשרוף יותר קלוריות כי יש לה פחות מסת גוף מאשר לאישה השנייה. השריר דורש יותר אנרגיה, כדי לשמור על שומן הגוף.

 

בנוסף, לאנשים שונים יש מטרות שונות. כל אחד צריך לאכול את הכמות הדרושה לו לתחזוקת הגוף, לפי רמת פעילות ומטרה. מה שעובד בשבילכם, לא יעבוד אצל אחרים.

 

דיאטה
דיאטה | צילום: פוטוליה

נמנעים מפחמימות ואז חוזרים אליהן

כאשר אנשים רבים מנסים לרדת במשקל, הם חותכים בפחמימות. אסור לחתוך פחמימות בבת אחת, משום שיש בהן חומרים מזינים שהגוף עדיין צריך. "הפחמימות אינן האויב", אומרת קמילה. "תתרחקו מפחמימות מעובדות, אבל עדיין תאכלו את הטובות כדוגמת אורז חום, בטטות, פירות וירקות".

 

דיאטה
דיאטה | צילום: פוטוליה

אין לכם ידע רב על תזונה

עם שפע של מידע ברחבי באינטרנט על ירידה במשקל, זה כמעט לא פלא כי חלק מהעצות שיוצאות החוצה הן בכלל שגויות. "יש כל כך הרבה דמויות ומושגים שהושלכו בתקשורת על מזונות בריאותיים ומזונות מעולים", היא כותבת. ההמלצה של קמילה היא לקחת פסק זמן כדי לקרוא על תזונה ובריאות, וללמוד יותר. הקפידו לקרוא מידע טוב ממקורות מהימנים - כמו מאמרי ביקורת או ספרי לימוד וספרים אלקטרוניים המתייחסים למחקר. כך תהיו מצויידים היטב בידע שיציב לכם מטרות ריאליות לגבי ירידה במשקל.

 

אוכל
אוכל | צילום: fotolia

אתם אוכלים יותר מדי לרמת הפעילות שלכם

אם אתם לא אוכלים מעט מדי קלוריות, היזהרו, כי אתם עלולים לאכול יותר מדי. כיוון שאי אפשר לראות את הקלוריות, לפעמים קשה מאד לשמור על איזון וזה מונע מהתוצאות להגיע. זה כמו להסתובב עם לפיד בחושך ולא ממש לדעת להיכן מגיעים. ערכו מעקב אחר צריכת הקלוריות שלכם במשך זמן מה, כדי לקבל הבנה של מה אתם מכניסים לגוף. זהו כלי יעיל מאוד, שיביא בסופו של דבר תוצאות.

 

בלה
בלה | צילום: אינסטגרם