רוצים למצוא זוגיות לאחר החגים? כל הטיפים

לא קל לרווקים ולרווקות שביננו לעבור את תקופת החגים המשפחתית אך במקום להכנס לדכאון אפשר למנף את הזמן הזה לטובתכם

זוג אוכל סלט
זוג אוכל סלט | צילום: shutterstock
רווקה
רווקה | צילום: פוטוליה

הנה חגי תשרי כבר הגיעו ועימם החופשים המאולצים מהעבודה, שבירת השגרה, הארוחות המשפחתיות ולחלק מאיתנו מגיע גם הדכאון. טוב אולי לא באמת דכאון, אבל תחושה כבדה כזו של חשבון נפש.

 

אז כך מרגישים הפנויים שביננו בתקופה הזו, הלא יציבה, הלא שגרתית, המבאסת לפעמים, במיוחד כשמגיעים לארוחות חג עם המשפחה.

 

כולנו מכירים את הדודה הזו חסרת הטאקט שמציקה בשאלות "נו? מתי תתחתן?" "איך זה שאין לך חברה"? " אתה יודע שאתה מזדקן, חבל שתהיה אבא מבוגר"...

 

ולא מספיק שאתה גם ככה מבואס על החיים שלך, וצריך להתייצב לארוחות החג כי אם לא, אמא נורא תעלב, אז גם לוחצים לך בדיוק על אותן נקודות תורפה. התקופה הזו יכולה מאוד להעצים את הבדידות למרות שזו תקופה משפחתית כביכול.

 

נניח ויש לכם עסק, ואתם משקיעים מאמץ גדול בשיווק וגיוס לקוחות חדשים, הרי ברוב המקרים (אלא אם כן מדובר בעסק עונתי) תרגישו כי אתם עובדים "פול גז בניוטרל", כי יש חופשים בחודש הזה. אנשים נוסעים ואנשים חוזרים ולא ממש מעוניינים כרגע להחליט על קניית מוצרים חדשים או שירותים חדשים.

מתי הם יפתחו לדברים חדשים?

אחרי החגים כמובן.

 

כל יועצי השיווק ממליצים בתקופות של שפל, או ירידה, לשבת ולחשב מסלול מחדש. לנצל את השקט ממטלות היום יום על מנת להסתכל על העסק במבט עילי. איפה הייתי ולאן אני הולך?

 

לתכנן יעדים ומטרות ולהתחיל לבנות תשתית שאולי תיקח קצת זמן אבל תניב פירות בעתיד.

כך בדיוק גם בחיים האישיים כדאי להתייחס לתקופת החגים גם כתקופה של עצירה, חישוב מסלול מחדש ובניית תוכנית פעולה ומטרות לשנה החדשה.

 

 

 

 

אז איך אפשר למנף את תקופת החגים לטובתך?

 

 

  • קחו לכם הפסקה אמיתית מהכל. תנצלו את זה שיש לכם חופש שלא ממש בחרתם לקחת, כך שלעבודה אתם לא הולכים. קחו הפסקה מהחיים, מהמטלות היומיומיות, מהמחשבות הטורדניות ומהחרדות על העתיד.
  • בזמן שאתם בחופש, תעשו רק מה שאתם באמת אוהבים לעשות ולא מה שחייבים כי צריך (למשל, ללכת למכון כושר למרות שאני שונא את זה). תהיו בחופש אמיתי, פרגנו לעצמכם.
  • כשאתם מפרגנים לעצמכם, מכבדים את עצמכם ואוהבים את עצמכם , אתם תראו שמשהו מתחיל לקרות , משהו טוב. מן התאהבות כזו בעצמכם. וכולנו יודעים שכשאתה אוהב את עצמך יהיה לך הרבה יותר קל ובריא לאהוב את האחר, בת זוג למשל.
  • נצלו את ההפוגה מהחיים והשקט לשבת ולחשוב מה אתם באמת רוצים. מה הייתם רוצים לאחל לעצמכם לשנה החדשה. כשאתם עושים זאת שימו לב איך זה מרגיש לכם בבטן. האם יש צביטה של פחד, של חוסר אמונה, או התרגשות. אם מדובר בהתרגשות, אתם לגמרי בכיוון.
  • התחילו לבנות תשתית לדברים שרציתם לעשות, או חשבתם שחשוב ודחיתם בגלל חיי היום יום העמוסים והלחוצים. לדוגמא: אם חשבת שכדאי לך להתחיל להתאמן, זו בדיוק ההזדמנות להתחיל. או אם רצית ללמוד משהו, לפתח תחביב חדש, לעבור דירה, להחליף עבודה, כל שינוי משמעותי וגדול, זה הזמן.
  • קבלו החלטה שאחרי החגים אתם מפנים את כל תשומת הלב למציאת זוגיות רצינית אמיתית וארוכת טווח (אם זה מה שאתם באמת רוצים). בנו תוכנית פעולה של כל הצעדים שאתם צריכים לעשות על מנת להגיע לשם. בין אם על עצמכם ובין אם בסביבה ובאורח החיים.

 

לסיכום, כמו כל דבר בחיים, הכל תלוי בגישה ובנקודת ההשקפה על הסיטואציה.

אפשר להתייחס לחגים כאל סיוט, תקופה קשה שמעצימה את תחושת הבדידות, ואפשר גם לנצל אותה לטובה. לחשוב שזו פעם אחרונה שאתם עוברים את התקופה הזו ללא בן זוג לצידכם, ועדיין יכולים לעשות מה שאתם רוצים מבלי להתחשב בצד השני. נצלו את הזמן היטב, וחג שמח. ניפגש אחרי החגים.

 

***הכותבות הן בילי שינגרט-רחמן ורוית מגדל, בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך".