7 מזונות שיקלו על קיבה רגישה

האכילה המרובה בתקופת החגים גרמה לכאבי בטן? בננות, תה צמחים או יוגורט - הם חלק מהמזונות יכולים להקל ולרפא

התכווצויות
התכווצויות | צילום: אימג' בנק / Getty Images

סובלים מקיבה עצבנית, שגורמת לכם לכאבים שמכופפים אתכם? הוסיפו לזה התכווצויות, בחילות או שלשולים - והתמודדות עם קיבה עצבנית הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית כאשר מתמודדים עם משימות היום. למרות שזה רעיון טוב לשמור על דיאטה פשוטה במהלך תקופה זו, מזונות מסוימים יכולים למעשה לעזור להרגיע את הבטן.

 

אם לעיתים קרובות אתם מוצאים את עצמכם עם קלקולי קיבה או התכווצויות, הנה רשימה של מאכלים שיכולה לעזור:

בננות

ישנה סיבה מדוע בננות הן מאיץ האנרגיה המומלץ עבור רצי מרתון. בננות טובות לעיכול בקלות ובדרך כללה הן לא גורמות לבטן רגישה. הפרי ידוע למעשה בסיוע בבעיות קיבה מאחר שהוא מכיל פקטין, מה שמסייע לתנועות מעיים תקינות.

 

בננה
בננה | צילום: fotolia

פפאיה

הנה עוד כמה פירות טרופיים שאפשר להוסיף לרשימת הבטן. אכילת פפאיה עוזרת לעודד עיכול טוב, להקל על עיכול, ועוזרת גם בבעיות עצירות. הקסם הוא פאפאין, אנזים אשר מסייע לשבור חלבונים ולהרגיע את הבטן על ידי קידום סביבה חומצית בריאה.

 

 

 

אורז לבן

כאשר הבטן שלכם מרגישה לא טוב, הכי כדאי להיצמד למזון לבן כמו אורז, טוסט או תפוחי אדמה מבושלים. חוץ מזה אין להוסיף לחץ נוסף על מערכת העיכול שהיא כבר גם ככה רגישה. מזונות אלו מסייעים להקל על שלשול, על ידי ספיגת נוזלים של הצואה.

 

אורז
אורז | צילום: יחצ

ג'ינג'ר

מחקרים רבים מראים כי זנגביל עובד היטב כמו תרופה, המשפרת את הבריאות הכללית ואת מערכת העיכול. 
אם אתם מחליטים לקחת ג'ינג'ר, הכמות המומלצת היא 4 גרם מדי יום. (התחילו עם 1 גרם אבקת ג 'ינג' ר או שווה ערך שלה, כל ארבע שעות לפי הצורך). אפשר גם ללעוס חתיכת זנגביל טרייה או חתיכת ממתק ג'ינג'ר.נסו זנגביל טרי  במים חמים לתה חם מרגיע.

 

צילום: אימג

רוטב תפוחים

כמו בננות, תפוחים הם מקור טוב של פקטין, אשר מסייע להפחתת הסימפטומים של שלשול. אם אתם מתמודדים עם בטן רגיזה, אפשר לדלג על תפוחים טריים ולבשל אותם על מנת להקל על העיכול.

 

תפוחים מזן זהוב
תפוחים מזן זהוב | צילום: ישראל דורון, משרד החקלאות

תה צמחים

מלבד ההשפעות המרגיעות של כוס תה חם,  למנטה וקמומיל יש תכונות ריפוי בטן ספצפיות. מחקר שנערך לאחרונה הראה כי מנטה עוזר למנוע כאב במעי הגס. מנטה גם עוזר בבחילות. מחקרי הראו כי קמומיל מקל על כאבי בטן.

 

קמומיל
קמומיל

יוגורט

רוב מוצרי החלב יכולים להזיק לבטן רגיזה, אך מנה של יוגורט רגיל יכולה להיות בעלת השפעה הפוכה. המפתח הוא לוודא שאתם בוחרים ביוגורט עם חיידקים פעילים. אלו יגדילו את מספר החיידקים הטובים במעיים שלכם, יעזרו לעיכול ויקטינו את התחושה הלא נוחה של נפיחות. באופן אידיאלי, כדאי לבחור יוגורט רגיל אורגני.