מה יקרה לגופכם לאחר שתשתו בירה?

רגע לפני שאתם חוגגים את אוקטובר פסט: פסטיבל הבירה הכי גדול בעולם בואו לקרוא על יתרונות וכמה כדאי לצרוך כדי לא לעלות במשקל

בירה
בירה | צילום: פוטוליה
בחורה שותה
בחורה שותה | צילום: פוטוליה

הנה תירוץ להשתתף בחגיגות אוקטובר פסט. למי שלא יודע, מדובר בפסטיבל הבירה הגדול בעולם שנערך כל שנה באוקטובר במינכן ואומץ בכל העולם. גאם אצלינו חוגגים את חודש הבירה. אז אם דאגתם ששתייה מרובה של בירה, מזיקה לבריאות, תחשבו על זה שוב.

 

חוקרים מצאו כי שתיית בירה יכולה להרים את מצב הרוח שלכם ולגרום לכם להרגיש טוב עם מי עצמכם. הרדונין, הוא מרכיב מפתח הנמצא בבירה ושופע שעורה. במקרה הוא גם מפעיל קולטני דופאמין במוח. כל זה זה גורם לעלייה של הכימיקל באזור קבלת ההחלטות של המוח, כך טוענים מדענים גרמניים. ממצאים אלו מסבירים מדוע אנשים מסויימים ששותים יותר מכוס בירה אחת עדיין נשארים מפוכחים.

 

מצד שני אורדנין מעורר תהליך הנקרא רעב הדוני - הדחף לצרוך מזון או שתייה בשביל הנאה, בניגוד לרעב או לצמא. שתיית בירה בלילה של בילוי במקום וודקה או משקאות אלכוהוליים אחרים, לא תהרוס את הכבד שלכם.

 

החוקרים מצאו גם ויטמין שקיים בבירה וחלב ובו ניתן להשתמש בטיפול בכאב לאחר כימותרפיה.

 

עוד 6 סיבות לשתות בירה

המלחמה בשפעת לא יכלה להיות מהנה יותר

מחקר יפני שפורסם ב"ג'ורנאל מדיקאל מולקולאר מורפולוגי" מעיד על כך שצמח הכשות המשמש אחד ממרכיבי הבירה הוא בעל איכויות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון והוא זה שמעניק את המרירות לבירה.  סגולותיו של הצמח הם רבים כמו גם העובדה שהוא מכיל ויטמין B6 וחומצה פולית. 
איכויות אלו מדכאות את התפתחותם של הוירוסים הקשורים למערכת הנשימה ותורמים בוודאות למניעת דלקת ריאות.

 

שתיית בירה מונעת אבנים בכליות
כבר ידוע שהבירה משתנת. מחקר פנלנדי מעיד על כך שבירה עשויה להפחית ב40% את הסיכוי לפתח אבנים בכליות אך חשוב מאוד לשתות אותה באופן מתון משום ששתיית בירה בצורה מופרזת עלולה להחמיר את המצב בקרב אלו שיש להם נטייה לאבנים בכליות.
המינון המומלץ לנשים הינו 250 מ"ל ליום -שווה ערך לפחית בירה.
המינון המומלץ לגברים הינו 500 מ"ל ביום-שווה ערך ל2 פחיות בירה.

 

לילה לילה מסתתרת הלבנה
הבירה מסייעת במצבים של נדודי שינה. באוניברסיטת אקסטרמדורה שבספרד, מצאו שיש לבירה השפעה מרגיעה ויכולה לסייע לאנשים עם בעיות שינה. מרכיב ה"לופולוס" ("כשות"), מגביר את פעילותו של GABA  בגופנו. GABA  הינה חומצה אמינית המשמשת כ-סם הרגעה טבעי לגוף. ל-GABA יש אפקט מרגיע גם מבחינה גופנית וגם מבחינת מערכת העצבים וכך הוא מכין את הגוף לשינה שלווה. (גם כאן מדובר באותו מינון בירה לנשים ולגברים).

 

מניעת מחלות לב וכלי דם

מחקר הולנדי אשר פורסם בג'ורנאל היוקרתי "ט'ה לאנסט" מצא שאנשים ששתו בירה באופן יומיומי בצורה מתונה כמובן, זכו למדדי ויטמין B6, גבוהים ב30% מאשר המדדים שנבדקו בקרב אלו שלא צרכו בירה כלל. ויטמין B6  אחראי על פינוי חומר שנקרא הומוציסטאין. חומר זה (הקיים בעיקר אצל אנשים האוכלים הרבה בשר בקר) מוסיף לסיכוי לחלות במחלות לב. ויטמין ה6B הקיים בבירה כאמור מסייע לפינוי חומר זה מהגוף. מחקר נוסף במרכז ללימודי הלב בברצלונה בדק ומצא שלבירה יש אפקט המגן על מערכת הלב וכלי הדם ואפילו מצמצם צלקות בשריר הלב הנוצרות כתוצאה מאוטם שריר הלב, דבר שמשפר תפקודי לב אחרי התקף.  והוא אפילו שומר על עוברים (בבטן אמם) מפני מחלות כלי דם.

 

הבירה מווסתת את פעילות מערכת החיסון
צריכה מתונה של בירה, מטיבה עם המערכת החיסונית. הבירה מקנה לגוף עמידות מפני זיהומים ודלקות. מחקר מראה  שצריכת פחית בירה ברמה יומיומית בקרב נשים  ו 2פחיות אצל גברים הצליחו להגביר את ריכוז תאי ההגנה של המערכת החיסונית וכך להעלות את ייצור הנוגדנים.

 

מניעת התפתחות מחלת האלצהיימר
קבוצת מדענים מאוניברסיטת "לויולה" בארה"ב ערכו סקר של 34 מחקרים המקשרים בין צריכת אלכוהול לבעיות קוגניטיביות.  במחקר השתתפו שלוש מאות שישים אלף מתנדבים והתוצאות היו שלאלה ששתו בירה בצורה מתונה היה סיכוי מופחת ב23% לחלות באלצהיימר. כאשר השוו אותם לאנשים שכלל לא צורכים את המשקה במחקר נמצא כי להם קיים סיכוי גדול יותר.

 

הבירה מומלצת לספורטאים בסיום הפעילות

לאחר מאמצים גופניים, איבוד נוזלים ותשישות, הבירה מסייעת לגוף בהחזרת האנרגיה בזכות הפחמימות שבבירה. גם המלחים אשר קיימים בה מסייעים לחזרה מהירה יותר לשגרה לאחר אימון. כמובן יש לזכור את המינונים הנכונים ואין להגיע לכמות מופרזת.

 

 

 

בירה
בירה