מה יקרה לגופכם אם תשתו קפה כמה פעמים ביום?

לכבוד יום הקפה הבינלאומי בדקנו האם קפה זה בריא, כמה קלוריות זה עולה לנו, מה הכמות המומלצת ביום ומהם יתרונותיו. 10 דברים שחייבים לדעת

עור
עור | צילום: פוטוליה
עור
עור | צילום: פוטוליה

עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום היא עם כוס קפה חם. אבל האם ידעתם כי מלבד הארומה הממריצה, הטעם המחייה והייחודי, כוס הקפה מכילה גם סדרת הטבות בריאותיות למרות המיתוסים השליליים?

 

הנה כמה עובדות מרגשות שאולי לא ידעתם על קפה:

 

אפס קלוריות בכל כוס

1. קפה הוא מספר אחד של נוגדי חמצון. מחקר חדש הראה כי קפה הוא מקור עשיר של חומרים נוגדי חמצון, ותורם באופן משמעותי לצריכה נוגדת החמצון הכוללת היומיומית שלכם. נוגדי חמצון יכולים לעזור להגן על התאים מפני חמצון הגוף, מחלות לב, סרטן והזדקנות מוקדמת.

 

2. בין אם אתם בוחרים בקפאין או תערובת נטולת קפאין, עדיין תקבלו את כל היתרונות של נוגדי חמצון, שכן שניהם מכילים מרכיבים דומים.

 

3. קפה עוזר לכם ללמוד טוב יותר ולהישאר ערניים בעבודה. מחקרים מראים כי אנשים ששותים קפה רגועים ומעניינים יותר בעבודתם. הקפאין בקפה עוזר לשחזר ולשמור על ערנות - שיפור הביצועים ושיפור מצב הרוח של. זה עוזר במיוחד בחצי היום השני בעבודה. בזמן למידה, קפה מסייע לשפר את תשומת הלב, העירנות והגברת הקשב ועל ידי כך מאפשר למידה.

 

4. קפה משפר את הביצועים הפיזיים שלכם. על פי מחקר, קפאין משחק תפקיד באספקת אנרגיה לביצועים פיזיים טובים יותר. יתרון זה יכול לעזור לספורטאים לבצע טוב יותר תרגילי סיבולת של משכי זמן קצרים וארוכים ובעוצמה גבוהה. זה יכול גם להפחית שרירים תפוסים לאחר אימון ואת  הרגשת העייפות במהלך הדקות האחרונות של עבודה מאומצת של הגוף.

 

5. אפס קלוריות בכל כוס! כוס קפה אחת מכילה פחות מ -2 קלוריות. למעשה הקלוריות מגיעות ממה שאתם מוסיפים לקפה. אז זכרו להכין או לקנות כוס עם פחות סוכר חלב דל שומן או קרם קצפתי אחר.

 

מונע קמטים בעור

6. קפה יכול לעזור על הגנת עורכם. העור שלכם נחשף כל הזמן לגורמים חיצוניים מזיקים כגון אור UV, אשר עלול להשפיע על בריאות התאים בגוף ולגרום להם נזק. אבל עם תכונות נוגדות חמצון עשיר של קפה, תוכלו לעזור לעור שלכם להילחם נגד ההשפעות המזיקות של השמש ולמנוע קמטים.

 

7. קפה יכול לעזור להקלה על כאבי ראש. מחקר מציע כי כוס קפה מקלה על תסמיני מיגרנה ואף עוצרת אותם בשלב מוקדם מאוד של כאב ראש. הסיבה לכך היא כי, חומרים להרחבת כלי הדם גורמים לכאבי ראש וסקולריים. בעוד חומרים כמו קפאין מקטינים את כלי הדם ועוזרים נגד ההשפעות הכואבות של התרחבות כלי הדם בראש.

 

8. הקפה אינו מפריע לספיגת סידן. תפיסה מוטעית נפוצה היא כי, שתיית קפה עלולה להוביל לאובדן סידן מהגוף. עם זאת, עדויות האחרונות הראו כי לקפה אין השפעה שלילית על בריאות העצם. וכמובן, עצמות בריאות חזקות הן תוצאה של דיאטה עשירה בסידן., הכנת קפה עם כוס מלאה של חלב יוכלו לעזור לכם לענות על הצרכים של סידן.

 

9. אתם יכולים לשתות 3-4 כוסות ביום! עבור רוב שותי הקפה, ההמלצה על צריכה מתונה היא 300 מ"ג קפאין ביום וזה שווה ערך ל -3 / 4 כוסות קפה מסיסות.

 

10. קפה מסיס הוא קפה . קפה מסיס מעובד באמצעות פולי קפה טהור ומים ללא תוספים בכלל.

 

עור
עור | צילום: פוטוליה