שימו לב: 7 דברים שגורמים לעור להזדקן מהר

מעישון אקטיבי ופסיבי למזונות דלקתיים ועד לשינה על הפנים - מרגישות שהעור שלכן מתבגר מהר? קבלו את כל הסיבות

אישה
אישה | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

מזונות דלקתיים

הארוחות היומיות של רובינו מלאות במזונות שגורמים לדלקת כרונית, כגון שמנים צמחיים, מרגרינה, בשרים אדומים, לחם לבן, ממתקים, מזונות מעובדים שלא עושים טוב לעור. מזונות אלו יכולים לגרום לדלקת בגוף, אשר עשויה להאיץ את היווצרות קמטים. כדי למנוע הזדקנות מוקדמת, יש להכניס לתפריט היומי שלכן מזון עשיר בחומצות שומן אומגה 3 וחומצה אלפא לינולנית (ALA) כגון זרעי פשתן, שמן זרעי פשתן, אבוקדו, סלמון, ושמן זית. מזונות אלה יסייעו לעור לשמור על מראה רך וגמיש שלה.

בנוסף, הקפידו לאכול פירות וירקות, השופעים באבץ, סלניום, ויטמין C ובטא קרוטן. כל אלו הם שחקני מפתח בייצור קולגן (אשר שומר על העור), כמו גםמגנים מפני רדיקלים חופשיים. שתי אפשרויות טובות הן פלפלים אדומים וגזר.

לבסוף, ודאו שאתן מקבלות מספיק חלבון. מחקרים מראים כי, כמות לא מספקת של חלבון יכולה לגרום לדמעות, קמטים, סדקים בעור. המטרה היא לאכול לפחות מזון אחד המכיל חלבון (ביצים, בשר בקר רזה או עוף, שעועית) בכל ארוחה.

קוס
קוס | צילום: shutterstock

אובדן הורמון הגדילה- HGH

הגוף שלכן מייצר הורמון גדילה אנושי (HGH) בבלוטת יותרת המוח. בין הפונקציות הרבות שלו, HGH עובד עם הקולגן כדי לשמור על העור ועל הרכב השריר. ככל שמתבגרים, הייצור הטבעי של הקולגן בגוף מתמעט וזה גורם לעור רפוי יותר ודק. את ההשפעות האלו אפשר להאט על ידי שילובים של חומצות אמינו, שמעוררים את ייצור הקולגן ואת ייצור הורמון הגדילה.

 

הפי אוור

אלכוהול הוא משתן טבעי וככל ששותים יותר אלכוהול כך הגוף מתייבש יותר. אלכוהול מבטל את הלחות הטבעית של העור ושתייה מופרזת מחריפה קווים דקים בעור, אקנה, קמטים - אשר גורמים למראה מבוגר. שתייה מוגזמת גורמת לכבדלעבוד קשה כדי לשטוף את הרעלים ואת הטומאה מהגוף, וכאשר זה עובד בצורה יעילה יותר, התוצאות נראות על גבי העור.

 

נשים ואלכוהול
נשים ואלכוהול | צילום: fortolia

מתח

דאגה מתמדת, חרדה, או מתח, הם האוייב הכי גדול של עור הפנים.  ללחצים הקשורים לעבודה עשויה להיות השפעה מזיקה על ה- DNA בתאים, גורמת לפגיעה בתאים ומאיצה את תהליך ההזדקנות. בנוסף, מתח מגביר את לחץ הדם ומשבש את הרגלי הרגלי השינה ושילוב זה יגול לגרום לכן להראות מבוגרות יותר.

גם אם אתן לא מצליחות להוריד לחץ, נסו להגביל את כמות הקפאין שאתן שותות, להימנע ממזונות מעובדים, אשר יכולים ללחוץ על מערכת העיכול ולנסות לעשות כמה שיותר יוגה או מדיטציה, על מנת לשפר את מצב הרוח שלכן.

 

יוגה
יוגה | צילום: צילום מסך - elephantjournal.com

שינה מועטת

יותר משליש מהמבוגרים האמריקאים לא מקבלים את כמות השינה המומלצת ללילה, מה שעלול לגרום להשפעות שליליות גדולות על הבריאות ולפתח עלייה במשקל, פגיעה במערכת החיסונית, ירידה בפוקוס, עור חיוור וזיכרון פגוע.

נסו להגיע בין שבע לתשע שעות שינה בלילה, אבל שימו לב, שינה ארוכה מדי על צד אחד של הפנים שלכן יכולה לגרום לקמטי "שורות שינה". הדרך הטובה ביותר להימנע מקווים דקים וקמטים היא על ידי שינה על הגב אושינה על מצעי סאטן ומשי.

 

מושיק
מושיק | צילום: פוטוליה

שיזוף יתר

שיזוף הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שאתן עושות לעור שלכן. מלבד הסיכון לסרטן, חשיפה מוגזמת של קרינת UV מחלישה את תאי העור ואת כלי הדם, מה שגורם לשיזוף מקומט - מראה עורי שרואים על אנשים שבילו את כל חייהם בחוץ.

אז איך להגן על עצמכן? קרם הגנה. כל היום כל יום. זה אולי נראה מובן מאליו, אך מחקר אוסטרלי שנערך בארבע השנים האחרונות אישר רשמית את מה שחשדו המומחים מזה זמן רב: שימוש רגיל ויומיומי של קרם הגנה יכול להיאבק בקמטים, להפחית את הסיכון לפתח סרטן עור ולשמור על עורכן חלק וגמיש. יש להשתמש בקרם הגנה עם מקדם של לפחות 30 ולמרוח על הפנים והגוף כל שעתיים בימים חמים כשאתן נמצאות בחוץ.

אם דילגתן על קרם השמש ונשרפתן, ייתכן שלא יהיה הרבה מה לעשות, אבל בפעם הבאה שתצאו החוצה,  מרחו קרם לחות יומי עם ויטמין c. אם אתן מוסיפות ויטמין E, האפקט הוא קצת יותר טוב, ואם אתן מוסיפות מלטונין לתערובת, זה מגן באופן דרמטי על העור.

שיזוף
שיזוף | צילום: fortolia

עישון

עישון גורם למחלות לב, פוריות, סרטן שלפוחית השתן, לחץ דם גבוה, וכמובן סרטן הריאה. עם זאת, אם אף אחד מתופעות הלוואי האלה לא מניע אתכן לזרקו לתמיד את הסיגריות, דעו לכן שעישון  מחריף את מצבי העור כגון פסוריאזיס ומקטין באופן כרוני את תאי העור של החמצן, מה שעלול לגרום לצביעה חיוורת ולא אחידה של העור. עישון ועישון פסיבי גורמים להתמוטטות של קולגן ויכולים להוביל לעור רפוי לא רק על הפנים, אלא גם על הזרועות ועל השדיים. לבסוף, מעשנים משתמשים בשרירים סביב הפה שלהם וזה מה שגורם לקמטים עמוקים באותו מקום.

 

עישון
עישון | צילום: shutterstock