ביי לקפה: 7 סיבות טובות מדוע כדאי לשתות תה ירוק

הסתיו כבר כאן וזה הזמן להכניס לתפריט היומי שלנו תה ירוק בעל סגולות תזונתיות ובריאותיות

תה ירוק
תה ירוק | צילום: shutterstock

תה ירוק הוא משקה דינמי הנגזר העלים של שיח פורח המכונה קמליה סינסיס. מדובר במשקה מרגיע ומרפא המוכר בעולם יותר מ 4000 שנה. הוא בעצם הפך לתרופה ביתית שמקלה על מחלות רבות.

גם היום, תה ירוק ממשיך לעורר עניין בקרב חוקרים, בגלל בעיקר הודות לנוגדי החמצון שהוא מכיל. תרכובות בתה ירוק, כגון קטצ'ינים ופוליפנולים, עשויים לסייע במאבק במחלות לב, סרטן ודלקת פרקים.

מעניק חיוך יפה יותר

צחצוח ושימוש בחוט דנטלי לשיניים באופן יום יומי, משפרים את הגיינת הפה, אבל איך שתיית תה משפיעה על בריאות השיניים שלכם?

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of the Japanese Society" למדעי המזון והטכנולוגיה, הקטצ'ינים בתה הירוק עשויים לסייע בסילוק חיידקים הקשורים במחלת חניכיים ובעששת השיניים. קטצ'ינים הם סוג של נוגדי חמצון. כבונוס נוסף, הם עשויים גם לעזור בהפחתת ריח רע מהפה.

 

יונית
יונית | צילום: פוטוליה

עוזר נגד סרטן העור

חשיפה מוגזמת לשמש, עלולה לחשוף אתכם לקרינה אולטרה סגולה (UV), מה שמגדיל את הסיכון לסרטן העור. 

מחקר שנעשה בארצות הברית,  מיקם תה ירוק כטיפול פוטנציאלי לסרטן העור. תה ירוק מכיל כמויות גדולות של EGCG, נוגד חמצון רב עוצמה. החוקרים מצאו כי תמצית תה ירוק מצופה, יכולה להתכווץ או אפילו לחסל את גידולי סרטן העור.

 

מונע מחלות לב

שתיית תה ירוק לבדה לא תמנע התקפי לב, אך מחקר שפורסם בעיתון האירופאי של קרדיולוגיה מונעת, מצא  מציע שזה עשוי להיות טוב לעורקים. אנשים שצרכו תה ירוק הראו סימנים של כלי דם בריאים יותר מאלה שלא.
מחקר נוסף שפורסם לאחרונה בכתב העת "Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Disease" הניב תוצאות לבביות. הממצאים מראים כי תה ירוק יכול להוריד את לחץ הדם ואת הכולסטרול.

 

מונע דלקת פרקים

מחקרים מראים כי ה ECGG בתה הירוק עשוי לסייע במניעת דלקת מפרקים שגרונית. לדוגמה, מחקר מאוניברסיטת מישיגן מציע כי, EGCG יכול לעצור את המערכת החיסונית שלכם מלייצר מולקולות מסוימות הגורמות תסמינים של הדלקת.

לראות מקרוב

האם ידעתם כי רקמות העין יכולות גם לספוג נוגדי חמצון? ממחקר בבעלי חיים שפורסם בכתב עת של חקלאות ומזון עולה כי, ECGG וחומרים מועילים אחרים בתה ירוק יכולים לעשות את דרכם אל רקמת העין. הם עשויים לספק הגנה מפני מחלות הקשורות לעין, כגון גלאוקומה.

 

עיניים
עיניים | צילום: שאטרסטוק

לסמוך על המוח

מחקרים על EGCG הניבו גם תוצאות חיוביות בתחום מחקר אלצהיימר. על פי מחקר של אוניברסיטת מישיגן, ECGG מונע הצטברות של פלאקים הגורמים להידרדרות המוח בחולים עם דמנציה. זה עשוי גם לעזור להגביר את הפעילות הקוגניטיבית.

 

שינה קלה

חסימת דום נשימה בשינה (OSA) גורמת להפרעות תקופתיות בנשימה בזמן השינה. זה משבש את זרימת החמצן למוח. אם לא מטפלים בבעיה, זה יכול להשפיע על הזיכרון ויכולת הלמידה שלכם.

מחקר שפורסם מצא כי נוגדי החמצון החזקים של התה הירוק עשויים לסייע בהגנה על אנשים עם OSA. אנשים שסבלו מ OSA וקיבלו קטצ'ינים ביצעו הרבה יותר טוב  מטלות קוגניטיביות מאשר אלו שלא קיבלו.

מושיק
מושיק | צילום: פוטוליה