מה חשוב לדעת על הטרנדים המובילים בעיצוב גרפי

עולם העיצוב הגרפי לא עומד במקום והוא משתנה ומתחדש כל הזמן. מה שריגש אותנו בעבר, מרגש אותנו היום פחות ומה שמשך את תשומת הלב והעין שלנו, משפיע פחות מבעבר. אבל תוכן צריך לייצר והדרישה אליו רק הולכת וגוברת ובשנים האחרונות ישנם טרנדים עיצוביים חדשים שתופסים את מקומו של העיצוב הישן.

איורים על תמונות

ומה לגבי התוכנות הגרפיות? הן נותנות את התמיכה הדרושה לכל טרנד עיצובי. התוכנות הגרפיות הולכות ומשתפרות ומסייעות לעשות הכול עם כלים מתקדמים, מה שמאפשר ליצור עיצובים משוגעים שפעם אי אפשר היה ליצור והם גם לא היו עוברים בקלות.

הנה כמה מהטרנדים החמים ביותר בעולם העיצוב הגרפי, טרנדים שנראה שחלקם עומדים להישאר איתנו עוד זמן רב וכדאי לשים אליהם לב:

מונוכרומטיות

הוא אומנם לא טרנד חדש בתחום של עיצוב גרפי  והוא קיים כבר לא מעט שנים בעיקר בעולם הצילום אך הוא נראה במחוזותינו יותר ויותר בשנים האחרונות. מונוכרומטיות היא בחירה בצבע אחד וחלוקה שלו לרמות כהות שונות מה שיוצר מגוון רחב של גוונים.

מונוכרומטיות

LOW POLY

כשצריך לתפוס את העין ואת תשומת הלב צריך לעשות משהו אחר, משהו שישבור את השגרה אליה רגילה העין שלנו. LOW POLY  הוא ציור במשולשים ובצורות גאומטריות אחרות שמדגישות חלקים באלמנט העיצובי ויוצרות צורות של שברים מובלטים. עם LOW POLY אפשר ליצור בין השאר צורות פוליגוניות תלת ממדיות.

LOW POLY

מעברי צבע

"הלו", אתם אומרים לעצמכם, מעברי צבע זה כל כך שנות התשעים... איך הם מתקשרים בדיוק לטרנדים עכשוויים בעיצוב גרפי? אז זהו, שהם חזרו ובגדול וניתן לראות אותם היום בכל מקום ברשת. טוב הם לא בדיוק כמו אז והם סולידיים יותר, עדינים יותר ובצבעים מחמיאים יותר אבל הם כאן ובגדול והם לא הולכים כנראה לשום מקום בזמן הקרוב.

מעברי צבע

אלמנטים נעים

נכון, הם קיימים כבר לא מעט זמן והם נקראים גיפים, אבל השימוש בהם הולך וגובר בזמן האחרון מאותו הצורך שהוזכר כאן – הצורך לשבור את הישן והמוכר, הצורך ללכוד את העין בכל דרך שהיא. הגיפים הם תמונות זזות והם יכולים להופיע בצורות שונות כמו אלמנט שנע בתוך רקע או רקע שזז סביב אלמנט עומד. הם חדשניים ומיוחדים ובעיקר יוצרים עניין, והם דרך מצוינת להעביר רגשות ותחושות.

אלמנטים נעים

איורים על תמונות

אין סיכוי שלא נתקלתם בהרבה מהם בשנה האחרונה על כל חומר גרפי שהוא כמעט. שוב, עם כל הכבוד לתמונה טובה אם אין משהו ש"ישבור" אותה, משהו שיהפוך אותה לחדשנית היא תהיה עוד אחת מרבות אחרות. בדיוק בגלל זה הולך ותופס לו תאוצה טרנד האיורים על תמונות, איורים שלוקחים כל תמונה ומרימים אותה בכמה רמות למעלה. זה אחד הטרנדים החזקים ביותר של הזמן האחרון והוא הולך להיות מרכזי גם בשנים הקרובות.

איורים על תמונות

גופנים צועקים

לא רק התמונה צריכה לצעוק אלא גם המלל שבה ואחד הטרנדים המובילים בעיצוב גרפי הוא הגופנים החזקים. לא עוד עדינות ולא עוד סימטריה, אלא פונטים צועקים, כאלו שהינם מודגשים ומושכים את העין. תוכנות גרפיקה לא תמיד יספקו את הפונטים הדרושים בעיקר אלו שבעברית מה שדורש לעיתים רכישה שלהם.

גופנים צועקים

צבעים צועקים

פונטים צועקים זה מצוין אבל גם תמונות צריכות לקבל את הטיפול הנכון להן בעיקר כשמדובר על תמונות של מותגים שרוצים למכור.  עם שימוש נכון בתוכנות גרפיקה ממוחשבת  צבעים בהירים וחזקים לא רק עושים סחרחורת אלא גם מושכים את העין אליהם ויחד עם מלל מתאים הם עושים את העבודה. צריך לדעת איך לעשות את זה ולא רק לבחור בצבעים בגוונים בהירים מאוד אלא לשלב צבעים חזקים באלמנטים עיצוביים.

צבעים צועקים

עיצובי טראש

את הטרנד (יש שיגידו המפוקפק) "טראש דה דרס" אתם כבר בטח מכירים ועיצובי הטראש הם על אותו הרעיון. הרס ותקלות הם אחד הטרנדים העולמיים העכשוויים וגם עולם העיצוב הגרפי חווה אותם. אפשר לראות אותם בפרסומות ובסרטונים, הם מופיעים ביצירות אומנות עם קולאז'ים הרוסים של תמונות ואיפה לא... כל מה שצריך הוא לקחת עיצוב טוב כזה ששייך יותר ל"עולם הישן" וכן, פשוט להרוס אותו. הקרעים, הטשטושים וההרס בכלל, יוצרים את האפקט הרצוי בעולם מודרני שרודף אחרי תשומת לב – יצירת עניין ומשיכה של העין.

עיצובי טראש

יש עוד לא מעט טרנדים שבאו וחלפו, כאלו שנשארו זמן קצר וכאלו שעוד נפגוש גם בהמשך, טרנדים כמו משחקים בערוצי צבע, צבעוניות שהייתה בולטת כל כך בשנות השמונים והתשעים ועוד רבים אחרים. למעשה, היום כל אחד יכול ליצור את הטרנד הבא ומספיק לעבור על פרופילים של כמה מאמני האינסטגרם של השנים האחרונות בשביל להבין שאין ממש כללים. מה שנראה היום Too Old יכול להיות מחר הטרנד החם הבא ומה שנראה היום טרנד שהולך לגור איתנו בעשור הקרוב עשוי להתפוגג ולהיעלם. תוכנות הגרפיקה מאפשרות לנו לעשות היום הכול וכל מה שצריך הוא דמיון וחשיבה מחוץ לקופסא.