הכירו את הצוות הרפואי של איכילוב

שלושה רופאים ושתי אחיות מציגים את המציאות הישראלית המורכבת מנקודת מבטם. הכירו את הצוות הרפואי

זמן צפייה: 00:48

העונה השניה של איכילוב, שתעלה בחמישי הקרוב, 8.12, בערוץ 2, מציגה תיעוד נדיר, בלתי מתפשר וללא פילטרים בתוך מסדרונות בית החולים, חדרי הטראומה, חדרי הניתוח ומחלקות האשפוז. במהלך העונה רותי שץ ועדי ברש לוקחים את הצופים לעומק הדילמות המוסריות הרפואיות של הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב. הסדרה תעקוב אחר שלושה מנתחים ושתי אחיות בצוות הרפואי:

ד"ר פביאן גרסטנהבר, בן 38, מתמחה בחטיבה הכירורגית, נשוי ואב לשתי בנות. "בעיני רפואה זהו המקצוע היפה ביותר, למרות הקושי הרב וההקרבה הנדרשת (אישית ומשפחתית) גם היום הייתי בוחר באותו המקצוע, אותה ההתמחות ובאותו מקום". 

ד
ד"ר פביאן גרסטנהבר

 

רועי גיגי, בן 37, מתמחה באורטופדיה, נשוי ואב לשניים. "השאיפה שלי היא להעניק לחולים  רפואה כירורגית איכותית, מקצועית, בגובה העיניים וברמה הגבוהה ביותר. המוטו של בחיים: לכבד את הבריות ללא כל הבדל ולקבל את האחר באשר הוא". 

רועי גיגי
רועי גיגי

 

ד"ר ענת מילמן, בת 37, רופאה מתמחה בקרדיולוגיה "היה לי חשוב שמי שלא מכיר את מעמקי עולם הרפואה יקבל הצצה לדבר האמיתי ולא יחשוב שזה כמו בסדרות הטלוויזיה; מדובר בחבר׳ה צעירים שמקריבים המון מעצמם כדי לעזור ולרפא, אין פה זוהר או יוקרה, ותמיד מתלווה לזה מחיר אישי שהם משלמים. רציתי להראות את המציאות היומיומית שקשה להעביר במילים".

ד
ד"ר ענת מילמן

 

מיכל לוגסי, בת 42, אחות מתאמת השתלות. "ההשתתפות בסדרה הייתה מבחינתי שליחות. ההתעסקות סביב נושא המוות המוחי שהוא מאוד רגיש וקשה להבנה היה מאוד לא פשוט.  להסביר למשפחה שיקירם נפטר בזמן שהוא עדיין מונשם, עם דופק ולחץ דם  בטיפול נמרץ זו משימה מאוד קשה. היו לא מעט רגעי שבירה במהלך הצילומים מכיוון שהסיטואציות בתפקיד שאני עוסקת בו הן תמיד קשות והמעמד הוא תמיד עצוב, גם עם משפחות שמאוד רוצות לתרום איברים ולהציל חיי אחרים, הדיסוננס הגדול והקו הדק שבין חיים למוות, בין הצלת חיים של אדם בזמן שאדם אחר מת אותו 'מעגל חיים' שהוא מאוד עצוב ומרגש כאחד. מוות מוחי הוא מוות, על פי הרפואה על פי ההלכה ועל פי חוקי מדינת ישראל והעולם כולו. היה מאוד חשוב לי שאנשים בבית יחשפו למושג מוות מוחי יבינו מהי האבחנה המדוברת, יבינו שזהו מוות אבסולוטי  ויבינו שהאסון שפקד אותם יכול להציל חיי אדם אחר, שיש ביכולתם למנוע  סבל ומוות של מספר נפשות והציל את חייהם. אני רואה במעשה הזה דרגת חסד מאוד גבוהה ואצילות נפש שראויה להערצה, ועם כל הקושי שבדבר והקושי בחשיפה של נושא כל כך רגיש אני חושבת שראוי שאנשים בבית יראו ויבינו את הגדלות והעוצמה". 

מיכל לוגסי
מיכל לוגסי

 

מנו ולר, בת 41, אחות אחראית אשפוז יום אונקולוגי, נשואה ואם לשלושה. "הסכמתי להצטלם כדי לחשוף את מקצוע הסיעוד ואת חשיבותו בפני הקהל הרחב ולהראות את העבודה המקצועית שעושות האחיות למען המטופלים. הסדרה מתעדת את המאבק של חולי סרטן בכלל והתמודדות הנפשית והפיזית הקשה של החולים, בני משפחותיהם ושלנו הצוות המטפל". 

מנו ולר
מנו ולר

איכילוב, בעונה חדשה, חמישי הקרוב (8.12), מיד אחרי המערכת עם מיקי חיימוביץ'

איכילוב פרקים מלאים