"לא חושבים על כסף כשנכנסים לרפואה"

ד"ר ענת מילמן, רופאה מתמחה בקרדיולוגיה, מספרת על המחיר האישי של הרופאים ועל התגובות מהשתתפותה ב"איכילוב"

זמן צפייה: 07:47

סדרת הדוקו איכילוב נותנת הצצה לחייהם של "המלאכים בלבן" - הרופאים. ד"ר ענת מילמן, רופאה מתמחה בקרדיולוגיה המשתתפת בסדרה, הרגילה למסדרונות בית החולים איכילוב, לפתע מתמודדת עם מצלמה שעוקבת אחריה לכל מקום: "אין ספק שזה היה מאוד מביך בהתחלה. אבל כשנפגשתי עם מטופל, מבחינתי, המצלמה לא קיימת ואף אחד לא קיים מסביב" מסבירה ד"ר מילמן.

הצילומים לסדרה נמשכו שנה וחצי, אך ד"ר מילמן מודה שהיא התחילה להתרגל לרעיון התיעוד כשהיוצרים הפכו לחברים שלה. "הולך אחריך פתאום מישהו חדש, במקרה שלי זה היה אחד היוצרים רותי שץ או עדי ברש, ועם הזמן הם נהיו חברים שלי, ופתאום זה היה נחמד. עם הזמן והקרבה, השיחות למצלמה הפכו לשיחות נפש".

קשה שלא להסתכל על הרופאים שלנו בישראל בכלל, אך אלו שהסכימו להיחשף לסדרה בפרט, ולהעריץ. אך אי אפשר להתעלם מהפער בין התגמול לבין העבודה. "אתה לא חושב על זה כשאתה נכנס לתוך העולם הזה של הרפואה. אם נכנסת, כל אחד מהסיבות שלו, המסלול עוטף אותך בצמר גפן ולא נותן לך להרגיש שיש דברים אחרים בחוץ, ופתאום אתה רופא. אתה פשוט מתאהב" הודתה ד"ר מילמן.

הרבה פעמים אתה חוזר הביתה וכל מה שבא לך זה להיות בשקט עם עצמך. ד''ר ענת מילמן
הרבה פעמים אתה חוזר הביתה וכל מה שבא לך זה להיות בשקט עם עצמך. ד''ר ענת מילמן

בסדרה, ד"ר מילמן חושפת את המחיר של השעות הארוכות, העבודה התובענית ושגרת החיים - מחיר החיים האישיים והזוגיות שדי נדחקים הצידה. "זה הסיפור האישי שלי. יש הרבה רופאים שלא היה להם כזה מחיר. הרבה פעמים אתה חוזר הביתה וכל מה שבא לך זה להיות בשקט עם עצמך" סיפרה ד"ר מילמן. צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם דם קובי מחט ודנה פאן לוזון

איכילוב פרקים מלאים