אם אתם לא אוכלים בננה כל יום, זה עשוי לשכנע אתכם להתחיל

תפוח ביום ולרופא שלום? לא בטוח. נסו את הפרי הזה במקום

בננה

אתם אולי מכירים את הסימנים השקטים של התקף לב או שבץ, אבל למנוע אחד מהם זאת חיה אחרת לגמרי. פעילות גופנית ושינה הם הרגלים מצוינים שמפחיתים את הסיכון, אך אל תתעלמו מעוצמת הדיאטה שלכם. על פי מחקר שנערך, אולי תרצו להוסיף בננות ומזונות אחרים העשירים באשלגן לתוכנית הדיאטה שלכם.

מה המחקר אומר

חוקרים מאוניברסיטת אלבמה מצאו שאכילת בננות מדי יום יכולה לסייע במניעת התקפי לב ושבץ מוחי. המחקר שלהם, שמטרתו לקבוע כיצד מינרל אשלגן משפיע על זרימת הדם ועל בריאות העורקים, בדק עכברים שקיבלו דיאטה המכילה רמות נמוכות, תקינות או גבוהות של אשלגן.

עוד ב"בריאות"

זה בדיוק הזמן שאתם צריכים לצחצח שיניים

בסך הכל, לעכברים שקיבלו דיאטה דלת אשלגן היו עורקים קשים הרבה יותר מאשר לעמיתיהם. עכברים שקיבלו רמות גבוהות של אשלגן, לעומת זאת, הראו פחות התקשות עורקים באופן משמעותי ונוקשות מופחתת באבי העורקים שלהם.

יש צורך במחקר נוסף - ובננות הן לא הדרך היחידה לאכול אשלגן

זה בהחלט לא יזיק לאכול מזונות עשירים באשלגן כל יום, אלא אם כן קיבלתם הוראה לעקוב אחר הצריכה שלכם, אבל אנחנו לא יכולים לומר שמזון ספציפי אחד ימנע מחלות לב וכלי דם. אתם צריכים לשקול את כל הדיאטה כמו גם גורמי סיכון אחרים.

בננה
מקור מצוין לאשלגן - אבל לא הדרך היחידה | צילום: shutterstock

עבור רוב האנשים, אכילת מזונות עשירים באשלגן כמו בננות, בטטה, שעועית ועלים כהים תתרום לתזונה בריאה ואולי תפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. אנשים רבים צורכים פחות אשלגן מהמומלץ, וההנחיות התזונתיות כינו אשלגן "חומר תזונה של דאגה לבריאות הציבור". בעוד שלבננות יש מוניטין של מכילות הרבה אשלגן, רופאים בדרך כלל ממליצים על ברוקולי, תרד, גזר, כרובית וירקות אחרים. אז אל תדאגו, אם אתם שונאים את הפרי הצהוב, עדיין יש הרבה דרכים לאכול כמות טובה של אשלגן.

*מקור - rd