הדרך לעור פנים חלק ומושלם מתחילה בלא לגעת בפרצוף שלכם

כולנו חולמים על עור זוהר ונטול רבב, אך לעיתים שגרת טיפוח העור נראית מסורבלת וגם, בואו נודה בזה, רובנו פשוט עצלנים. ביקשנו מד"ר קרן בן ארי- מעוז לגלות לנו את 10 הכללים שאסור בתכלית האיסור לוותר עליהם בדרך אל העור המושלם

זמן צפייה: 01:25

אתם בטח מכירים את הבסיס לטיפוח - לשתות הרבה מים, לישון מספיק ולשטוף את הפנים. אבל מה עם כל השאר? יש שפע של טיפולי יופי ואנטי-אייג’ינג אצל רופאי העור שיכולים לעזור ולחולל ניסים. רגע לפני שאתם קובעים תור, אתם יכולים גם לעזור לעצמכם, זה לא ידרוש מכם הרבה וזה הדבר הכי משתלם שתוכלו לעשות עבור עצמכם.

  1. אל תשתמשו ביותר מדי מוצרים

מריחת מוצרי טיפוח מרובים בבת אחת היא טעות. זה יכול להכביד על העור וכתוצאה מכך לסתום את הנקבוביות שלכם. אם יש מוצר שעובד עבורכם, זול או יקר, הצמדו אליו.

  1. הזמן הכי טוב ללחות עבור העור שלכם הוא מיד לאחר שיצאתם מהמקלחת וממש לפני שאתם הולכים לישון

הימנעו מקרמים עם ניחוחות כבדים ומצאו קרמים לא מגרים או כבדים מידי לעור.

  1. אל תיגעו בפרצוף שלכם

זה לא רק מפיץ חיידקים וגורם למחלות - זה יכול להוביל לצלקות, לעלייה בקמטים ואפילו לשפעת או לנגיפים אחרים.

  1. הימנעו מחשיפה ישירה לחום

אל תיזהרו רק מהשמש - התקרבות רבה מדי לתנורים וקמינים יכולה גם היא להשפיע לרעה על העור שלכם ולגרום להתמוטטות הקולגן. תזכרו את זה בפעם הבאה שאתם ניגשים לבדוק את החמין כל חמש דקות.

עוד ב"בריאות"

המחלה שתכריח אתכם לקחת את השנ"צים שלכם ברצינות

בריטני, את לא לבד: אלו הסימנים שיעזרו לכם לזהות מערכת יחסים מתעללת

מתקשים להזיז את האצבעות בבוקר? זה כנראה קשור לסמארטפון שלכם

 

  1. פילינג כמה פעמים בשבוע

אנו מאבדים 50 מיליון תאי עור ביום וללא מעט עזרה נוספת הם עלולים להישאר על העור ולגרום לו להיראות עייף. נקו את העור ועזרו לו להישאר רענן.

  1. צרכו ויטמינים ולא רק מאוכל

תזונה מאוזנת חשובה, אך יש יותר מדרך אחת להעניק לעור ויטמינים. ישנם גם נוגדי חמצון שהם סרומים וקרמים, המכילים מרכיבים שמזינים את העור. לדוגמה סרום המכיל ויטמין סי שיכול לעזור בתיקון העור מפני נזקי השמש.

  1. שמרו על תזונה בריאה

זרעי פשתן או אזוגי מלך יהיו נהדרים על הסלט שלכם. יש בהם אומגה 3, שלה יש את היכולת לשמור על לחות העור שלכם ולהוריד את רמת הדלקתיות בעור. כמו כן, גם בדגים שמנים כמו סלמון, מקרל או הרינג. בטא קרוטן הוא חומר מזין המצוי בבטטה, גזר, פלפל אדום ותפוזים, יש בו ויטמין איי שמגן על העור מהחשיפה לשמש. ברוקולי הוא ירק מלא ויטמינים ומינרלים רבים החשובים לבריאות העור, כולל אבץ, ויטמין איי וסי. האבוקדו עשיר בשומנים בריאים המועילים לפונקציות שונות בגופנו, לרבות בריאות העור.

8. נקו את מברשות האיפור באופן קבוע

כדי להילחם בזיהום ובנקבוביות סתומות יש לשטוף את מברשות האיפור לפחות פעם בחודש. שימו קצת שמפו ומים פושרים על המברשות, ושימו לב שאתן נמנעות מהרטבת החלק המתכתי של המברשת (מכיוון שהדבק עלול להתרכך והזיפים עלולים לנשור). סיימו את הניקיון בסחיטה של המים מהמברשת בעזרת מגבת.

מברשת איפור
אל תוותרו על ניקיון שלה פעם בחודש לפחות | צילום: shutterstock

  1. למרוח קרם הגנה 365 ימים בשנה - בגשם או בשמש בתוך הבית או בחוץ 

אנשים רבים חושבים שהם צריכים להגן על עצמם רק בימי שמש או בביקור בחוף הים, אבל האמת היא שבארצנו הקטנטנה והחמה אנחנו צריכים להגן על העור שלנו בכל עונה, וגם כשאנחנו נוהגים ברכב, טסים במטוס או יוצאים ליום סידורים. בחרו קרם הגנה רחב עם מקדם הגנה של 30SPF ומעלה וזכרו כי יש להזין אותו כל שעתיים. בנוסף, אל תשכחו משקפי שמש וכובע רחב שוליים.

  1. חכמים בלילה

זה לא רק לישון 8 שעות בלילה, זה גם זמן הזנה לעור בו אנחנו לא צריכים לעשות כלום מלבד למרוח קרם לחות ו...פשוט ללכת לישון.

 

הכותבת היא ד"ר קרן בן ארי-מעוז, מומחית ברפואת עור ואסתטיקה