לא בוכים על שפתיים סדוקות: 5 טיפים לטיפוח השפתיים לקראת החורף

לצד מגמת ההתקררות והצינון של ימי החורף, אחת מהתופעות השכיחות שכמעט כל אחד מאיתנו חווה לפחות פעם במהלך העונה, היא יובש בשפתיים. ברי גולדברג, הרוקח הראשי של חברת אלטמן בריאות, אסף 5 טיפים שיכולים לסייע לכם לטפל בשפתיים יבשות וסדוקות לקראת החורף הקרוב

Cool,trendy,fashion,woman,or,teenager,in,fedora,black,hat

השפתיים הן האיבר הרגיש ביותר בפנים שלנו ודווקא בגלל זה, הן פגיעות יותר בחורף לעומת אברים אחרים בפנים. בשפתיים ישנה שכבה קרנית דקה מאוד אשר לא מכילה בלוטות שומן וזיעה ובעקבות כך הן נוטות להתייבש באופן מהיר.

במקרה הפשוט אנו חווים יובש קל, אשר לאחר מריחת תכשיר, הוא עובר. במקרים פחות נעימים – אנו חווים סדקים, קרעים ואפילו דימום שיכולים לגרום לנו לכאבים מיותרים. קבלו חמישה טיפים חשובים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם יובש, סדקים ועד קרעים בשפתיים:

שמרו על הלשון

אחת הטעויות הנפוצות שרובנו עושים כאשר השפתיים שלנו יבשות, זה ללקק אותן באמצעות הלשון ולהעניק להן מעט לחות מהרוק. פעולה זו אולי מעניקה כמה שניות של הקלה, אבל דווקא היא מחמירה את המצב. כאשר אנו מעבירים את הלשון שלנו על השפתיים, אנחנו פוגעים בשכבת העור הדקה, המכסה את השפתיים. זהו מעגל שלא ניתן לעצור כאשר אנו משאירים רוק על השפתיים - היובש מתגבר ומוביל לשפתיים סדוקות, פצועות וכואבות.

שתו מים והרבה

שתיה מרובה של מים מסייעת בפעולות רבות בגופנו, בין היתרונות של השתייה היא בהתמודדות עם יובש בשפתיים. באופן אוטומטי כאשר הגוף מאבד נוזלים העור מתייבש, לכן - התייבשות כללית, היא הגורם הראשון להתייבשות של השפתיים. הקפידו על שתייה מרובה של מים כאשר עור השפתיים יבש ובכך תמנעו החמרה של המצב.

עוד ב"בריאות"

זה מה שאתם צריכים לעשות אם יש לכם כאבי צוואר בצד ימין

6 סימנים לכך שאתם סובלים ממיגרנה הקשורה ללחץ

זמן לפצח: האגוזים שאתם פשוט חייבים לשלב בתפריט שלכם

 

הקפידו על תזונה נכונה

העור והשפתיים שלנו מושפעים באופן ישיר מהתזונה שאנחנו צורכים ביומיום. הקפידו על תזונה נכונה, אשר מכילה וויטמינים ומינרלים רבים, בניהם וויטמין B וויטמין E, אשר נמצאים בפירות וירקות, ומסייע לשמירה על השפתיים והתחדשות העור.

תרופת סבתא

בכל בית ניתן למצוא את המרכיבים אשר יכולים לסייע לכם לשמור על שפתיים בריאות ובמקרה של יובש, יכולים להעניק לחות לשפתיים ולמנוע כאבים

מיותרים. כל מה שצריך לעשות זה לערבב שמן זית ודבש, למרוח את השפתיים לפחות פעמיים ביום ולהמתין מספר דקות לפני ששוטפים אותן. שמן הזית והדבש מכילים וויטמינים ומינרליים אשר מזרזים את תהליך ההחלמה של שפתיים יבשות ומעניקים לחות לעור.

Man,applying,lip,balm,in,stick,on,his,lips.,taking
שימו לב שהמוצר שאתם קונים מכיל אוריאה | צילום: shutterstock

השתמשו בתכשיר ייעודי

ישנם משחות ושפתוני לחות רבים הנמצאים במדפי הפארם אשר יכולים לסייע לכם להילחם ביובש בשפתיים. כאשר ניגשים לקנות את המוצר שיסייע לכם, שימו לב כי ניתן להשתמש בו לעיתים תכופות. יתר על כן, חשוב לשים לב כי המוצר שאתם קונים מכיל אוריאה. האוריאה מסייעת להתחדשות העור ועוזרת בהרגעת העור. חלק מהתכשירים מכילים מנטול וקמפור, אשר מרגיעים את הגירוי בשפתיים ונותנים אפקט של קירור העור באופן מידי.

אמנם החורף רק הגיע, אבל אפשר וכדאי להיערך אליו לפני. העור שלנו ובמיוחד השפתיים, רגישים ומגיבים בקלות לשינויי מזג האוויר. לכן, רגע לפני שאנחנו מתחילים לחוות תסמינים של יובש בשפתיים שגורם להרגשת אי-נעימות בעקבות הסדקים והפצעים שהוא מביא עימו, כדאי להרבות בשתיית מים, לשמור על תזונה נכונה ולמצוא את התכשיר שיסיע לכם במקרה הצורך.