על חוט השערה: כ-40% מהגברים חווים נשירת שיער ניכרת עד גיל 35

רגע לפני שאתם נכנסים להיסטריה מיותרת, קבלו מאיתנו 8 טיפים שיעזרו לכם להימנע מנשירת השיער שעלולה לתקוף אתכם רגע לפני גיל 40

נשירת שיער

כשני שליש מהגברים בעולם המדורני של היום מושפעים מהתקרחות גברית, כאשר 40% חווים נשירת שיער ניכרת עד גיל 35. ואם נוסיף קצת שמן למדורה, לאחרונה פורסם מחקר בכתב העת The Lancet שקבע כי רבע מחולי הקורונה סובלים מנשירת שיער בחצי השנה שלאחר ההידבקות במחלה.

לפי הממצאים של המחקר, נשירת שיער היא תסמין ראשוני לקורונה לצד עייפות, קוצר נשימה, סחרחורת וכאבי מפרקים. התופעה נקראת "טלוגן אפלוביום" והיא מתרחשת באופן פתאומי. למעשה מדובר במצב נשירה הנגרם כתוצאה מהפרעה במחזור צמיחת השיער. לרוב, התופעה הזאת באה לידי ביטוי כשלושה חודשים בממוצע לאחר החשיפה הטראומטית (במקרה הנ"ל קורונה), והיא נמשכת בין שישה לתשעה חודשים לפני שהשיער חוזר לעובי ולמראה הרגיל שלו.

הקרקפת שלנו היא בדיוק כמו צמח בעציץ. הצמח זקוק לתנאים הנכונים בכדי לגדול, כך גם הזקיקים שעל ראשכם. קרקפת בריאה יכולה להוביל לצמיחת שיער בריא. לכן, אם שמתם לב לגירויים או פצעים בקרקפת, כדאי לפגוש רופא עור בכדי לבדוק גורמים אפשריים לעצור ולמנוע נשירת שיער.

ועד שתגיעו לבדיקת רופא, קבלו מאיתנו 8 טיפים שיעזרו לכם לעכב/למנוע את נשירת השיער לפני שאתם נכנסים להיסטריה:

1. הימנעו ממקלחות חמות

מקלחות חמות מדי עלולות לגרום נזק לקרקפת על ידי הסרת השמנים הטבעיים המסייעים בהגנה עליה ובכך בעצם להוות פתח לדלקות בקרקפת. אמנם אין הוכחות ישירות לכך שמקלחות חמות מובילות לנשירת שיער, אך יש הסבורים כי דלקת בקרקפת עלולה לגרום למזעור זקיקי השיער ולשיער דליל.

2. נסו את הדיאטה הים תיכונית

מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מצאו קשר שבין אכילת ירקות טריים וירקות שורש לבין מניעת נשירת שיער. אכילה מרובה של מזונות כגון: פטרוזיליה, בזיליקום, ירקות ירוקים – יותר משלושה ימים בכל שבוע תעשה את ההבדל בין שיער חזק ויציב לשיער דליל ושביר.

3. העבירו את השיער הבריא למרכז הראש

אנחו מדברים כמובן על טיפול בהשתלת שיער. רופא מוסמך יעביר זקיקי שיער בריא (בדרך כלל מהאזור האחורי והצדדי של הקרקפת) לאזור המקריח. לאחר חודשיים ינשרו רוב הזקיקים שהרופא העביר, אך זקיקי שיער בריאים יצמחו והמראה העבה יחל בערך תוך שישה חודשים.

4. מיץ בצל גולמי

יש הטוענים כי מריחה של מיץ בצל גולמי, פעמיים ביום על הקרקפת, יעזור בצמיחה מחודשת של זקיקי השיער. על פי מחקר קטן שנערך, הגופרית שמצוי במיץ הבצל מאיץ צמיחה מחודשת בשיער. עכשיו רק נותר לחשוב מה לעשות עם הריח.

 

עוד ב"בריאות"

איך תשמרו על האוזניים מבלי לגרום לעצמכם לנזק בלתי הפיך

זו עונת השיא להדבקות בדלקת שהורסת את הקיץ לחצי מהנשים בעולם

קמתם בבוקר ואתם לא רעבים? מצאנו את הסיבה

 

5. יוגה ומדיטציה

ידוע שאנו חיים במדינה בה רמת הלחץ בין הגבוהות בעולם, הסיבות לכך די ברורות. לחץ ומתח בין היתר, גורמים גם לנשירת שיער מוגברת. אחת הדרכים למתן את כמות המתח היא עלי ידי עיסוק במדיטציה, נשימות עמוקות, יוגה, דמיון מודרך, תרגילי הרפיה או שיחות עם גורמים מוסמכים.

6. תפסיקו לעשן!

עד עכשיו נערכו שני מחקרים גדולים ומשמעותיים, שבחנו את הקשר בין נשירת שיער לעישון. שניהם הגיעו לאותה מסקנה: כן, עישון גורם לנשירת שיער.

8. הפוך על הפוך

עמידת ראש תגביר את זרימת הדם לאזור הקרקפת, ניתן לעשות גם עיסויים ידניים לקרקפת להמרצת הדם.

אם אחרי כל זה החלטתם שאתם רוצים לקחת את עצמכם ברצינות ולהיבדק, תבקשו מהרופא בביקור הבא שלכם אצלו בדיקת דם שגרתית, לוודא שלא חסר לכם שום ויטמין כגון אבץ, ברזל או חומצה פולית, ובמידה וכן קחו תוספים להשלמת החסר.

הכותבת היא קרולינה נלינגר, רופאה מוסמכת ובעלים של חברת DNG מדיקל