מתוק שמר לה: מנערה עם הפרעות אכילה לקונדיטורית מצליחה

אחרי שהוציאה את עצמה מתוך תהום עמוקה, הקונדיטורית עדן רווח מספרת על הפרעות האכילה שהתמודדה איתן ואיך הצליחה לצמוח מהקושי ולמכור עוגות, להעביר סדנאות בנושא ולתחזק חשבון אינסטוש מתוק ביותר

זמן צפייה: 04:46

"הבריאות והאושר שלי שווים יותר מהכל" - עדן רווח

"מגיל 15 אני סובלת מהפרעות אכילה. בגיל 18 נכנסתי לאשפוז בתל השומר, הייתי אנורקסית ולפני האשפוז נכנסתי למטבח והתחלתי לאפות. בהתחלה אמרו לי שזה חלק מההפרעה ושזה לגיטימי, ואחרי האשפוז החלטתי שאני מאמינה בעצמי ורוצה ללמוד את זה וזה לא בא מהמקום של ההפרעה, אלא מהמקום של לעסוק בזה, מהלב." מספרת עדן בתחילת הראיון.

מישהו כיוון אותך להתעסק בתחום הבישול והאפיה?
לא, לא המליצו לי בכלל להתעסק בזה, הצוות המטפל. תמיד חשבתי שאני הכי ענקית בעולם והכי שמנה וזה היה באמת מאתגר לעבור את זה. כשהתחלתי לפתח את העסק בהתחלה האינסטגרם היה פחות פעיל ואז זה עבר מפה לאוזן וכשזה צבר תאוצה אנשים פשוט התחילו לעקוב, נהנו מהתוכן שהעליתי.

את יודעת לחשוב לאחור מה הכניס לך את זה לראש?
יש הרבה טריגרים, אבל הרבה פעמים חושבים שהפרעת אכילה זה משהו שטחי ורק דימוי גוך וזה לא, זה הרבה יורת עמוק ובעיניי זה היה הדרך שלי להראות את הכאב מבפנים.

עדן רווח קונדיטורית
''הבריאות והאושר שלי שווים יותר מהכל'' | עדן רווח

מה מצבך היום מבחינה רפואית?
היום אני בסדר. הפרעת אכילה זה משהו שבעיניי תמיד יהיה קיים אבל אני במקום הרבה יותר בריא ושלם עם עצמי. אני לא אתן לעצמי ליפול, אני נשואה ואמא וסטודנטית לפסיכותרפיה.

חשוב לי להגיד שאני מעלה גם מתכונים לאינסטגרם ואני משלבת עוד תכנים מבחינת הלימודים שלי, אני נורא רוצה להעלות מודעות להפרעות אכילה ובכלל למחלות נפשיות. ולגרום לאנשים להבין שזאת לא בושה, שאין להם מה להתבייש כי אף אחד לא בוחר להיות חולה בגוף ובנפש ואין סיבה להרגיש ככה.